Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Ποιες αλλαγές φέρνει από 6/12/2010 το νέο TAXISNET

Ποιες αλλαγές φέρνει από 6/12/2010 το νέο TAXISNET

Χωρίς τη δυνατότητα υποβολής δηλώσεων Φ.Π.Α. και V.I.E.S. και εγγραφής νέων χρηστών στο σύστημα βρίσκονται από σήμερα και μέχρι τη Δευτέρα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του υπουργείου οικονομικών, καθώς από τις 6 Δεκεμβρίου τίθεται σε εφαρμογή το νέο TAXISNET, το οποίο και εισάγει νέα διαδικασία για όσους θέλουν να εγγραφούν στο σύστημα. Αυτή συνοψίζεται σε τρία βήματα:

Ο υποψήφιος χρήστης του νέου TAXISnet συμπληρώνει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής του, όπου δηλώνει το username και το password, που επιθυμεί. Η αίτηση καταχωρείται και αποστέλλεται στο φορολογούμενο σημείωμα, με τον αριθμό φορολογικού του μητρώου, την ημερομηνία και την ώρα υποβολής της αίτησης, καθώς επίσης και την προθεσμία, μέσα στην οποία πρέπει να επισκεφθεί τη Δ.Ο.Υ., όπου υπάγεται, για να παραλάβει τον κλειδάριθμο.

Εκεί, λαμβάνει αυτό τον κωδικό από το Μητρώο της εφορίας. Προσοχή ! Αν είναι φυσικό πρόσωπο, πρέπει να είναι ο ίδιος, αυτοπροσώπως. Σε περίπτωση νομικού προσώπου, η παραλαβή γίνεται από το νόμιμο εκπρόσωπο. Σε περίπτωση, που ο νόμος ορίζει εκπρόσωπο για φυσικό πρόσωπο (ανήλικο, αντίκλητο για τον κάτοικο εξωτερικού, δικαστικό συμπαραστάτη κ.λπ.), δεν χρειάζεται η αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογουμένου, αρκεί τα στοιχεία του εκπροσώπου να είναι καταχωρημένα στο TAXISNET. Για τις μη εγκατεστημένες επιχειρήσεις της Ε.Ε., η διαδικασία θα ολοκληρώνεται απολύτως ηλεκτρονικά. Αν κάποιοι εξ όλων αυτών δεν μπορούν να προσέλθουν στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβουν τον κλειδάριθμο και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία πιστοποίησης, θα προσκομίζεται Ειδικό Πληρεξούσιο για τη συγκεκριμένη διαδικασία πιστοποίησης, χρονικής διάρκειας τεσσάρων μηνών.

Μόλις η αίτηση εγκριθεί, ο φορολογούμενος παραλαμβάνει μία βεβαίωση με ένα δεύτερο κλειδάριθμο, υπογεγραμμένη από τον εφοριακό υπάλληλο, και υπογράφει μια δεύτερη, η οποία τηρείται στο αρχείο της Δ.Ο.Υ. Στη συνέχεια, εισάγει τον κλειδάριθμο, για να ενεργοποιήσει το λογαριασμό του ηλεκτρονικά, οπότε και πρέπει να αλλάξει το αρχικό password.

Κατά τη διαδικασία πιστοποίησης στην εφορία, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να εξουσιοδοτήσουν έναν ή περισσότερους λογιστές ή φοροτεχνικά γραφεία, για τις συναλλαγές τους. Το ίδιο μπορούν να κάνουν και οι νόμιμοι εκπρόσωποι νομικών προσώπων, οι οποίοι και έχουν τη δυνατότητα να εξουσιοδοτήσουν – εκτός από λογιστή – και έναν ή περισσότερους υπαλλήλους της εταιρίας.

