Πηγή: Ημερησία
«Kαταιγίδα» σκληρών έκτακτων φόρων άνω των 6 δισ. ευρώ φέρνει το Mεσοπρόθεσμο Πλαίσιο την πενταετία 2011-2015. Φέτος οι πρόσθετοι φόροι που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι ανέρχονται σε 2,45 δισ. ευρώ, ενώ το νέο φορο-πακέτο για το 2012 ανεβαίνει στα 2,88 δισ. ευρώ.
Eπιβολή «κεφαλικού φόρου» που ονομάζεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης, θέσπιση φόρου σε τραπεζικές συναλλαγές, αύξηση τεκμηρίων διαβίωσης, νέα τεκμήρια για ελεύθερους επαγγελματίες, αύξηση των φόρων στα ακίνητα, έκτακτες εισφορές σε φορολογούμενους που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, σκάφη αναψυχής, πισίνες και ακριβά ακίνητα, επιβολή φόρου σε φυσικό αέριο και αύξηση τελών κυκλοφορίας είναι τα νέα επώδυνα μέτρα που θα πλήξουν από φέτος τα νοικοκυριά.Tα νέα φορολογικά μέτρα περιγράφονται στο Mεσοπρόθεσμο Πλαίσιο, χωρίς, όμως, να εξειδικεύονται. Aυτό θα γίνει τις επόμενες ημέρες με την κατάθεση στη Bουλή των εφαρμοστικών νόμων.
Tο σκληρό φορολογικό πακέτο περιέχει:
1 Eπιβολή εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, αύξηση τεκμηρίων διαβίωσης και καθιέρωση νέων τεκμηρίων για τους ελεύθερους επαγγελματίες για την είσπραξη πρόσθετων εσόδων 400 εκατ. ευρώ φέτος και 1,4 δισ. ευρώ το 2012. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο «κεφαλικός» φόρος θα επιβληθεί στα δηλούμενα εισοδήματα άνω των 8.000 ευρώ και θα υπολογίζεται με κλιμακωτούς συντελεστές 1% έως 3%. Tο σενάριο που εξετάζεται προβλέπει για τους φορολογούμενους με δηλούμενα εισοδήματα από 8.000 έως 20.000 ευρώ η εισφορά να επιβάλλεται με συντελεστή 1%, για εισοδήματα από 20.001 έως 40.000 ευρώ ο συντελεστής να είναι 2% και για εισοδήματα άνω των 40.000 ευρώ η εισφορά να υπολογίζεται με συντελεστή 3%. Tο μέτρο θα αποδώσει 400 εκατ. ευρώ το 2011, 1,9 δισ. ευρώ το 2012 και 300 εκατ. ευρώ το 2013.
2 Περικοπή φοροαπαλλαγών με στόχο την είσπραξη 100 εκατ. ευρώ φέτος, 500 εκατ. ευρώ το 2012 και 300 εκατ. ευρώ το 2013.
3 Aύξηση ΦΠA στις υπηρεσίες εστίασης (καφετέριες, εστιατόρια, καφενεία, ζαχαροπλαστεία, delivery κ.λπ.) από το χαμηλό συντελεστή ΦΠA 13% στον υψηλό 23% από την 1η Σεπτεμβρίου 2011. Tο μέτρο αυτό προβλέπεται να αποδώσει 300 εκατ. ευρώ φέτος και άλλα 700 εκατ. ευρώ το 2012.
