Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Κλειδώνει» η καταβολή του ΦΠΑ σε δόσεις

Κλειδώνει» η καταβολή του ΦΠΑ σε δόσεις

Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για τα έσοδα, το υπουργείο Οικονομικών εξαπολύει φορο-κυνηγητό σε 6 μέτωπα στο πλαίσιο ενίσχυσης των εσόδων και «θωράκισης» των στόχων του προϋπολογισμού του 2011. Στο πλαίσιο αυτό, καθιερώνονται δείκτες φορολογικής συμμόρφωσης βάσει των οποίων θα επιλέγονται προς έλεγχο οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

«Κλειδώνει» το μέτρο της καταβολής του ΦΠΑ σε δόσεις από τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες την ίδια ώρα που το υπουργείο Οικονομικών εξαπολύει φορο-κυνηγητό σε 6 μέτωπα στο πλαίσιο ενίσχυσης των εσόδων και «θωράκισης» των στόχων του προϋπολογισμού του 2011.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από το Μάρτιο οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα έχουν τη δυνατότητα να αποδίδουν το ΦΠΑ σε 3 δόσεις. Η νέα ρύθμιση, που θα ενταχθεί στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο και θα έχει ψηφισθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, θα προβλέπει την υποβολή της περιοδικής δήλωσης με παράλληλη προκαταβολή του 30% ή 40% του φόρου και εξόφληση του υπολοίπου ποσού σε δύο μηνιαίες δόσεις με προσαύξηση 1% για κάθε μήνα.

Το μέτρο εντάσσεται στο πλαίσιο ενίσχυσης της ρευστότητας των επιχειρήσεων, οι οποίες λόγω της οικονομικής κρίσης, έχουν «στραγγίξει» από ρευστό με αποτέλεσμα όχι μόνο να καθυστερούν σημαντικά την καταβολή του ΦΠΑ αλλά πολλές φορές, ενώ τον εισπράττουν δεν τον αποδίδουν καθόλου και τον χρησιμοποιούν ως κεφάλαιο κίνησης για την τακτοποίηση άμεσων αναγκών. Κάποιοι άλλοι μάλιστα δεν υποβάλλουν καθόλου δήλωση με αποτέλεσμα το Δημόσιο να μην γνωρίζει το συνολικό ποσό είσπραξης από τον ΦΠΑ.


Πηγή Ημερησία

Θετικά σχόλια για το ΕΤΕΑΝ στη Βουλή

Θετικά σχόλια για το ΕΤΕΑΝ στη Βουλή

Θετικές κρίσεις από την πλειοψηφία και την αξιωματική αντιπολίτευση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, εισέπραξε το νομοσχέδιο για την σύσταση Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ), που πρόκειται να αντικαταστήσει το ΤΕΜΠΜΕ.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το Ταμείο θα συνεπενδύει δικά του ή άλλα δημόσια κεφάλαια, μαζί με τις τράπεζες, με στόχο την προώθηση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας - ιδίως της νέας γενιάς - και εκείνης που αφορά φιλοπεριβαλλοντικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Για την προώθηση των δραστηριοτήτων του, το ΕΤΕΑΝ θα μπορεί να ιδρύει και να διαχειρίζεται ταμεία χαρτοφυλακίου, επιχειρηματικών κεφαλαίων, εγγυήσεων και δανειοδοτήσεων.

«Με την δημιουργία των ταμείων που θα συνεπενδύουν κεφάλαια του ΕΤΕΑΝ μαζί με εκείνα των Τραπεζών, σε αναλογία 1 προς 2, το κόστος των δανείων μειώνεται σημαντικά. Επιπρόσθετα, όταν θα δίνονται οι εγγυήσεις του ΕΤΕΑΝ, οι εξασφαλίσεις θα είναι χαμηλότερες από τις προσφερόμενες απ’ τις Τράπεζες» ανέφερε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Μ. Χρυσοχοΐδης.

«Με την δημιουργία του ΕΤΕΑΝ, θα δημιουργηθούν νέες επιχειρήσεις, ή θα επεκταθούν οι υφιστάμενες, με αποτέλεσμα την αύξηση του ΑΕΠ. Δεν είναι τυχαίο ότι το νομοσχέδιο ψηφίζεται και συζητείται ταυτόχρονα με το νέο επενδυτικό νόμο, αφού μαζί μ’ αυτόν, αποτελούν τα πιο σημαντικά εργαλεία για την αναθέρμανση της οικονομίας και την ανάπτυξη της χώρας. Μαζί με τα κίνητρα του νέου επενδυτικού νόμου, που επιχειρεί επανεκκίνηση της οικονομίας, είναι ευκαιρία να ξαναβάλουμε μπροστά την μεγάλη αναπτυξιακή μηχανή της χώρας» ανέφερε ο υπουργός.

Από πλευράς αντιπολίτευσης, αλλά και αρκετών βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, υπενθυμίστηκε το προηγούμενο του ΤΕΜΠΜΕ, το μοντέλο του οποίου κρίθηκε ως προβληματικό για την επίτευξη του προσδοκώμενου στόχου - της ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δυσκολεύονται να λάβουν τραπεζική δανειοδότηση. Έτσι, παρότι επεφύλαξε θετικές κρίσεις για το νομοσχέδιο, ο εισηγητής της ΝΔ, Κώστας Μουσουρούλης εστιάστηκε στην ανάγκη συμφωνίας με τις Τράπεζες, ενώ και ο ΛΑΟΣ, με τον Αλ. Χρυσανθακόπουλο, υποστήριξε πως όσο το τραπεζικό σύστημα δεν εντάσσεται σε «στρατηγικό σχεδιασμό εθνικής επιβίωσης» το ταμείο είναι «μια ευχή με μικρό αντίδωρο».

«Η μετεξέλιξη του ΤΕΜΠΜΕ σε ΕΤΕΑΜ θα βοηθήσει τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά δεν θα προσφέρει τίποτα στις 830.000 των αυτοαπασχολούμενων και των μικρών ΕΒΕ» υποστήριξε η Σοφία Καλαντίδου (ΚΚΕ). Αντίστοιχα, η Ευαγγελία Πασχαλίδου (ΣΥΡΙΖΑ), αν και διέκρινε θετικές πτυχές στο νομοσχέδιο, υποστήριξε πως οι προβλέψεις του δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες όσων έχουν πραγματική ανάγκη την κρατική στήριξη και πρότεινε την σύσταση Τράπεζας ειδικού σκοπού για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

www.kathimerini.gr

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Η ΓΓΠΣ άρχισε να ταχυδρομεί τα εκκαθαριστικά για την πληρωμή της έκτακτης εισφοράς

Η ΓΓΠΣ άρχισε να ταχυδρομεί τα εκκαθαριστικά για την πληρωμή της έκτακτης εισφοράς

Η ΓΓΠΣ άρχισε να ταχυδρομεί τα εκκαθαριστικά για την καταβολή της α' δόσης της έκτακτης εισφοράς από την οποία το οικονομικό επιτελείο φιλοδοξεί να εισπράξει έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ.

Την έκτακτη εισφορά καλούνται να πληρώσουν μέχρι το τέλος του μήνα οι επιχειρήσεις που το 2009 είχαν κέρδη άνω των 100.000 ευρώ. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων άρχισε να ταχυδρομεί στις επιχειρήσεις τα εκκαθαριστικά σημειώματα για την καταβολή έως το τέλος Ιανουαρίου της πρώτης δόσης της έκτακτης εισφοράς από την οποία το οικονομικό επιτελείο φιλοδοξεί να εισπράξει έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ.

Η εισφορά υπολογίζεται με κλίμακα και με συντελεστές ως εξής:

4% για καθαρά κέρδη μέχρι και 300.000 ευρώ
6% για κέρδη από 300.001 ευρώ έως και 1.000.000 ευρώ
8% για κέρδη από 1.000.001 έως 5.000.000 και
10% για κέρδη από 5.000.001 ευρώ και άνω.

Η έκτακτη εισφορά καταβάλλεται σε 12 ίσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα
Ιανουαρίου 2011. Το ποσό της κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 1.000 ευρώ. Αν η καταβολή του συνόλου της έκτακτης εισφοράς γίνει μέσα στην προθεσμία της πρώτης δόσης, χορηγείται έκπτωση 2%.

Πηγή Ημερησία

Βαρέα - ανθυγιεινά - 250.000 εργαζόμενοι δεν συμπεριλαμβάνονται στη νέα λίστα

Βαρέα - ανθυγιεινά - 250.000 εργαζόμενοι δεν συμπεριλαμβάνονται στη νέα λίστα

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για το μαχαίρι στη λίστα των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων καθώς και για τις μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα» οι αποφάσεις στα δύο αυτά καυτά μέτωπα αναμένεται να οριστικοποιηθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, όπως προβλέπουν οι δεσμεύσεις του Μνημονίου. Ετσι, το υπουργείο Εργασίας με απόφασή του άναψε το πράσινο φως για να αρχίσουν άμεσα οι αναλογικές μελέτες για την οικονομική κατάσταση των επικουρικών ταμείων, με βάση τις οποίες θα κριθεί το ύψος των περικοπών που θα γίνουν στις συντάξεις τις οποίες χορηγούν όσα είναι ελλειμματικά.

Στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο προβλέπεται με σαφήνεια πως η λίστα των εν λόγω επαγγελμάτων θα καλύπτει μέχρι και το 10% του εργατικού δυναμικού. Αυτό σημαίνει ότι 250.000 εργαζόμενοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με ανατροπές, τόσο στα μισθολογικά όσο και στα ασφαλιστικά τους δικαιώματα, με δεδομένη και την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού νόμου ο οποίος καθιστά απαγορευτική την έξοδο στη σύνταξη πριν από τη συμπλήρωση του 60ού έτους της ηλικίας

Πηγή Τα Νέα

Τo Taxis ψάχνει εισοδήματα... εξωτερικού .

Τo Taxis ψάχνει εισοδήματα... εξωτερικού

Το ΣΔΟΕ έχει τροφοδοτήσει με ειδικό λογισμικό και οι ελεγκτές έχουν λυμένα χέρια

Εγιναν αντιπαραβολές για απόδοση φόρου κληρονομιάς και την ακίνητη περιουσία όπου εντοπίστηκαν 561 οφειλέτες με χρέος 19 εκατ. ευρώ και ακίνητη περιουσία 290 εκατ. Τώρα οι υπολογιστές του Taxis εμφανίζουν στοιχεία για 30.000 περιπτώσεις φορολογουμένων που έχουν εισοδήματα από το εξωτερικό και ο έλεγχος θα δείξει εάν είχαν δηλωθεί.

«Εχουμε εγκαταστήσει σύστημα για να παρακολουθούμε άμεσα την απόδοση των ΔΟΥ σε σχέση με τις διασταυρώσεις που γίνονται.

Η Γραμματεία στέλνει στις ΔΟΥ τις περιπτώσεις που απαιτεiται έλεγχος και έχει τη δυνατότητα να ?βλέπει? την εξέλιξη κάθε περίπτωσης και τον χειρισμό της Εφορίας», λέει ο κ. Διομήδης Σπινέλλης, γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων που έχει αναλάβει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της τεχνολογίας για να κλείσει τις τρύπες στο σύστημα...

Οπως λέει, τα επόμενα έργα αφορούν την ένταξη 13 νέων υπηρεσιών προς τους πολίτες που μέχρι στιγμής γίνονταν χειρόγραφα, καθώς και ένα πρόγραμμα ελέγχου των επιχειρηματικών λογαριασμών για τον τζίρο που κάνουν μέσω πιστωτικών καρτών.

Πηγή Ημερησία

Φορο-έλεγχοι made in Usa: e-φακέλωμα όλων των συναλλαγών

Φορο-έλεγχοι made in Usa: e-φακέλωμα όλων των συναλλαγών

Πρόκειται για «Μεγάλο Αδελφό» με ηλεκτρονικό φακέλωμα όλων των συναλλαγών των φορολογούμενων (εμπορικά καταστήματα, κέντρα διασκέδασης, συμβολαιογραφεία, πολεοδομίες, ξενοδοχεία, τράπεζες, ιδιωτικές κλινικές και εκπαιδευτήρια, ΔΕΚΟ κ.λπ.) και των περιουσιακών τους στοιχείων.

Νέου τύπου ελέγχους με βάση τις δαπάνες διαβίωσης και τα περιουσιακά στοιχεία προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή στο τέλος Ιανουαρίου.

Πρόκειται για «Μεγάλο Αδελφό» με ηλεκτρονικό φακέλωμα όλων των συναλλαγών των φορολογούμενων (εμπορικά καταστήματα, κέντρα διασκέδασης, συμβολαιογραφεία, πολεοδομίες, ξενοδοχεία, τράπεζες, ιδιωτικές κλινικές και εκπαιδευτήρια, ΔΕΚΟ κ.λπ.) και των περιουσιακών τους στοιχείων.

Οι έλεγχοι, που θα γίνονται μέσω πλέγματος αντικειμενικών τεκμηρίων και κριτηρίων θα είναι στοχευμένοι και θα στηρίζονται στη μεθοδολογία της Αμερικανικής υπηρεσίας δίωξης οικονομικού εγκλήματος (IRS), σύμφωνα με την οποία το εισόδημα προσδιορίζεται από τον τρόπο διαβίωσης και τον συσσωρευμένο πλούτο.

Με το νέο σύστημα οι ελεγκτικές αρχές θα διενεργούν διασταυρώσεις του δηλωθέντος εισοδήματος του φορολογούμενου με το αρχείο που θα έχουν στους υπολογιστές τους και στο οποίο θα είναι καταγεγραμμένες όλες οι δαπάνες διαβίωσης και οι συναλλαγές καθώς και οι αγορές περιουσιακών στοιχείων.

Από το άθροισμα των συγκεκριμένων δαπανών θα προκύπτει το ύψος του εισοδήματος που θα πρέπει να δηλώνει ο φορολογούμενος και σε περίπτωση που αυτό είναι χαμηλότερο ο φόρος θα υπολογίζεται επί του «τεκμαρτού» και θα επιβάλλονται και τσουχτερά πρόστιμα και κυρώσεις που θα φθάνουν μέχρι ποινική δίωξη και φυλάκιση, ανάλογα με το μέγεθος της απόκλισης.

Το ηλεκτρονικό αρχείο, που θα αποτελεί τον πληροφοριοδότη και τον πλοηγό των ελεγκτικών αρχών, θα περιλαμβάνει τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων καθώς και τις συναλλαγές παντός είδους. Ειδικότερα για κάθε φορολογούμενο, είτε είναι φυσικό πρόσωπο είτε επιχείρηση, θα δημιουργηθεί ατομικός ηλεκτρονικός φάκελος με στοιχεία για το ύψος του δηλωθέντος εισοδήματος κάθε χρόνο, το επάγγελμα, τις δαπάνες για αγορές καταναλωτικών αγαθών και την παροχή υπηρεσιών καθώς και περιουσιακών στοιχείων μεγάλης αξίας, τις τυχόν επιχειρηματικές δραστηριότητες, την κατοχή μετοχών, αμοιβαίων κεφαλαίων και άλλων επενδυτικών τίτλων, το σύνολο των συναλλαγών με τις τράπεζες κ.ά.


Αναλυτικά στοιχεία. Η επιλογή των φορολογούμενων που θα υπόκεινται σε εξονυχιστικό έλεγχο θα γίνεται με βάση το ηλεκτρονικό αρχείο, που θα περιέχει αναλυτικά οικονομικά στοιχεία για το επάγγελμα, τα τεκμήρια και το ιστορικό (συνέπεια ή μη στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών του, είδος και έκταση φορολογικών παραβάσεων κ.ά).

Στο στόχαστρο θα μπαίνουν εκείνοι που οι δαπάνες διαβίωσής τους δεν συνάδουν με τις φορολογικές τους δηλώσεις καθώς και όσοι έχουν υψηλές επιστροφές φόρου, μεγάλες και απότομες μεταβολές εισοδήματος και περιουσίας και υψηλές αφορολόγητες δαπάνες, ενώ ανά επαγγελματική κατηγορία στην πρώτη γραμμή των ελέγχων θα βρίσκονται μικρομεσαίοι και ελεύθεροι επαγγελματίες.

Πηγή Ημερησία

Οι καινοτομίες του νέου φορολογικού

Οι καινοτομίες του νέου φορολογικού

Η υπερ-εφορία στην οποία θα υπάγονται όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις, ο οικονομικός εισαγγελέας αποκλειστικής απασχόλησης για φορολογικά θέματα, καθώς και ο φορο-διαμεσολαβητής για την άμεση επίλυση των φορολογικών διαφορών αποτελούν μερικές από τις καινοτόμες ρυθμίσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο της υιοθέτησης ενός σύγχρονου πρότυπου μοντέλου οργάνωσης και λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης.

Το μοντέλο αυτό θα λειτουργεί βάσει διεθνών προδιαγραφών, με σταθερούς κανόνες, μηχανογραφική υποστήριξη, αποκεντρωμένη οργάνωση, απλή και ενιαία ελεγκτική διαδικασία, βάσει συμφωνημένων στόχων, αλλά και με λογοδοσία, όταν δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι. Απώτερος στόχος η έγκαιρη βεβαίωση και είσπραξη των εσόδων και η αποσυμφόρηση των δικαστηρίων από φορολογικές υποθέσεις.

Η υπερ-εφορία στην οποία θα υπάγονται όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις, ο οικονομικός εισαγγελέας αποκλειστικής απασχόλησης για φορολογικά θέματα αλλά και ο φορο-διαμεσολαβητής για την άμεση επίλυση των φορολογικών διαφορών στις ΔΟΥ αποτελούν μερικές από τις καινοτόμες ρυθμίσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της υιοθέτησης ενός σύγχρονου πρότυπου μοντέλου οργάνωσης και λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης.

Το μοντέλο αυτό, που αναμένεται να αποτυπωθεί με το φορολογικό νομοσχέδιο του Φεβρουαρίου, θα λειτουργεί βάσει διεθνών προδιαγραφών, με σταθερούς κανόνες, μηχανογραφική υποστήριξη, αποκεντρωμένη οργάνωση, απλή και ενιαία ελεγκτική διαδικασία βάσει συμφωνημένων στόχων αλλά και με λογοδοσία όταν δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι αυτοί.

Απώτερος στόχος, η ενίσχυση των εσόδων από την πάταξη του φαινομένου, η απλοποίηση όλων των φορολογικών διαδικασιών στο πλαίσιο ενίσχυσης των σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ φορολογικών Αρχών και φορολογουμένων αλλά και η έγκαιρη βεβαίωση και είσπραξη των δημοσίων εσόδων προκειμένου να θωρακισθεί το τριετές σχέδιο εξόδου από την κρίση.

Η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά ότι μετά την επιβάρυνση που έχουν υποστεί επιχειρήσεις και νοικοκυριά από τα φορολογικά μέτρα και την οικονομική κρίση, το μεγαλύτερο βάρος για την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας πέφτει στον περιορισμό των δαπανών και τη σύλληψη της φοροδιαφυγής.

Το εγχείρημα της αλλαγής των φοροελεγκτικών μηχανισμών αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα, γιατί με αυτόν τον τρόπο, όπως αναφέρει υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου, θα απελευθερωθούν πόροι προκειμένου στο διάστημα αυτό να χρηματοδοτηθούν ταυτοχρόνως αναπτυξιακοί και κοινωνικοί στόχοι.

Για την επίτευξη του στόχου αυτού αναμένεται να δημιουργηθούν παράλληλα ευέλικτες υπηρεσίες στις εφορίες, που θα έχουν ως αποκλειστικό έργο την παρακολούθηση και τακτοποίηση των ληξιπροθέσμων χρεών και θα επεμβαίνουν προληπτικά όταν βλέπουν αλλαγές στη συμπεριφορά των φορολογουμένων (π.χ. καθυστερήσεις στην υποβολή δηλώσεων, σταδιακή συσσώρευση μικρών χρεών κ.ο.κ.) έτσι ώστε να αποφεύγεται η εκτίναξη των φορολογικών τους υποχρεώσεων που θα είναι αδύνατο εκ των πραγμάτων να τακτοποιηθούν.

- Υπερ-εφορία: Μία από τις καινοτόμες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο είναι και η σύσταση υπερ-εφορίας για την «εξυπηρέτηση» των 1.200 μεγαλύτερων επιχειρήσεων της χώρας. Η ΔΟΥ αυτή, παράλληλα με τις παραδοσιακές εργασίες που θα παρέχει στις επιχειρήσεις αυτές, προτείνεται να αναλάβει παράλληλα το ελεγκτικό έργο που έχουν σήμερα τα ελεγκτικά κέντρα, διενεργώντας προληπτικούς, προσωρινούς και τακτικούς ελέγχους στις μεγάλες επιχειρήσεις (τράπεζες, χρηματιστηριακές εισηγμένες επιχειρήσεις κ.λπ.).

- Οικονομικός εισαγγελέας: Τη θέσπιση του θεσμού του οικονομικού εισαγγελέα θα προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο, ο οποίος θα απασχολείται μόνιμα στο υπουργείο Οικονομικών, θα παρεμβαίνει σε σημαντικές υποθέσεις φοροδιαφυγής και θα εποπτεύει σημαντικές εκκρεμείς υποθέσεις δημοσίου συμφέροντος προκειμένου να προλαμβάνεται η παραγραφή τους. Εκτιμάται ότι σήμερα εκκρεμούν οι δικαστικές αποφάσεις για φορολογικές υποθέσεις συνολικού ύψους 30 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ήδη θεσμοθετήθηκε η επίσπευση του χρόνου εκδίκασης των φορολογικών υποθέσεων στα δικαστήρια, ο οποίος αναμένεται να περιοριστεί από τα 7-10 χρόνια που διαρκούσε μέχρι πρόσφατα στα 3,5 χρόνια.

- Φορο-διαμεσολαβητής: Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπεται και η θέσπιση του φορο-διαμεσολαβητή, που θα λειτουργεί εντός των εφοριών και στα πρότυπα του τραπεζικού διαμεσολαβητή. Ο θεσμός θα αποσκοπεί στο να μειωθούν οι υποθέσεις φορολογικών διαφορών ανάμεσα στους φορολογουμένους και τις φορολογικές Αρχές που καταλήγουν στα δικαστήρια και να μην καθυστερεί η είσπραξη των βεβαιωθέντων εσόδων.

Προκειμένου να απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος στον διαμεσολαβητή θα πρέπει να προκαταβάλει κάποιο ποσοστό επί του φόρου που έχει αρχικά βεβαιωθεί και εντός τριών το πολύ μηνών, θα βγαίνει η απόφαση από την Αρχή. Το ποσό της προκαταβολής θα είναι χαμηλό προκειμένου να μην λειτουργεί αποτρεπτικά, σε αντίθεση με το υψηλό ποσοστό του 25% που προβλέπεται για προσφυγή στα δικαστήρια.

Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται ακόμη και αυτό το ποσοστό του 25% να... διπλασιαστεί(!) για λόγους δημοσίου συμφέροντος, έτσι ώστε να καταστεί ασύμφορη η προσφυγή και να μην λιμνάζουν οι υποθέσεις στα δικαστήρια.


ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Στο πνεύμα της διαφάνειας των ελέγχων και της αντιμετώπισης της διαφθοράς των φορολογικών οργάνων, το υπουργείο σχεδιάζει να προχωρήσει σε αλλαγές που θα αφορούν από τη στελέχωση των φορολογικών υπηρεσιών και τον χρόνο θητείας των υπαλλήλων σε νευραλγικά ελεγκτικά πόστα μέχρι την εκπαίδευση, την πιστοποίηση και την επαναξιολόγησή τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Η μετακίνηση των υπαλλήλων από μία οργανική μονάδα στην άλλη δεν θα θεωρείται μετάθεση και θα διενεργείται με απλή υπουργική απόφαση και με βάση τις υπηρεσιακές ανάγκες. Στο ίδιο πνεύμα της διαφάνειας κινείται και η σύσταση πέντε διευθύνσεων, που θα είναι αρμόδιες για τον ελεγκτικό σχεδιασμό του υπουργείου.

Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Ελέγχου πρόκειται να αναδιοργανωθεί στα εξής τμήματα: Σχεδιασμού και συντονισμού ελέγχου φυσικών - νομικών προσώπων και μεγάλων επιχειρήσεων, ενδοομιλικών συναλλαγών (transfer pricing), off shore επιχειρήσεων, ηλεκτρονικού εμπορίου και επιβολής ποινών.


Πηγή Κέρδος

Τα νέα όρια συνταξιοδότησης στον ΟΑΕΕ

Τα νέα όρια συνταξιοδότησης στον ΟΑΕΕ

Τι αλλάζει στα όρια συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ.
Τα νέα όρια συνταξιοδότησης στον ΟΑΕΕ


Τι αλλάζει στα όρια συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ.


1. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ (ΠΡΙΝ ΤΗΝ 1-1-1993).

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΛΟΓΩ ΓΗΡΑΤΟΣ ΑΠΟ 1-1-2011

1. Τροποποιείται διάταξη η οποία προβλέπει συνταξιοδότηση με τη συμπλήρωση  του 60ου έτους της ηλικίας και 35 έτη ασφάλισης - και για το έτος 2011 ο απαιτούμενος χρόνος ασφάλισης ανακαθορίζεται σε 36 έτη, για κάθε δε επόμενο έτος αυξάνεται σταδιακά κατά ένα έτος ως τη συμπλήρωση των 40 ετών ασφάλισης. Ως όριο ηλικίας για την εφαρμογή των παραπάνω παραμένει το 60ο.
2. Ορίζεται ότι κατά τη μεταβατική περίοδο από 2011 έως 2015, οι ασφαλισμένοι δικαιούνται σύνταξη γήρατος με το χρόνο ασφάλισης που ισχύει κατά το έτος συμπλήρωσης των 35 ετών ασφάλισης. Επομένως ο ασφαλισμένος συνταξιοδοτείται με τόσα έτη ασφάλισης, όσα απαιτούνται, κατά το έτος που συμπληρώνει την 35ετία. Διευκρίνιση: ανακαθορισμός του χρόνου ασφάλισης από 1-1-2011 αφορά όλους τους ασφαλισμένους του Οργανισμού, είτε επιλέξουν να συνταξιοδοτηθούν με τις διατάξεις ΟΑΕΕ είτε με τις καταστατικές διατάξεις των καταργούμενων Ταμείων ΤΕΒΕ - ΤΑΕ - ΤΣΑ.

3. Το όριο ηλικίας των 60 ετών ή μικρότερο αυτού που προβλέπεται από γενικές ή καταστατικές διατάξεις για τη συνταξιοδότηση των ασφαλισμένων φορέων κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπουργείου μας, αυξάνεται κατά ένα έτος για κάθε χρόνο από 1-1-2011 μέχρι τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας. Στον ΟΑΕΕ, η παραπάνω διάταξη έχει εφαρμογή μόνο στις γυναίκες ασφαλισμένες του ΟΑΕΕ - πρώην ΤΣΑ οι οποίες μπορούν να συνταξιοδοτηθούν σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του πρώην Ταμείου σε ηλικία 60 ετών με τη συμπλήρωση 25 ετών ασφάλισης.

Β) ΘΕΜΕΛΙΩΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

α) 60 ετών και 35 έτη ασφάλισης: Ασφαλισμένοι οι οποίοι έως την 31-12-2010 έχουν συμπληρώσει 35 έτη ασφάλισης, θα συνταξιοδοτηθούν οποτεδήποτε, δηλαδή και μετά την 1-1-2011 χωρίς τις αυξημένες χρονικές προϋποθέσεις που προαναφέρθηκαν, εφόσον βέβαια συμπληρώσουν το 60ο έτος της ηλικίας τους. Για τη συμπλήρωση της 35ετίας έως την 31-12-2010 προσμετράται και χρόνος αναγνώρισης βάσει αρθρ. 40 Ν. 2084/1992, εφόσον η σχετική αίτηση αναγνώρισης υποβληθεί έως την 31-12-2013. Ο αναγνωριζόμενος στον ΟΑΕΕ χρόνος ασφάλισης βάσει του παραπάνω άρθρου είναι ο χρόνος στρατιωτικής θητείας. Επομένως ο ασφαλισμένος του Οργανισμού ο οποίος έχει ως την 31-12-2010 χρόνο ασφάλισης μικρότερο της 35ετίας, συμπληρώνει όμως 35ετία με την αναγνώριση του στρατού, θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και δεν θα απαιτηθούν οι αυξημένες χρονικές προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση, εφόσον η αίτηση αναγνώρισης της στρατιωτικής θητείας υποβληθεί έως 31-12-2013.

β) 37 έτη ασφάλισης χωρίς όριο ηλικίας: Δεν θίγονται οι ασφαλισμένοι οι οποίοι ως την 31-12-2010 συμπληρώνουν 37 έτη ασφάλισης και συνταξιοδοτούνται οποτεδήποτε, με τους όρους και τις προϋποθέσεις του αρθρ. 16 παρ. 1 Ν.
3232/2004. Επομένως, όσοι ασφαλισμένοι συμπληρώνουν 37 έτη ασφάλισης από την 1-1-2011 και μετά, δεν θα μπορούν πλέον να συνταξιοδοτούνται χωρίς όριο ηλικίας.

Γ) ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΙΣΧΥ

Δεν επέρχεται καμία μεταβολή και εξακολουθούν να ισχύουν και μετά την 1-1-2011 οι παρακάτω προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω γήρατος των ασφαλισμένων του Οργανισμού:

α) 15 έτη ασφάλισης και ηλικία 65 ετών.
β) 25 έτη ασφάλισης ανεξαρτήτως ηλικίας σε μητέρες - συζύγους αναπήρων.
γ) 15 έτη ασφάλισης, ανεξαρτήτως ηλικίας, για άτομα που φέρουν συγκεκριμένης  μορφής αναπηρία, με τους όρους και τις προϋποθέσεις Ν. 612/77 όπως αυτός  τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα (τύφλωση, παραπληγία, τετραπληγία,
νεφροπάθεια, σκλήρυνση κατά πλάκας, ακρωτηριασμός κλπ).

Δ) ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ 2ου ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ: Καμία μεταβολή δεν επέρχεται ως προς τη θεμελίωση δεύτερου συνταξιοδοτικού δικαιώματος στον ΟΑΕΕ και εξακολουθούν να ισχύουν οι αυξημένες χρονικές προϋποθέσεις αρθρ. 47 Ν. 2084/1992 για δεύτερη σύνταξη λόγω γήρατος και αναπηρίας. Υπενθυμίζουμε ότι για απονομή δεύτερης σύνταξης λόγω γήρατος απαιτείται η συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας.

ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ: Εξαίρεση από το ηλικιακό όριο των 65 ετών και από τις αυξημένες χρονικές προϋποθέσεις που απαιτούνται για θεμελίωση δεύτερου συνταξιοδοτικού δικαιώματος, αποτελεί η περίπτωση της θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω γήρατος και μόνον σε περισσότερους του ενός ασφαλιστικούς φορείς κύριας ασφάλισης ταυτόχρονα ή μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών από την έναρξη συνταξιοδότησης από τον πρώτο φορέα. Επισημαίνουμε ότι στο σημείο αυτό επέρχεται με τον νέο νόμο διαφοροποίηση ως προς τον καθορισμό του εξαμήνου, και η αίτηση συνταξιοδότησης στον δεύτερο ασφαλιστικό φορέα θα πρέπει να υποβάλλεται το αργότερο εντός έξι μηνών από
την ημερομηνία έναρξης συνταξιοδότησης από τον πρώτο φορέα και όχι από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης συνταξιοδοτικής απόφασης, όπως ίσχυε από τις διατάξεις αρθρ. 19 παρ. 6 Ν. 2150/93.

2: ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ (ΜΕΤΑ ΤΗΝ 1-1-1993).

1) ΑΝΔΡΕΣ - ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Ασφαλισμένοι μετά την 1-1-1993 σε οποιοδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης (πλην ΟΓΑ), θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τη συμπλήρωση του 60ου έτους της ηλικίας και 40 έτη ασφάλισης. Επομένως, οι Νέοι ασφαλισμένοι του Οργανισμού θα θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα γήρατος με τη συμπλήρωση του 60ου έτους της ηλικίας και 40 έτη ασφάλισης. Για τη συμπλήρωση του παραπάνω χρόνου λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος ασφάλισης σε οποιοδήποτε
ομοειδή φορέα, δηλαδή σε οποιοδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο.
Επειδή η σχετική διάταξη δεν προβαίνει σε καμία διάκριση, στον απαιτούμενο για συνταξιοδότηση χρόνο συνυπολογίζεται και κάθε άλλος χρόνος ο οποίος  αναγνωρίζεται με την κείμενη νομοθεσία ως χρόνος ασφάλισης.

2) ΜΗΤΕΡΕΣ ή ΧΗΡΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΤΕΚΝΩΝ

Το όριο ηλικίας για τη συνταξιοδότηση γήρατος μητέρων με ανήλικα τέκνα, δηλαδή το 55ο, ανακαθορίζεται από 1-1-2013 στο 65ο. Επομένως με τις διατάξεις της συγκεκριμένης παραγράφου καταργούνται από 1-1-2013 οι ευμενέστερες ως προς την ηλικία συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις των μητέρων με ανήλικα τέκνα και ταυτίζονται πλέον με τα ισχύοντα για τους λοιπούς Νέους
ασφαλισμένους δηλαδή συμπληρωμένο το 65ο έτος και 15 έτη ασφάλισης.
Για την κατανόηση και σωστή εφαρμογή των παραπάνω παρέχονται οι παρακάτω

διευκρινήσεις:

· --Η διάταξη αρθρ. 24 Ν. 2084/ 92 περί συνταξιοδότησης μητέρων με ανήλικα τέκνα (55 ετών και 20ετής ασφάλιση) όπως είναι εύλογο, δεν έχει τύχει εφαρμογής μέχρι σήμερα, δεδομένου ότι η 20ετής ασφάλιση Νέων ασφαλισμένων θα συμπληρωθεί κατά πρώτον από 1-1-2013.

· --Κατά τα έτη 2011, 2012 θα είναι δυνατή η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος γήρατος μητέρων με ανήλικα τέκνα, με τη συμπλήρωση 20ετούς συντάξιμου χρόνου, συμπεριλαμβανομένου πλασματικού χρόνου, και ηλικία 55 ετών.

· ---Από 1-1-2013 η συνταξιοδότηση μητέρων ανηλίκων τέκνων καταργείται.

Επισης το όριο ηλικίας για μειωμένη σύνταξη γήρατος μητέρων με ανήλικα τέκνα, δηλαδή το 50ο, ανακαθορίζεται από 1-1-2013 στο 60ο. Επομένως καταργούνται από 1-1-2013 οι ευμενέστερες ως προς την ηλικία συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις των μητέρων με ανήλικα τέκνα και για μειωμένη σύνταξη και ταυτίζονται πλέον με τα ισχύοντα για τους λοιπούς Νέους ασφαλισμένους δηλαδή συμπληρωμένο το 60ο έτος και 15 έτη ασφάλισης με ποσόν σύνταξης μειωμένο κατά 1/200 για κάθε μήνα ηλικίας που υπολείπεται από την έναρξη της συνταξιοδότησης μέχρι τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας. Τα παραπάνω αναφερόμενα εφαρμόζονται και στους χήρους πατέρες ανήλικων τέκνων. Διευκρινιζεται οτι κατά την συνταξιοδότηση μητέρων ή χήρων πατέρων με ανήλικα τέκνα θα πρέπει η ανηλικότητα να συντρέχει κατά το έτος συμπλήρωσης των απαιτούμενων ετών ασφάλισης. Εξάλλου καταργούνται από την δημοσίευση του
νόμου, δηλαδή από 15-7-2010, οι ειδικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης μητέρων με τρία ή περισσότερα παιδιά, Εξάλλου, καθώς οι ειδικές προϋποθέσεις για την κατηγορία αυτή των νέων ασφαλισμένων προέβλεπαν 20ετή χρόνο ασφάλισης, η καταργούμενη διάταξη δεν έχει εφαρμοστεί ως σήμερα.

3) ΜΗΤΕΡΕΣ ή ΧΗΡΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΑΝΙΚΑΝΩΝ ΤΕΚΝΩΝ

Οι νέες ασφαλισμένες - μητέρες ανίκανων για κάθε βιοποριστική εργασία, άγαμων παιδιών μπορούν να συνταξιοδοτηθούν:

·-- Με συμπληρωμένο το 55ο έτος της ηλικίας και 20 χρόνια στην ασφάλιση
·--- Με συμπληρωμένο το 50ο έτος της ηλικίας και 20 χρόνια στην ασφάλιση,για λήψη σύνταξης μειωμένης κατά το 1/200 της πλήρους μηνιαίας σύνταξης για κάθε μήνα που λείπει από το όριο ηλικίας των 65 ετών. Οι ίδιες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης ισχύουν και για τους χήρους πατέρες ανίκανων τέκνων.

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΙΣΧΥ:

Δεν θίγονται από τις κοινοποιούμενες διατάξεις και παραμένουν σε ισχύ οι παρακάτω προϋποθέσεις συνταξιοδότησης νέων(μετα το 1993) ασφαλισμένων: 1) 15 έτη ασφάλισης και ηλικία 65 ετών βάσει άρθρου 24 Ν. 2084/1992

2) 15 έτη ασφάλισης και ηλικία 60 ετών βάσει άρθρου 24 Ν. 2084/1992, για σύνταξη μειωμένη κατά 1/200 για κάθε μήνα υπολειπόμενο του 65ου έτους της ηλικίας

3) 25 έτη ασφάλισης ανεξαρτήτως ηλικίας για συζύγους ή μητέρες - πατέρες αναπήρων βάσει αρθρ. 5 Ν. 3232/04, όπως ισχύει σήμερα
4) 15 έτη ασφάλισης, ανεξαρτήτως ηλικίας, για άτομα που φέρουν συγκεκριμένης μορφής αναπηρία, με τους όρους και τις προϋποθέσεις Ν. 612/77 όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΟΡΓ. ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ(ΟΑΕΕ)

Εως και 4 χρόνια ασφάλισης μπορούν να αναγνωρίσουν από διαφορετικές «πηγές» το 2011 οι ελεύθεροι επαγγελματίες (ΟΑΑΕ)ώστε να συμπληρώσουν τα χρόνια που χρειάζονται με βάση το νέο ασφαλιστικό νόμο και να συνταξιοδοτηθούν. Οι χρόνοι που μπορούν να «αξιοποιηθούν» είναι:
1. Ο χρόνος στρατιωτικής υπηρεσίας.
2. Ο χρόνος σπουδών για την απόκτηση ενός μόνο πτυχίου ανώτερης ή ανώτατης σχολής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής καθώς και το χρόνο σπουδών, μετά τη συμπλήρωση του 17ου έτους της ηλικίας, σε μέσες επαγγελματικές σχολές, ο οποίος είναι ίσος με τα κατά το χρόνο αποφοίτησης επίσημα ακέραια χρόνια σπουδών της οικείας σχολής.

3. Ο χρόνος ανεργίας, μετά την υπαγωγή στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή το δημόσιο.

4. Ο πλασματικός χρόνος των μητέρων (αφορά μόνο ασφαλισμένες του ΤΣΑ) του άρθρου 141 του Ν. 3655/08 (ΦΕΚ 58 Α) που αναγνωρίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές και ανεξάρτητα του χρόνου γέννησης των παιδιών και

5. Ο χρόνος αποδεδειγμένης άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας πριν την εγγραφή στα μητρώα του ΟΑΕΕ (ειδικά για την περίπτωση αυτή θα μπορούν να αναγνωριστούν μέχρι 5 έτη) εφόσον δεν είχαν πληρωθεί οι ασφαλιστικές εισφορές.

Για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ οι αναγνωρίσεις θα είναι με εξαγορά με βάση τις ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλει ο ασφαλισμένος κατά το μήνα υποβολής της αίτησης. Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Η αναγνώριση και εξαγορά του χρόνου στρατιωτικής υπηρεσίας γίνεται με τις διατάξεις του Ν. 1358/1983 όπως ισχύουν κάθε φορά.Στις περιπτώσεις που θεμελιώνεται συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1/1/2011 μέχρι 31/12/2014, το ποσό για την εξαγορά του χρόνου της στρατιωτικής θητείας στους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης μειώνεται κατά 30%. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1/1/2015 και εφεξής το ανωτέρω ποσό μειώνεται κατά 50%. Το καταβαλλόμενο ποσό και στις δύο περιπτώσεις δεν μπορεί να είναι κατώτερο αυτού που προκύπτει με βάση υπολογισμού το 25πλάσιο του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη (165 ευρώ το μήνα).

Η αναγνώριση σπουδών ο χρόνος που θα αναγνωρίζεται θα είναι ίσος με τα επίσημα ακέραια έτη σπουδών της οικείας σχολής, τα οποία προβλέπονται κατά το χρόνο της αποφοίτησης. Ωστόσο, αν κατά το χρόνο φοίτησης στις αναφερόμενες σχολές υπήρχε ασφάλιση σε οποιονδήποτε ομοειδή φορέα ασφάλισης, δεν θα είναι δυνατή η αναγνώριση του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος.

Η ρύθμιση αναφέρεται σε αποφοίτηση, δηλαδή σε περάτωση των σπουδών και δεν θα είναι δυνατή η αναγνώριση του χρόνου σπουδών αν δεν έχει αποκτηθεί το σχετικό πτυχίο ή δίπλωμα. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αναγνώριση χρόνου σπουδών είναι: Αίτηση, βεβαίωση απόκτησης πτυχίου από τη σχολή (να αναφέρεται η διάρκεια φοίτησης), αντίγραφο πτυχίου, υπεύθυνη δήλωση του ασφαλισμένου από την οποία να προκύπτει απαραίτητα ότι δεν υπάρχει ασφάλιση για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σε άλλο φορέα ασφάλισης και δεν έχει επίσης αναγνωρισθεί σε άλλο φορέα.
Για όσους είναι κάτοχοι πτυχίου εξωτερικού, θα πρέπει να προσκομιστεί η αναγνώριση πτυχίου εξωτερικού από τον αντίστοιχο επίσημο φορέα (ΔΟΑΤΑΠ πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ ή Υπουργείο Εξωτερικών, κ.ά.).
Η αναγνώριση του χρόνου ανεργίας, μετά την υπαγωγή στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή του Δημοσίου. Ως χρόνος ανεργίας -πέραν του χρόνου εγγραφής στα μητρώα του ΟΑΕΔ- θεωρείται κάθε κενό χρονικό διάστημα, μετά την έναρξη του εργασιακού βίου του ασφαλισμένου και την υπαγωγή του στα μητρώα οποιουδήποτε ασφαλιστικού οργανισμού, για το
οποίο δεν υπάρχει ασφάλιση.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αναγνώριση χρόνου ανεργίας είναι:
Αίτηση, βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα από την οποία να προκύπτει η ασφάλισή του σε ασφαλιστικό φορέα πριν το χρονικό διάστημα ανεργίας, υπεύθυνη δήλωση του ασφαλισμένου από την οποία να προκύπτει απαραίτητα ότι το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν έχει αναγνωρισθεί σε άλλο φορέα. Σε περίπτωση εγγραφής στα μητρώα του ΟΑΕΔ, θα πρέπει να προσκομιστεί βεβαίωση για το χρονικό διάστημα που βρίσκονταν σε ανεργία.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει χρόνος εγγραφής στα μητρώα του ΟΑΕΔ, θα πρέπει να συμπληρώνεται υπεύθυνη δήλωση από την οποία να προκύπτει απαραίτητα ότι για το χρονικό διάστημα που επιθυμεί να αναγνωρίσει ο ασφαλισμένος, δεν υπάρχει ασφάλιση σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο.
Ο χρόνος σπουδών καθώς και ο χρόνος ανεργίας αναγνωρίζονται τόσο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος όσο και για την προσαύξηση του ποσού της σύνταξης, μετά από αίτηση του ασφαλισμένου. Για κάθε αναγνωριζόμενο μήνα καταβάλλεται ποσό εξαγοράς, το οποίο προκύπτει από τον υπολογισμό ποσοστού 20% για τους φορείς κύριας ασφάλισης και ποσοστού 6% για τους φορείς επικουρικής ασφάλισης, υπολογιζομένων στο 25πλάσιο του ΗΑΕ που ισχύει κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης.

Περαιτέρω, καθορίζεται ο τρόπος καταβολής του ποσού εξαγοράς που προκύπτει από τις παραπάνω αναγνωρίσεις (είτε εφάπαξ με έκπτωση 15%, είτε σε μηνιαίες δόσεις ίσες με τους αναγνωριζόμενους μήνες, είτε με παρακράτηση του 1/4 του
ποσού της σύνταξης) και επιπλέον προβλέπεται η επιβολή των αναλογούντων προσθέτων τελών, σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής μηνιαίας δόσης.

Πηγή Τα Νέα

Τον Φεβρουάριο η ρύθμιση για συμψηφισμό του ΦΠΑ

Τον Φεβρουάριο η ρύθμιση για συμψηφισμό του ΦΠΑ

MEΣA στον επόμενο μήνα θα τεθεί σε εφαρμογή το κυβερνητικό σχέδιο για τον συμψηφισμό του ΦΠΑ, ύψους 3 δισ. ευρώ, που χρωστά συνολικά σε επιχειρήσεις το Δημόσιο.

Η ρύθμιση του Yπουργείου Οικονομικών οριστικοποιείται, ως προς τις βασικές κατευθύνσεις, και στόχος είναι να κατατεθεί τον Φεβρουάριο στη Βουλή μαζί με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο. Η βασική αρχή θα είναι ότι συμψηφίζονται μόνο φορολογικές οφειλές και όχι άλλα χρέη των επιχειρήσεων με επιστροφές φόρων που οφείλει το Δημόσιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, με τη νέα ρύθμιση θα μπορεί να συμψηφίζεται ο ΦΠΑ που οφείλουν προμηθευτές ή εργολάβοι του Δημοσίου, με τις πληρωμές που έχουν παγώσει από το Yπουργείο Οικονομικών. Για τους επιτηδευματίες εξετάζεται το ενδεχόμενο να συμψηφίζεται οφειλή ΦΠΑ με την επιστροφή φόρου εισοδήματος που αναμένουν. Πάντως ο συμψηφισμός δεν θα μπορεί να διευρυνθεί και σε άλλες οφειλές, όπως για παράδειγμα τα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΕΒΕΑ, το Eλληνικό Δημόσιο χρωστά 3 δισ. ευρώ σε επιστροφές ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις ενώ όπως προσδιορίζει ο Σύνδεσμος Βιομηχανικών Βορείου Ελλάδας, εξ αυτών, τα 450 εκατ. ευρώ αφορούν ανοιχτές οφειλές προς επιχειρήσεις - μέλη του.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο υφυπουργός Ανάπτυξης Παναγιώτης Ρήγας, η κυβέρνηση είχε να επιστρέψει ΦΠΑ από το 2005, ύψους 1,4 δισ. Και από αυτήν την οφειλή επιστράφηκε το 2010 ποσό 1,2 δισ. ευρώ.

 Πηγή: Express.gr

Εργασία και το απόγευμα για τους δημοσίους υπαλλήλους.

Εργασία και το απόγευμα για τους δημοσίους υπαλλήλους.

Προκειμένου να απεμπλακεί η Αθήνα από το θέμα των διαδηλώσεων, στο Μέγαρο Μαξίμου εξετάζουν την ιδέα να μεταφέρουν όλα τα υπουργεία στα όρια του νομού Αττικής.

Στο τραπέζι σχέδιο για μεταφορά δημοσίων υπηρεσιών και υπουργείων εκτός του ιστορικού κέντρου της πρωτεύουσας στα όρια του νομού

Προκειμένου να απεμπλακεί η Αθήνα από το θέμα των διαδηλώσεων, στο Μέγαρο Μαξίμου εξετάζουν την ιδέα να μεταφέρουν όλα τα υπουργεία στα όρια του νομού Αττικής.

Η συγκεκριμένη πρόταση μπορεί να έχει και οικονομικά οφέλη, καθώς οι τιμές της γης στο κέντρο και την περιφέρεια δεν μπορούν να συγκριθούν. Ο Γ. Παπανδρέου είναι απολύτως θετικός σε αυτό το ενδεχόμενο, καθώς στο παρελθόν και ο ίδιος έχει επισημάνει την ανάγκη συγκέντρωσης όλων των κυβερνητικών υπηρεσιών.

Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις στο συγκεκριμένο θέμα θα ληφθούν στο πλαίσιο της συζήτησης για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση θα συνδυαστεί και με αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας, καθώς στις δημόσιες υπηρεσίες θα επεκταθεί και το απόγευμα, ενώ όλα τα σχολεία θα γίνουν ολοήμερα.


Το μισθολόγιο
Καθοριστικής σημασίας για την έκβαση της αναμέτρησης με την κρίση θα είναι η παρέμβαση της κυβέρνησης στο μισθολόγιο του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Γιατί, όπως αναγνωρίζουν κυβερνητικά στελέχη, «δεν είναι δυνατόν ο πιλότος των F-16 και ο γιατρός να λαμβάνουν 2.500 ευρώ αμοιβή, μετά από αρκετά χρόνια υπηρεσίας, και ο κλητήρας στο υπουργείο Οικονομικών ή η τηλεφωνήτρια στον ΟΠΑΠ να ''καθαρίζουν'' 80.000 ευρώ τον χρόνο»!

Εξ ου και η επιστολή του υπουργού Οικονομικών στις διοικήσεις των εισηγμένων ΔΕΚΟ να προσαρμόσουν τις αμοιβές του προσωπικού τους με «πιλότο» την παρέμβαση της κυβέρνησης σε όσες ελέγχει η ίδια.

Θέμα χρόνου είναι να ανακοινωθεί και ο διάλογος του Γ. Ραγκούση με την ΑΔΕΔΥ για το πολυαναμενόμενο νέο και ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, που θα συνδυαστεί με τον λεγόμενο «Καλλικράτη» στο κράτος, δηλαδή τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις υπηρεσιών.

Πηγή Ημερησία

Φορτώνουν και στους εργαζόμενους την εισφοροδιαφυγή

Φορτώνουν και στους εργαζόμενους την εισφοροδιαφυγή

ΟΣΟΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ, ΕΝΩ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΗΜΙΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ, ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΥΨΟΥΣ 400-500 ΕΥΡΩ - ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Με δύο νομοσχέδια, ένα του υπουργείου Οικονομικών και ένα του υπουργείου Εργασίας, προωθεί «διευκολύνσεις» για την καταβολή φόρων και εισφορών αλλά και βαριές «καμπάνες» για όσους συλλαμβάνονται να φοροδιαφεύγουν ή να εισφοροδιαφεύγουν.

Το σχέδιο αποσκοπεί στο να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα δύο πολιτικές που «περνάνε» στην κοινή γνώμη μέσα στο εξαιρετικά δυσμενές κλίμα που έχει δημιουργηθεί. Η πρώτη πολιτική υπαγορεύει την ολομέτωπη επίθεση σε όσους δεν πληρώνουν τις οφειλές. Κάτι άλλωστε που απαιτεί και η τρόικα, σύμφωνα με τις δημόσιες τοποθετήσεις που έχουν γίνει, ακόμη και από τον Ντομινίκ Στρος Καν. Η δεύτερη προβλέπει ότι η κυβέρνηση πρέπει να βοηθήσει όσους προσπαθούν να διατηρήσουν «ζωντανές» τις επιχειρήσεις τους και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους.

Το σχέδιο αποτελεί στοίχημα υψηλού ρίσκου για το οικονομικό επιτελείο, καθώς η επιτυχία του τελικά θα εξαρτηθεί:

*Από το πόσο γρήγορα θα υιοθετηθεί η νέα τεχνολογία από τον ελεγκτικό μηχανισμό της εφορίας και των ασφαλιστικών ταμείων.

*Από τις επιδόσεις των ελεγκτών σε μια περίοδο όπου κυριαρχούν η λειψανδρία στις συγκεκριμένες θέσεις αλλά και οι έντονες διαμαρτυρίες των δημόσιων υπαλλήλων λόγω της μείωσης των μισθών.

Αναλυτικά το σχέδιο της κυβέρνησης έχει ως εξής:

*Μετά το υπουργείο Οικονομικών, και το υπουργείο Εργασίας θα μπει στον χορό των κατασχέσεων περιουσιακών στοιχείων, για οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Ειδική διάταξη ενσωματώνεται σε νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες και το οποίο αφορά την ενίσχυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.

Το δεύτερο τρίμηνο

Το «κυνηγητό» των οφειλετών προς τα ταμεία θα ξεκινήσει στο δεύτερο τρίμηνο του 2011.

*Θεσπίζονται πρόστιμα (ύψους 400-500 ευρώ) ακόμη και για τους εργαζόμενους που θα συλλαμβάνονται να «συνεργάζονται» με εργοδότες που εισφοροδιαφεύγουν.

Για παράδειγμα, πρόστιμο θα επιβάλλεται όχι μόνο στους επιχειρηματίες αλλά και σε όσους εργαζόμενους εμφανίζονται στα χαρτιά να... ημιαπασχολούνται αλλά βρίσκονται από τους ελέγχους των επιθεωρητών εργασίας να τηρούν κανονικό ωράριο.

*Οι επιχειρήσεις θα υποχρεωθούν να ενημερώνουν ηλεκτρονικά το υπουργείο Οικονομικών, κάθε φορά που θα εκδίδουν ή θα λαμβάνουν ένα τιμολόγιο. Παράλειψη ενημέρωσης θα σημαίνει ότι η συναλλαγή δεν θα μπορεί να συμπεριληφθεί στα βιβλία της επιχείρησης, ενώ θα επιβάλλεται και πρόστιμο. Η νομοθετική κάλυψη του ηλεκτρονικού «φακελώματος» των τιμολογίων έχει ήδη γίνει με τον περυσινό φορολογικό νόμο και τώρα προωθείται η υπουργική απόφαση που θα εξειδικεύει το μέτρο. Σε πρώτη φάση, το «φακέλωμα» θα αφορά τα τιμολόγια που θα ξεπερνούν ένα συγκεκριμένο χρηματικό όριο (π.χ. πάνω από 3.000 ευρώ).

*Παρά τις αντιρρήσεις νομικών κύκλων, προωθείται η διαδικασία του αυτοφώρου για όσους δεν πληρώνουν τον ΦΠΑ. Επίσης, μελετώνται ακόμη υψηλότερα πρόστιμα για συγκεκριμένες κατηγορίες παραβάσεων.

*Ηδη ξεκίνησαν επαφές της κυβέρνησης με τις τράπεζες, καθώς από τον Ιούλιο οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να καταβάλλουν ταυτόχρονα -μέσω τραπεζών- τόσο τους μισθούς όσο και τις εισφορές και τους φόρους που αντιστοιχούν. Πρακτικά, η επιχείρηση δεν θα μπορεί να πληρώσει μισθούς αν δεν είναι ταυτόχρονα σε θέση να αποδώσει τον φόρο εισοδήματος και τις ασφαλιστικές εισφορές. Τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας μελετούν την εφαρμογή ενός μεταβατικού σταδίου προκειμένου να είναι ομαλό το πέρασμα στο νέο σύστημα.

Το ασφυκτικό πλαίσιο που τείνει να δημιουργηθεί στην αγορά με όλες αυτές τις προωθούμενες διατάξεις η κυβέρνηση επιδιώκει να το μετριάσει με μια σειρά από ευνοϊκές ρυθμίσεις που προωθούνται:

*Το υπουργείο Εργασίας παρουσιάζει την επόμενη εβδομάδα νέα ρύθμιση για όσους χρωστούν στα ασφαλιστικά ταμεία. Αυτή τη φορά, η ρύθμιση δεν θα προβλέπει απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και εξόφληση των οφειλών σε δόσεις. Οσοι χρωστούν (σ.σ.: το σύνολο των συσσωρευμένων εισφορών από ασφαλιστικές εισφορές εκτιμάται στα 9 δισεκατομμύρια ευρώ) θα καλούνται να πληρώνουν το σύνολο των τρεχουσών εισφορών. Μαζί με τις... τρέχοντες καταβολές πρέπει να πληρώνουν και μικρό κομμάτι των συσσωρευμένων οφειλών. Αυτό το κομμάτι θα υπολογίζεται με ένα μικρό ποσοστό (π.χ. 4-5%) επί των τρεχουσών οφειλών.

Δηλαδή, αν κάποιος χρωστάει 5.000 ευρώ από τις τρέχουσες εισφορές του ΙΚΑ, πρέπει να πληρώσει και 250 ευρώ επιπλέον σε μηνιαία βάση προκειμένου να μειώσει σταδιακά τις συσσωρευμένες οφειλές. Οσες εταιρείες αποδεχθούν αυτό το μέτρο θα εξασφαλίζουν «πάγωμα» των συσσωρευμένων οφειλών (καθώς δεν θα επιβάλλονται νέες προσαυξήσεις) αλλά και «προστασία» από τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης που προβλέπει ο Κώδικας Είσπραξης Δημόσιων Εσόδων (σ.σ.: κατασχέσεις κ.λπ.).

Οσοι έκαναν ρύθμιση

Οι επιχειρήσεις που έχουν ήδη ενταχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση του υπουργείου Εργασίας θα συνεχίσουν να πληρώνουν κανονικά τις δόσεις τους.

*Εκτός από τη ρύθμιση των συσσωρευμένων οφειλών, για τις... «άσωτες επιχειρήσεις» (αυτές που δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους) θα ανοίξει και ένα παράθυρο μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών μέσα από την έκδοση της «κάρτας εργασίας». Το μέτρο προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις που θα ενταχθούν (θα θεσπιστούν συγκεκριμένα κριτήρια) θα απολαμβάνουν μείωση τόσο των εργοδοτικών εισφορών, όσο και των εισφορών που καλείται να καταβάλλει ο εργαζόμενος (αρχικά η μείωση θα είναι 10% και θα φτάσει στο 25% μέχρι το 2013).

Με την κάρτα εργασίας, θα φακελώνεται ηλεκτρονικά το ωράριο εργασίας του εργαζόμενου ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα ανασφάλιστης εργασίας και καταστρατήγησης του θεσμού της μερικής αποσχόλησης με απώτερο σκοπό την εισφοροδιαφυγή (χιλιάδες εργαζόμενοι εμφανίζονται ως τετράωρης απασχόλησης, αλλά στην πραγματικότητα απασχολούνται για 8 ώρες, με τη μισή τους αμοιβή να είναι «μαύρη»).

*Με το φορολογικό νομοσχέδιο, που αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στον Φεβρουάριο, προωθείται η σύσταση νέας ανεξάρτητης αρχής: του «Φορολογικού Διαιτητή». Σύμφωνα με αρμόδιο κυβερνητικό παράγοντα, στη νέα ανεξάρτητη αρχή θα μπορούν να προσφεύγουν όσοι φορολογούμενοι έχουν «ανοικτούς λογαριασμούς» με το Δημόσιο. Απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι η συναίνεση του Δημοσίου προκειμένου να μεσολαβήσει ο φορολογικός διαιτητής.

Η προσφυγή στη νέα αρχή θα αποτελέσει εναλλακτική λύση για τους φορολογούμενους, οι οποίοι μέχρι σήμερα μπορούσαν να ακολουθήσουν μόνο την οδό των διοικητικών δικαστηρίων. Η προσφυγή στη φορολογική Δικαιοσύνη, εκτός από εξαιρετικά χρονοβόρα, έχει γίνει και πολύ ακριβή διαδικασία, καθώς ο «διαμαρτυρόμενος» οφείλει να προπληρώσει το 50% του προστίμου που του έχει επιβληθεί προκειμένου να διεκδικήσει το δίκιο του. Στον «Φορολογικό Διαιτητή» η υπόθεση προγραμματίζεται να κλείνει μέσα σε δεσμευτική προθεσμία έξι μηνών.

Πηγή Ελευθεροτυπία

Νέο νομοσχέδιο - Δρακόντειες ποινές για φορολογούμενους και εφοριακούς

Νέο νομοσχέδιο - Δρακόντειες ποινές για φορολογούμενους και εφοριακούς

Φυλάκιση για φοροφυγάδες, νέο διευθυντήριο ελέγχων και αυστηρό σύστημα αξιολόγησης των εφοριακών περιλαμβάνει -σύμφωνα με πληροφορίες των Νέων του Σαββάτου - το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.

Νέο νομοσχέδιο - Δρακόντειες ποινές για φορολογούμενους και εφοριακούς

Φυλάκιση για φοροφυγάδες, νέο διευθυντήριο ελέγχων και αυστηρό σύστημα αξιολόγησης των εφοριακών περιλαμβάνει -σύμφωνα με πληροφορίες των Νέων του Σαββάτου - το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι βασικές ρυθμίσεις που εξετάζονται είναι οι εξής:

Η μη απόδοση ΦΠΑ μετατρέπεται σε διαρκές αδίκημα. Έτσι θα οδηγείται στο Αυτόφωρο όποιος συλληφθεί να μην έχει αποδώσει το φόρο (με τον ορισμό ενός πλαφόν), έστω και στο παρελθόν.
Όσοι καταδικάζονται για τον ΦΠΑ δεν θα μπορούν να εξαγοράσουν την ποινή, εάν προηγουμένως δεν έχουν εξοφλήσει την οφειλή.

Αυξάνεται στο 50% (από 25%) η προκαταβολή του βεβαιωμένου φόρου που υποχρεούται να καταβάλει ο φορολογούμενος για να μπορέσει να προσφύγει στο Φορολογικό Δικαστήριο.
Δημιουργείται ένα είδος Φορολογικού Διαμεσολαβητή για τη γρήγορη επίλυση διαφορών
Καθιερώνεται ο θεσμός του οικονομικού εισαγγελέα, ο οποίος θα μπορεί να προωθεί άμεσα υποθέσεις φοροδιαφυγής.

Καθιερώνεται νέος μηχανισμός αξιολόγησης των εφοριακών. Σε περίπτωση διαπιστωμένης διαφθοράς θα προβλέπεται ακόμα και η απόλυση.
Υπενθυμίζεται ότι το 2009, έξι στους δέκα Έλληνες δεν πλήρωσαν φόρο δηλώνοντας εισόδημα κάτω από 12.000 ευρώ.

Πηγή Τα Νέα