Τα λογιστικά γραφεία με τη σειρά τους εξουσιοδοτούν υποχρεωτικά έναν υπάλληλο που θα ενεργεί για λογαριασμό τους και άλλους υπαλλήλους μισθωτούς λογιστές, εγγεγραμμένους στο Οικονομικό Επιμελητήριο, οι οποίοι θα ενεργούν για λογαριασμό των πελατών του γραφείου. Οι εξουσιοδοτούμενοι υπάλληλοι πρέπει να έχουν εγγραφεί ως χρήστες με τη νέα διαδικασία.

ΠΟΙΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΘΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Το νέο TAXISNET θα αρχίσει να δέχεται δηλώσεις σταδιακά:

Το Δεκέμβριο 2010 και τον Ιανουάριο 2011

ΦΠΑ (Φ2, Φ4, Φ5) αρχικές εμπρόθεσμες

Από τον Φεβρουάριο του 2011 σταδιακά (σύμφωνα με τις ημερομηνίες υποβολής)

Αρχικές εμπρόθεσμες, εκπρόθεσμες και τροποποιητικές

ΦΠΑ (Φ1, Φ2, Φ4, Φ5)
Προσωρινή & Οριστική Φ.Μ.Υ.
Εισόδημα Μη Φυσικών Προσώπων (Ε5, Φ010, Φ011, Φ012, Φ013, Φ014)
Φόρος Ακίνητης Περιουσίας Μη Φυσικών Προσώπων
Συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών/προμηθευτών

Το σύστημα θα εμφανίζει τα στοιχεία των δηλώσεων :

Από τον Δεκέμβριο 2010
ΦΠΑ (Φ2, Φ4, Φ5 και Φ3) είτε υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά είτε στη Δ.Ο.Υ.

Από τον Φεβρουάριο του 2011 σταδιακά (σύμφωνα με τις ημερομηνίες υποβολής)
- ΦΠΑ (Φ1)
- Προσωρινή & Οριστική Φ.Μ.Υ.
- Εισόδημα Μη Φυσικών Προσώπων (Ε5, Φ010, Φ011, Φ012, Φ013, Φ014)
- Φόρος Ακίνητης Περιουσίας Μη Φυσικών Προσώπων
-Συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών/προμηθευτών

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Προϋπόθεση για την πληρωμή είναι η υποβολή δήλωσης για να δημιουργηθεί η ταυτότητα πληρωμής

Δεν επιτρέπεται η τμηματική καταβολή

Δεν επιτρέπεται η εκπρόθεσμη πληρωμή

Δεν υπάρχουν απορρίψεις πληρωμών


Τρόποι πληρωμής
- Εντολή πληρωμής από 1/12/2010
- Εντολή πληρωμής on - line από 1/5/2011
- Πληρωμή με κάρτα από 1/6/2011

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ

Υποβάλουν δηλώσεις με τους υπάρχοντες κωδικούς πρόσβασης

Ανακτούν το περιεχόμενο όλων των δηλώσεων που έχουν υποβληθεί τα 5 τελευταία χρόνια, είτε ηλεκτρονικά, είτε σε έντυπη μορφή στη Δ.Ο.Υ.

Τροποποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους

Έχει δημιουργηθεί αίτηση εγγραφής με τη νέα διαδικασία και είναι σε αναμονή έγκρισης στη Δ.Ο.Υ.

Είναι απαραίτητη η επανεγγραφή τους αν θέλουν να κάνουν χρήση των νέων δυνατοτήτων του συστήματος.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ

Απόκτηση πρόσθετου ρόλου «Λογιστή»

Εγγεγραμμένος στο Οικονομικό Επιμελητήριο και να έχει

Λογιστικές Δραστηριότητες στο Μητρώο TAXIS
(ΚΑΔ πριν από την 1/12/2008 74120000-74129999
και από 1/12/2008 69200000 -69209999)

Δυνατότητα μαζικής υποβολής

Υποβολή δήλωσης με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης του λογιστή και όχι του πελάτη.


Πηγή:http://www.capital.gr/
Νεκτάριος Β. Νώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: