Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Νέο πρόγραμμα για τα clusters (δικτύωση επιχειρήσεων) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ

Νέο πρόγραμμα για τα clusters (δικτύωση επιχειρήσεων) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ             

   Νέο πρόγραμμα για τη δικτύωση των επιχειρήσεων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, με τον τίτλο «Επιχειρηματικοί Συνεργατικοί Σχηματισμοί-Clusters» υλοποιεί το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη επιχειρηματικών συνεργατικών σχηματισμών (Clusters) για την τόνωση της ελληνικής μεταποίησης, στους οποίους θα πρέπει να συμμετέχουν τουλάχιστον 8 φορείς. Εκτός από μεταποιητικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να αποτελούν τα 2/3 των συμμετεχόντων στο cluster, μπορούν να συμμετέχουν σε αυτό και επιχειρήσεις των τομέων του εμπορίου και της παροχής υπηρεσιών.

    Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκινά με τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης προκαταρκτικού ενδιαφέροντος προς δυνητικούς συντονιστές των υποψηφίων «Επιχειρηματικών Συνεργατικών Σχηματισμών-Clusters» που διαρκεί μέχρι τις 15 Ιουνίου 2011. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» (Ε.Π.Α.Ε.) του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007-2013 και θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις:

    1η ΦΑΣΗ: Έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης προκαταρκτικού ενδιαφέροντος προς δυνητικούς συντονιστές των υποψήφιων clusters ή προς υφιστάμενα clusters.

    2η ΦΑΣΗ: Έκδοση προκήρυξης για την υποβολή προτάσεων υφιστάμενων και νέων clusters.

    Η πρόσκληση που δημοσιοποιήθηκε αποτελεί την 1η φάση του προγράμματος. Δικαίωμα συμμετοχής στην 1η Φάση του προγράμματος έχουν φορείς του ευρύτερου δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι προτίθενται να αναλάβουν το ρόλο του συντονιστή στο πλαίσιο της σύμπραξης - συμφωνίας που πρόκειται να συνάψουν μεταξύ τους οι συμμετέχοντες στο μελλοντικό Cluster φορείς. Οι δυνητικοί συντονιστές μπορεί να είναι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τοπικά - επαγγελματικά επιμελητήρια ή/και οργανισμοί αυτών, τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικοί φορείς με συναφές αντικείμενο ή ακόμα και φορείς/ επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

    Στο πλαίσιο της 1ης Φάσης και μέσα σε διάστημα 15 ημερών από την προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των εντύπων εκδήλωσης προκαταρκτικού ενδιαφέροντος, θα κριθεί η επιλεξιμότητα των υποψήφιων συντονιστών φορέων και των αρχικών προτάσεων που πρόκειται να υποβληθούν, από ειδική επιτροπή που θα συσταθεί στο πλαίσιο λειτουργίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου.

    Η 1η Φάση που θα διαρκέσει επαρκές χρονικό διάστημα προκειμένου να δοθεί χρόνος στους ενδιαφερόμενους να ετοιμάσουν τις προτάσεις τους (περίπου 5 μήνες), θα περιλαμβάνει αφενός, διαδικασίες ενημέρωσης - διάδοσης σε συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας με τους Συντονιστές και τις επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στα προτεινόμενα Clusters και αφετέρου, την έναρξη συνεργασιών μεταξύ των επιχειρήσεων των Clusters, στο πλαίσιο υλοποίησης του κοινού επιχειρηματικού τους σχεδίου. Στο τέλος της 1ης Φάσης, θα συνταχθεί έκθεση σχετικά με τις ενέργειες ωρίμανσης η οποία θα αποτελέσει στοιχείο αξιολόγησης στο πλαίσιο της 2ης Φάσης που θα ακολουθήσει.

    Οι προτάσεις που θα κριθούν στην 1η Φάση ως αξιόλογες και βιώσιμες θα έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στη 2η Φάση που θα αφορά την προκήρυξη και την υλοποίηση του προγράμματος. Στο πλαίσιο της 2ης Φάσης, οι δυνητικοί επιχειρηματικοί συνεργατικοί σχηματισμοί με την καθοδήγηση του συντονιστή φορέα, θα υποβάλλουν προς αξιολόγηση αναλυτικό επιχειρηματικό σχέδιο, σύμφωνα με υπόδειγμα που θα εκπονήσει η Διεύθυνση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας.