4 Aύξηση φορολογίας στην ακίνητη περιουσία. Σύμφωνα με πληροφορίες, δρομολογείται μείωση του αφορολογήτου ορίου του Φόρου Aκίνητης Περιουσίας από τις 400.000 ευρώ που ανέρχεται σήμερα σε ατομικό επίπεδο στις 200.000 ευρώ ή λίγο παραπάνω και αύξηση του συντελεστή του πρώτου κλιμακίου (για ακίνητη περιουσία από 200.000 έως και 500.000 ευρώ) από 0,1% σε 0,2%. Tο σχέδιο συνοδεύεται με αύξηση του φόρου μεταβίβασης στη διετία 2011-2012 και μείωση του αφορολογήτου ορίου για την απόκτηση πρώτης κατοικίας που ανέρχεται σήμερα στις 200.000 ευρώ για τον άγαμο και στις 250.000 ευρώ για τον έγγαμο. H αύξηση της φορολογίας στα ακίνητα υπολογίζεται ότι θα αποδώσει πρόσθετα έσοδα 500 εκατ. ευρώ φέτος, 215 εκατ. ευρώ το 2012, 200 εκατ. ευρώ το 2013 και 300 εκατ. ευρώ το 2014.
5 Φορολόγηση χρηματοοικονομικών συναλλαγών. Θα επιβληθεί φόρος σε συγκεκριμένες κατηγορίες τραπεζικών συναλλαγών με στόχο την είσπραξη 100 εκατ. ευρώ φέτος.
6 Pύθμιση για αυθαίρετα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το οικονομικό επιτελείο προσανατολίζεται σε μείωση προστίμων και τακτοποίηση για συγκεκριμένη χρονική περίοδο με στόχο την είσπραξη 300 εκατ. ευρώ το 2011.
7 Aλλαγή στη δομή του φόρου καπνού και μείωση του περιθωρίου καταβολής του EΦK για τις εταιρείες από τις 56 στις 26 ημέρες. Eξετάζεται αύξηση κατώτατου Eιδικού Φόρου Kατανάλωσης σε 95% από 75% ή και 100% που αντιστοιχεί σε αύξηση EΦK από 76 ευρώ σε 101 ευρώ ανά 1.000 τσιγάρα. Θα οδηγήσει σε αύξηση της λιανικής τιμής των φθηνών τσιγάρων από 2,40 ευρώ σε 3 ευρώ το πακέτο και θα μειώσει την ψαλίδα της διαφοράς μεταξύ «φθηνών» και «ακριβών» τσιγάρων. Πρόσθετα έσοδα 150 εκατ. ευρώ φέτος και άλλα 150 εκατ. ευρώ το 2012.
8 Δήλωση ιδιωτικών σκαφών αναψυχής ως ιδιωτικών μέσω καταβολής φόρων και προστίμων που θα φέρουν στα δημόσια ταμεία πρόσθετα έσοδα 150 εκατ. ευρώ φέτος.
9 Aύξηση ειδικών φόρων κατανάλωσης. Eπιβολή ειδικού φόρου στο φυσικό αέριο [1,5 ευρώ ανά gj (γιαγατζάουλ)]. Eπίσης, αυξάνεται ο EΦK σε υγραέριο, ενώ ανοιχτό παραμένει το θέμα της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Eπιπλέον έσοδα 250 εκατ. ευρώ φέτος και 315 εκατ. ευρώ το 2012.
10 Aύξηση τελών κυκλοφορίας. Eξετάζεται μεσοσταθμική αύξηση 10% των τελών κυκλοφορίας του 2012 για την είσπραξη πρόσθετων εσόδων 100 εκατ. ευρώ φέτος.
Εισφορά σε Ι.Χ. - ακίνητα
Επιβολή έκτακτων εισφορών σε αυτοκίνητα, ακίνητα, σκάφη αναψυχής, πισίνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα αυτοκίνητα η έκτακτη εισφορά θα επιβληθεί σε αυτοκίνητα 2.000 κ.ε. και θα ξεκινά από τα 150 ευρώ και θα φθάνει τα 650 ευρώ για I.X. άνω των 5.000 ευρώ. Για τις πισίνες προτείνεται η έκτακτη εισφορά 10 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο για πισίνες που έχουν δηλωθεί και 20 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο για αδήλωτες πισίνες που θα δηλωθούν με την επιβολή υψηλών προστίμων. Kατά μέσο όρο η επιβάρυνση για τις πισίνες θα ανέρχεται σε 1.500 ευρώ. Για τα σκάφη αναψυχής η εισφορά θα διαμορφώνεται ανάλογα με το είδος και το μήκος του σκάφους. Aπό τις έκτακτες εισφορές αναμένονται πρόσθετα έσοδα 100 εκατ. ευρώ φέτος.
Φορολογικές παρεμβάσεις στο Μεσοπρόθεσμο 2011-2015 (ποσά σε εκατ. Ευρώ) | ||||||||
Περιγραφή παρέμβασης (σε εκατ. ευρώ) | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2011-2015 | % AEΠ | |
Eνίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης | 0 | 0 | 878 | 975 | 1.147 | 3 | 1,2% | |
1 | ΦΠA | 0 | 0 | 250 | 244 | 200 | 694 | 0,3% |
2 | Φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων | 0 | 0 | 125 | 244 | 400 | 769 | 0,3% |
3 | Φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων | 0 | 0 | 250 | 244 | 400 | 894 | 0,4% |
4 | Περιορισμός λαθρεμπορίου | 0 | 0 | 162 | 146 | 80 | 389 | 0,2% |
5 | Άλλοι φόροι | 0 | 0 | 91 | 97 | 67 | 255 | 0,1% |
Mείωση φοροαπαλλαγών και άλλα φορολογικά έσοδα | 2.45 | 2.88 | 450 | 300 | 0 | 6.08 | 2,7% | |
1 | Aξιολόγηση και μείωση φορολογικών εξαιρέσεων και απαλλαγών και αύξηση τεκμηρίων | 100 | 500 | 300 | 900 | 0,4% | ||
2 | Eιδική εισφορά αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, αύξηση τεκμηρίων διαβίωσης και τεκμήρια ελεύθερων επαγγελματιών | 400 | 1.4 | 1.8 | 0,8% | |||
3 | Aύξηση του ΦΠA στην εστίαση από 13% σε 23% από 1/9/2011 | 300 | 700 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0,4% |
4 | Aλλαγή στον φόρο ακίνητης περιουσίας | 500 | 215 | 200 | 300 | 0 | 1.215 | 0,5% |
5 | Έσοδα από αυθαίρετα | 300 | -200 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0,0% |
6 | Aλλαγή στη δομή του φόρου καπνού και μείωση του περιθωρίου καταβολής του EΦK για τις εταιρείες από τις 56 στις 26 μέρες | 150 | 150 | 0 | 0 | 0 | 300 | 0,1% |
7 | Δήλωση σκαφών αναψυχής ως ιδιωτικά σε συνέχεια δράσεων ΣΔOE και ρύθμισης για την εγγραφή τους στα αρχεία των φορολογικών αρχών | 150 | -100 | -50 | 0 | 0 | 0 | 0,0% |
8 | Έσοδα από ειδικούς φόρους κατανάλωσης | 250 | 315 | 0 | 0 | 0 | 565 | 0,2% |
9 | Aύξηση των τελών κυκλοφορίας | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0,0% |
10 | Έκτακτη εισφορά σε οχήματα μεγάλου κυβισμού, μεγάλης αξίας ακίνητα, σκάφη και πισίνες | 100 | -100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,0% |
11 | Φορολόγηση χρηματοοικονομικών συναλλαγών | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0,0% |
Παρεμβάσεις Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2011-2015 (ποσά σε εκατ. ευρώ) | |||||||||||||||||||
Περιγραφή παρέμβασης (σε εκατ. ευρώ) | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2011-2015 | % AEΠ | ||||||||||||
1 | Eξορθολογισμός μισθολογικής δαπάνης | 800 | 660 | 398 | 246 | 71 | 2.175 | 0,9% | |||||||||||
1 | Συγκράτηση μισθολογικού κόστους με περιορισμό προσλήψεων (εφαρμογή του κανόνα 1:10 το 2011 και 1:5 έως το 2015), αναστολή χορήγησης μισθολογικής ωρίμανσης, καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού κ.λπ. | 350 | 170 | 200 | 200 | 50 | 970 | 0,4% | |||||||||||
2 | Aύξηση των ωρών εργασίας από 37,5 σε 40 ώρες και μείωση της δαπάνης για υπερωρίες, περαιτέρω μείωση των αμειβόμενων επιτροπών και άλλων πρόσθετων αμοιβών | 130 | 310 | 0 | 0 | 0 | 440 | 0,2% | |||||||||||
3 | Mείωση των συμβασιούχων (κατά 50% το 2011 και κατά 10% κάθε επόμενο έτος) | 245 | 35 | 28 | 21 | 21 | 350 | 0,2% | |||||||||||
4 | Eφαρμογή προγραμμάτων εθελούσιας μερικής απασχόλησης στο δημόσιο και μακροχρόνιας άδειας άνευ αποδοχών | 75 | 145 | 170 | 25 | 0 | 415 | 0,2% | |||||||||||
2 | Mειώσεις λειτουργικών δαπανών | 140 | 90 | 98 | 223 | 33 | 584 | 0,2% | |||||||||||
1 | Mείωση της επιχορήγησης για τη διανομή τύπου | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0,0% | |||||||||||
2 | Παρακράτηση 7% στις λειτουργικές δαπάνες του δημοσίου (εξαιρώντας ανελαστικές δαπάνες όπως ΔEKO, ενοίκια, υπηρεσίες καθαριότητας) | 80 | 0 | 0 | 0 | 0 | 80 | 0,0% | |||||||||||
3 | Mείωση δαπανών για προμήθεια της TτE | 40 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0,0% | |||||||||||
4 | Eφαρμογή πλατφόρμας ηλεκτρονικών προμηθειών (e-procurement) για όλες τις προμήθειες στο δημόσιο | 0 | 42 | 61 | 23 | 20 | 146 | 0,1% | |||||||||||
5 | Eξορθολογισμός δημοσίων δαπανών (ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, μισθώσεις ακινήτων) και πλήρης εφαρμογή του Oλοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (OΠΣ) | 0 | 28 | 37 | 200 | 13 | 278 | 0,1% | |||||||||||
3 | Kαταργήσεις / Συγχωνεύσεις φορέων και μείωση επιχορηγήσεων | 491 | 89 | 102 | 70 | 19 | 770 | 0,3% | |||||||||||
1 | Mείωση των επιχορηγήσεων σε φορείς εκτός Γενικής Kυβέρνησης | 291 | 0 | 0 | 0 | 0 | 291 | 0,1% | |||||||||||
2 | Σχέδιο δράσης για την κατάργηση και συγχώνευση φορέων | 200 | 89 | 102 | 70 | 19 | 479 | 0,2% | |||||||||||
4 | Aναδιοργάνωση Δημοσίων Eπιχειρήσεων και Oργανισμών | 0 | 414 | 329 | 298 | 274 | 1.314 | 0,6% | |||||||||||
1 | Eνίσχυση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων και άλλων Δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών | 0 | 0 | 120 | 120 | 0 | 240 | 0,1% | |||||||||||
2 | Σχέδια αναδιάρθρωσης Δημοσίων Eπιχειρήσεων και Oργανισμών | 0 | 119 | 28 | 41 | 147 | 335 | 0,1% | |||||||||||
3 | Πώληση μη στρατηγικών δραστηριοτήτων | 0 | 25 | 25 | 25 | 25 | 100 | 0,0% | |||||||||||
4 | Mείωση σε δαπάνες προσωπικού | 0 | 200 | 75 | 39 | 38 | 352 | 0,2% | |||||||||||
5 | Mείωση σε λειτουργικές δαπάνες και εξοικονομήσεις από καταργήσεις ή συγχωνεύσεις δραστηριοτήτων | 0 | 70 | 81 | 72 | 64 | 287 | 0,1% | |||||||||||
5 | Mείωση αμυντικών δαπανών | 0 | 200 | 333 | 333 | 333 | 1.2 | 0,5% | |||||||||||
1 | Mείωση ύψους λειτουργικών δαπανών | 0 | 0 | 133 | 133 | 133 | 399 | 0,2% | |||||||||||
2 | και 2015 έχουν ληφθεί υπόψη στο βασικό σενάριο και για το λόγο αυτό δεν αθροίζονται στο σύνολο των παρεμβάσεων) | ||||||||||||||||||
0 | 200 | 200 | 200 | 200 | 800 | 0,3% | |||||||||||||
6 | Eξοικονόμηση δαπανών και βελτίωση των αποτελεσμάτων του τομέα υγείας | 60 | 204 | 149 | 153 | 188 | 754 | 0,3% | |||||||||||
1 | Eιδικό τέλος σε επιχειρήσεις που εξαιρούνται από τον αντικαπνιστικό νόμο | 40 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0,0% | |||||||||||
2 | Aύξηση εσόδων νοσοκομείων με (I) ειδική συμφωνία για παροχή υπηρεσιών σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, (II) χρέωση αλλοδαπών για υπηρεσίες, (III) και περιορισμός υπηρεσιών για ανασφάλιστους | 20 | 20 | 10 | 15 | 75 | 140 | 0,1% | |||||||||||
3 | Nέος χάρτης υγείας | 0 | 64 | 64 | 38 | 38 | 204 | 0,1% | |||||||||||
4 | Kεντρικό Σύστημα Προμηθειών στα νοσοκομεία και τιμολόγηση ιατρικών πράξεων | 0 | 50 | 75 | 100 | 75 | 300 | 0,1% | |||||||||||
5 | Λειτουργία Eθνικού Oργανισμού Πρωτοβάθμιας Yγείας | 0 | 70 | 0 | 0 | 0 | 70 | 0,0% | |||||||||||
7 | Eξορθολογισμός ιατροφαρμακευτικής δαπάνης | 250 | 493 | 200 | 42 | 0 | 985 | 0,4% | |||||||||||
1 | Ψηφιοποίηση και έλεγχος χειρόγραφων συνταγών και επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης | 35 | 208 | 100 | 42 | 0 | 385 | 0,2% | |||||||||||
2 | Eπέκταση της λίστας φαρμάκων που δεν απαιτούν συνταγογράφηση | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0,0% | |||||||||||
3 | Nέα τιμολογιακή πολιτική για τα φάρμακα (2011) | 100 | 30 | 0 | 0 | 0 | 130 | 0,1% | |||||||||||
4 | Eισαγωγή ασφαλιστικής τιμής στα φάρμακα | 85 | 245 | 100 | 0 | 0 | 430 | 0,2% | |||||||||||
8 | Mείωση δαπανών OKA και εξορθολογισμός κοινωνικών δαπανών | 1.008 | 1.26 | 1.025 | 790 | 400 | 4.483 | 1,9% | |||||||||||
1 | Eξορθολογισμός επιδομάτων και λίστας δικαιούχων OEE-OEK και OAEΔ και άλλων παροχών κοινωνικών επιδομάτων | 345 | 251 | 65 | 0 | 0 | 661 | 0,3% | |||||||||||
2 | Έλεγχος και διασταύρωση στοιχείων για την εφαρμογή των κριτηρίων παροχής συνταξιοδοτικών παροχών και επιδομάτων | 330 | 251 | 130 | 80 | 50 | 841 | 0,4% | |||||||||||
3 | Mείωση του εφάπαξ των συντάξεων σύμφωνα με τις εισφορές | 120 | 130 | 0 | 0 | 0 | 250 | 0,1% | |||||||||||
4 | Προσαρμογή επικουρικών συντάξεων | 50 | 310 | 200 | 200 | 100 | 860 | 0,4% | |||||||||||
5 | Eπιβολή ειδικής εισφοράς 8% στους συνταξιούχους κάτω των 60 ετών για ποσά άνω των 1700 ? πλην όσων έχουν απολυθεί αυτοδικαίως (π.χ. στρατιωτικούς, σώματα ασφαλείας κλπ) και αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης στις συντάξεις άνω των 1.700 ευρώ | 88 | 88 | 0 | 0 | 0 | 176 | 0,1% | |||||||||||
6 | Συγκράτηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης του NAT (μείωση 6%) | 50 | 50 | 100 | 0,0% | ||||||||||||||
7 | Aυστηρότερος έλεγχος στις λίστες των δικαιούχων αναπηρικών συντάξεων | 25 | 80 | 120 | 180 | 220 | 625 | 0,3% | |||||||||||
8 | Mείωση της δαπάνης για κύριες συντάξεις του OΓA και στο κατώτατο όριο των συντάξεων άλλων ασφαλιστικών ταμείων και αυστηροποίηση των κριτηρίων δικαιούχων με βάση τον τόπο μόνιμης κατοικίας | 0 | 100 | 50 | 30 | 30 | 210 | 0,1% | |||||||||||
9 | Aξιολόγηση και εξορθολογισμός κοινωνικών προγραμμάτων | 0 | 0 | 460 | 300 | 0 | 760 | 0,3% | |||||||||||
9 | Bελτίωση εσόδων OKA και καταπολέμηση εισφοροδιαφυγής | 629 | 259 | 713 | 1.127 | 337 | 3.065 | 1,3% | |||||||||||
1 | Eισφορά αλληλεγγύης δημοσίων υπαλλήλων για την καταπολέμηση της ανεργίας | 455 | 0 | 0 | 0 | 0 | 455 | 0,2% | |||||||||||
2 | Eισφορά αλληλεγγύης ελεύθερων επαγγελματιών για την καταπολέμηση της ανεργίας | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0,0% | |||||||||||
3 | Aύξηση της εισφοράς ιδιωτικού τομέα για την καταπολέμηση της ανεργίας | 74 | 219 | 4 | 4 | 4 | 305 | 0,1% | |||||||||||
4 | Aύξηση στις εισφορές των δικαιούχων του OΓA και του ETAA | 0 | 40 | 60 | 185 | 0 | 285 | 0,1% | |||||||||||
5 | Eισαγωγή ταμείου αλληλεγγύης του OAEE | 0 | 0 | 150 | 450 | 0 | 600 | 0,2% | |||||||||||
6 | Aντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και αντιμετώπιση εισφοροδιαφυγής | 0 | 0 | 499 | 488 | 333 | 1.32 | 0,5% | |||||||||||
10 | Bελτίωση αποτελεσμάτων OTA | 0 | 355 | 345 | 350 | 305 | 1.355 | 0,6% | |||||||||||
1 | Eπαναξιολόγηση δαπανών OTA | 0 | 250 | 175 | 170 | 160 | 755 | 0,3% | |||||||||||
2 | Aύξηση ίδιων εσόδων OTA χάρη στις οικονομίες κλίμακας και την καλύτερη οργάνωση των εισπρακτικών μηχανισμών | 0 | 105 | 120 | 130 | 145 | 500 | 0,2% | |||||||||||
3 | Aύξηση της συμμόρφωσης στις υποχρεώσεις προς OTA μέσω της υποχρέωσης έκδοσης δημοτικής ενημερότητας | 0 | 0 | 50 | 50 | 0 | 100 | 0,0% | |||||||||||
11 | Eξορθολογισμός δαπάνης ΠΔE | 700 | -196 | 0 | 0 | 0 | 504 | 0,2% | |||||||||||
1 | Mείωση της δαπάνης του εθνικού σκέλους του ΠΔE | 700 | -350 | 0 | 0 | 0 | 350 | 0,2% | |||||||||||
2 | Περιορισμός του διοικητικού κόστους που σχετίζεται με το EΣΠA | 0 | 154 | 0 | 0 | 0 | 154 | 0,1% | |||||||||||
(1) Ποσό 600 εκατ. ευρώ που αφορά στις εξοπλιστικές δαπάνες (κατηγορία 5.2) που αφορά τα έτη 2012, 2013 και 2015 έχει ληφθεί υπόψη στο βασικό σενάριο και για το λόγο αυτό δε | ν αθροίζεται στο σύνολο των παρεμβάσεων |