    Επισημαίνεται ότι τα Clusters είναι γεωγραφικές συγκεντρώσεις διασυνδεδεμένων επιχειρήσεων, εξειδικευμένων προμηθευτών, πάροχων υπηρεσιών, επιχειρήσεων σε σχετικούς και σχετιζόμενους βιομηχανικούς κλάδους και διασυνδεδεμένων θεσμικών φορέων (για παράδειγμα, πανεπιστήμια, υπηρεσίες προτυποποίησης, και εμπορικές ενώσεις), σε ιδιαίτερους τομείς που ανταγωνίζονται αλλά και που συνεργάζονται και έχουν συνήθως, οριζόντια ή κάθετη διάσταση. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην πρόσκληση εκδήλωσης προκαταρκτικού ενδιαφέροντος, και στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας 

Πηγή Express

"Πουλήστε χρυσό για να μειώσετε το χρέος"

«Πουλήστε χρυσό για να μειώσετε το χρέος σας» συνιστούν οι οικονομολόγοι σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Ισπανία, προκειμένου οι χώρες αυτές να μπουν κάποια στιγμή στο δρόμο του βιώσιμου χρέους.

Αρκετοί οικονομολόγοι και traders της αγοράς του πολύτιμου μετάλλου θεωρούν πως οι υπερχρεωμένες αυτές χώρες θα πρέπει να προχωρήσουν στην πώληση μέρους των αποθεμάτων που διαθέτουν κι έτσι να μειώσουν το βάρος της διάσωσης που έχει πέσει στους φορολογούμενους της ΕΕ.

Σύμφωνα με τους αναλυτές η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Ισπανία, έχουν όλες τεράστιο όγκο αποθεμάτων χρυσού που «κάθεται» ανεκμετάλλευτο στα θησαυροφυλάκια των κεντρικών τους τραπεζών αλλά και σε τράπεζες του εξωτερικού.

Ενδεικτικό είναι ότι η Πορτογαλία έχει από τα μεγαλύτερα αποθέματα χρυσού στην Ευρώπη, τα οποία υπολογίζονται στους 382,5 τόνους, αξίας περίπου 20 δισ. δολ. Αυτά τα αποθέματα της χώρας σε πολύτιμο μέταλλο, αγγίζουν το 9% του ΑΕΠ της, που είναι και το υψηλότερο ποσοστό σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον κ. Rob Carnell, επικεφαλής οικονομολόγο της ING, εάν αρχίσουν να συμπεριλαμβάνονται assets όπως ο χρυσός τα οποία συνήθως δεν υπολογίζονται στους υπολογισμούς που αφορούν το χρέος των χωρών, αξιοποιώντας αυτές τις «πηγές» θα μπορούσαν οι προβληματικές χώρες να βελτιώσουν την δημοσιονομική τους θέση και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό.

Τα περισσότερα στοιχεία που «μετρούν» το χρέος μίας χώρας, αγνοούν την αξία των θέσεων που έχει σε χρυσό, όμως, το μέγεθος των αποθεμάτων που έχουν η Πορτογαλία, η Ιρλανδία και η Ελλάδα, έχει αρχίσει και προκαλεί συζητήσεις στην ΕΕ για το εάν πρέπει να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται ως μέσα αντιμετώπισης της κρίσης χρέους.

Εξάλλου, όπως τονίζει ο κ. Ross Norman, διευθύνων σύμβουλος της Sharps Pixley, η οποία ειδικεύεται στις συναλλαγές στην αγορά του χρυσού, αν και κάτι τέτοιο θα βοηθούσε τις χώρες αυτές σίγουρα, αυτό που ίσως κρατά τις αρχές σε επιφυλακτικότητα είναι πως μπορεί μία τέτοια κίνηση να στείλει λάθος μήνυμα στην αγορά.

Πάντως, θεωρείται πως αυτές οι χώρες δεν έχουν προχωρήσει σε πωλήσεις χρυσού καθώς το πολύτιμο μέταλλο αποτελεί μέρος των υπολογισμών της ΕΚΤ για τα συνολικά αποθέματα στην Ευρωζώνη. Επίσης, οι οικονομολόγοι σημειώνουν πως μία απότομη και μαζική πώληση μεγάλης ποσότητας χρυσού, θα προκαλέσει πανικό στους επενδυτές της αγοράς.

Οπως επισημαίνει ο κ. Carnell, εάν υπάρξει ξαφνικά ένα κύμα πωλήσεων των θέσεων σε χρυσό, ή των θέσεων σε ασήμι, τότε το σίγουρο είναι ότι θα προκαλέσει ισχυρή πίεση στις τιμές αυτών των μετάλλων αλλά και του συνόλου των πολύτιμων μετάλλων.

Πάντως, όπως σημειώνουν οι αναλυτές, πολλές κεντρικές τράπεζες τα τελευταία 20 χρόνια έχουν μετατραπεί σε πωλητές του χρυσού, καθώς το πολύτιμο μέταλλο δεν είχε πάντα την σημερινή του ελκυστικότητα ως asset αποθεματικών.

Να σημειωθεί ότι το θέμα γύρω από τη διαδικασία πώλησης των αποθεμάτων χρυσού από τις υπερχρεωμένες χώρες, φαίνεται πως έχει αρχίσει και κερδίζει έδαφος αλλά και προκαλεί το ενδιαφέρον των αναλυτών, μετά και την πρόσφατη πρόταση εκπροσώπου του κόμματος της γερμανίδας Καγκελάριου Ανγκελα Μέρκελ αλλά και εκπροσώπου των Σοσιαλδημοκρατών, πως η Πορτογαλία πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται να πουλήσει μέρος του χρυσού που κατέχει, για να μειώσει τα προβλήματα του χρέους της!

Πηγή: Ημερησία

Τρόικα: Εντολή για μειώσεις μισθών

Επέκταση της χρήσης των συμβάσεων ορισμένου χρόνου (δηλαδή, της εργασίας με «μπλοκάκι» που είναι φθηνότερη για τις επιχειρήσεις) και μέτρα για τη διευκόλυνση της εφαρμογής, σε επιχειρησιακό επίπεδο, του ελαστικού 10ώρου (αντί των υπερωριών που επιβαρύνουν το μισθολογικό κόστος) ζητά η τρόικα αναμένοντας, παράλληλα, περισσότερες μειώσεις μισθών μέσω των ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων.

Συνάντηση
Το σήμα για τη διεύρυνση των μέτρων περιορισμού του μισθολογικού κόστους έδωσε το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας στη συνάντηση που είχε χθες με τη γ.γ. του υπουργείου Εργασίας Αννα Στρατινάκη και στελέχη του ΣΕΠΕ. Οι εμπειρογνώμονες ζήτησαν επίσημη μελέτη για τις μειώσεις των μισθών που έχουν γίνει μέσω των μετατροπών των συμβάσεων εργασίας και των ατομικών συμβάσεων και να προωθηθούν νομοθετικές ρυθμίσεις οι οποίες θα διασφαλίσουν τη μείωση των μισθών. Στο πλαίσιο αυτό ζήτησαν:
Να διευρυνθεί η χρήση συμβάσεων ορισμένου χρόνου με την παροχή δυνατότητας για περισσότερες ανανεώσεις (3 αντί των 2 σήμερα και χωρίς τους περιοριστικούς όρους που προβλέπει το Π.Δ. 81) αλλά και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (3 χρόνια αντί των 2).
Να προβλεφθούν νομοθετικά χαμηλότεροι μισθοί για τους νέους ηλικίας έως 25 ετών που θα προσλαμβάνονται με σύμβαση ορισμένου χρόνου για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας.
Να επιταχυνθεί η διαδικασία σύστασης επιχειρησιακών σωματείων, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων που προβλέπουν μειώσεις μισθών.
Να εφαρμοστεί το ελαστικό 8ωρο και το 10ωρο, αντί της υπερεργασίας και της υπερωριακής απασχόλησης, σε επιχειρησιακό επίπεδο που προέβλεψε ο ν. 3846/10 (του Α. Λοβέρδου) αλλά με λιγότερες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Οι αλλαγές που συζητούνται είναι να γίνεται η αυξομείωση των ωραρίων εργασίας σε 6μηνη βάση ή και με βάση τις 300 ημέρες εργασίας (κατά το εργασιακό και όχι το ημερολογιακό έτος).
Να επιταχυνθεί η διαδικασία σύστασης επιχειρησιακών σωματείων, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων που υπογράφονται και προβλέπουν συλλογικές μειώσεις μισθών. Οι εμπειρογνώμονες, βγάζοντας? κίτρινη κάρτα, δήλωσαν ότι δίνουν πίστωση χρόνου για την εφαρμογή του σχετικού νόμου της Λ. Κατσέλη.
Ολες οι προτεινόμενες αλλαγές θα συζητηθούν την ερχόμενη Τετάρτη, στη συνάντηση - «κλειδί» που θα έχει η υπουργός Λ. Κατσέλη με τους επικεφαλής της τρόικας.
Συστάσεις της τρόικας για ελαστικές εργασιακές σχέσεις
  • Kίνητρα για εργασία με «μπλοκάκι».
  • Xαμηλότεροι μισθοί μαθητείας για νέους έως 25 ετών.
  • Eπέκταση του θεσμού των επιχειρησιακών συμβάσεων με διευκόλυνση, μεταξύ άλλων, της σύστασης σωματείων.
  • Eλαστικό ωράριο.
Συμφωνία για την κάλυψη του ελλείμματος 1,1 δισ. σε ΙΚΑ - ΟΑΕΔ
Οι ελεγκτές της τρόικας αναγνώρισαν τις επιπτώσεις που έχει στα έσοδα του ΙΚΑ και του ΟΑΕΔ η ανεργία και η μείωση των μισθών και στην τελική συνάντησή τους με τη γ.γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων Αθηνά Δρέττα συμφώνησαν να «καλυφθεί» από τον κρατικό προϋπολογισμό το έλλειμμα μέχρι 1,1 δισ. ευρώ (τα 600 εκατ. στο ΙΚΑ και τα 500 εκατ., αντί των 700 εκατ. ευρώ, στον ΟΑΕΔ). Η διαφορά θα «καλυφθεί» από την εξοικονόμηση και τον εξορθολογισμό των δαπανών, δήλωσε χθες η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Λ. Κατσέλη διαβεβαιώνοντας ότι «δεν θα κινδυνεύσει κανένα πρόγραμμα του ΟΑΕΔ, κανένα επίδομα ανεργίας και καμία σύνταξη». Ο διάλογος για τα μέτρα εξοικονόμησης δαπανών και αύξησης των εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία και τους οργανισμούς κοινωνικής πολιτικής παραμένει, πάντως, ανοικτός με την τρόικα?

Παράταση σύνταξης ισολογισμού και για τις Α.Ε.

Μέχρι την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος μπορούν να συντάξουν τον ισολογισμό τους οι Ανώνυμες Εταιρείες καθώς και οι Δημόσιες, Δημοτικές και Κοινοτικές επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών που εκδόθηκε σήμερα, 3 Μαΐου 2011, για  την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των λογιστών και για λόγους ίσης μεταχείρισης η δυνατότητα που δόθηκε με την παράγραφο 1 της ΠΟΛ.1070/7.4.2011 σε ορισμένα πρόσωπα (ατομικές, προσωπικές, ΕΠΕ κ.λπ.) για κλείσιμο του ισολογισμού μέχρι την προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ισχύει αναλόγως  και για τις ανώνυμες εταιρείες και τους συνεταιρισμούς, καθώς και για τις Δημόσιες, Δημοτικές και Κοινοτικές Επιχειρήσεις.

Πηγή: Taxheaven

Ως εισόδημα από ελευθέρια επάγγελμα θα λογίζεται στο εξής κάθε κατάθεση, κινητή ή ακίνητη περιουσία της οποίας η πηγή προέλευσης δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.

Ως εισόδημα από ελευθέρια επάγγελμα θα λογίζεται στο εξής κάθε κατάθεση, κινητή ή ακίνητη περιουσία της οποίας η πηγή προέλευσης δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τον φορολογούμενο. Η περιουσία αυτή θα φορολογείται με συντελεστές από 18% έως 45%. Με βάση τον τελευταίο φορολογικό νόμο, το βάρος της απόδειξης της περιουσίας φέρουν πλέον οι φορολογούμενοι και όχι οι φορολογικές αρχές.

Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας διαπιστωθεί κατά τον έλεγχο, προκειμένου να φορολογηθεί ως εισόδημα από υπηρεσίες ελευθερίων επαγγελμάτων, απαιτείται να ελέγχονται και να συνεκτιμώνται τα πραγματικά στοιχεία, όπως αναφέρονται παραπάνω, και επίσης να ελέγχονται και να συνεκτιμώνται οι τυχόν δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, που αποτελούν ή όχι τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων όπως ορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 17 και 18 του Κ.Φ.Ε.

Σε όσες περιπτώσεις αποδεικνύεται ότι οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας προέρχεται από δωρεά, δανειοδότηση κλπ. πρέπει να καταβάλλονται οι αναλογούντες αντίστοιχοι φόροι, τέλη κλπ. και τα αντίστοιχα πρόστιμα ή προσαυξήσεις.

Οι παραπάνω διατάξεις ισχύουν για υποθέσεις που η προσαύξηση περιουσίας προέκυψε πριν ή μετά τις 30-9-2010 ημερομηνία ψήφισης του σχετικού νόμου (3888/2010) , και η έκδοση των καταλογιστικών πράξεων γίνεται μετά τις 30-9-2010. Ειδικά για τις περιπτώσεις εκείνες των φορολογουμένων, οι οποίοι επικαλούνται έσοδα από εισοδήματα τα οποία έχουν φορολογηθεί τεκμαρτά με βάση τις ισχύουσες διατάξεις και λοιπές περιπτώσεις, όπως αναφέρονται ενδεικτικά παραπάνω στην παράγραφο 6 και εφόσον αυτά αποδεικνύονται από άλλα στοιχεία, ακαθάριστα έσοδα, βιβλία, τιμολόγια κλπ., οι εν λόγω διατάξεις δεν εφαρμόζονται για προσαύξηση περιουσίας που προκύπτει πριν τις 30-9-2010 ημερομηνία ψήφισης του νόμου.

Πηγή: Taxheaven

Κανονικά εξυπηρετεί τους φορολογούμενος το taxisnet

Κανονικά εξυπηρετεί τους φορολογούμενος το taxisnet χωρίς να έχει έχει μπλοκάρει, τόνισε ο γγ πληροφοριακών συστημάτων Διομήδης Σπινέλης μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στον ΒΗΜΑ 99,5.

Μάλιστα, όπως υποστήριξε οι παρατάσεις που δόθηκαν κρίθηκαν απαραίτητες επειδή οι λογιστές ζητούν περισσότερο χρόνο για να μπορέσουν να υποβληθούν σωστά και έγκαιρα οι ηλεκτρονικές φορολογικές δηλώσεις.

Ο κ. Σπινέλης τόνισε ότι το σύστημα taxisnet εξυπηρετεί κανονικά καθημερινά τους φορολογούμενους και τα όποια προβλήματα εμφανίστηκαν διορθώθηκαν.

Υπενθύμισε, δε, ότι φέτος είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται υποχρεωτικά η ηλεκτρονική υποβολή φορολογικών δηλώσεων σε ευρύτερο κύκλο φορολογουμένων.

Στο ερώτημα εάν θα δοθεί κι άλλη παράταση για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων, ο κ. Σπινέλης σημείωσε πως αυτό θα εξεταστεί στο μέλλον και εξαρτάται από το εάν λογιστές ή φορολογούμενοι χρειαστούν περισσότερο χρόνο ή εάν υπάρξει σημαντική καθυστέρηση στην λειτουργία κάποιας νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής.


Πηγή Ημερησία

Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

FT: Ποιοι φοβούνται τη στάση πληρωμών και πώς θα γίνει

"Θεωρείται πλέον αναπόφευκτο. Έπειτα από έναν από τους χειρότερους μήνες στην ιστορία των ελληνικών αγορών ομολόγων από τότε όπου η χώρα εντάχθηκε στο ευρώ, οι επενδυτές είναι πεπεισμένοι ότι η Αθήνα πρέπει να κηρύξει στάση πληρωμών στα χρέη της", αναφέρει ανάλυση στην εφημερίδα Financial Times, σχολιάζοντας την αποτυχημένη "καραντίνα" που έχουν επιβάλλει οι ρυθμιστικές αρχές στην Ελλάδα, την Ιρλανδία και...τώρα την Πορτογαλία.

Το άλμα των ελληνικών επιτοκίων, αναφέρει, τον Απρίλιο κατά σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες για τα 2ετή ομόλογα έχει δώσει τρομερή ώθηση στο θέμα και το ερώτημα για τις αγορές δεν είναι εάν αλλά πότε και πώς θα αναδιαρθρώσει η Αθήνα το δημόσιο χρέος.

«Το μόνο βέβαιο είναι η αβεβαιότητα στην κρίση της ευρωζώνης», δηλώνει ο κ. Gary Jenkins της Evolution Securities. «Δεν ξέρουμε πώς θα λειτουργήσει μια ελληνική αναδιάρθρωση. Θα μπορούσε να προκαλέσει νέα βουτιά στην κρίση ή να προσφέρει στην αγορά ένα θετικό γύρισμα».
Ο κ. Andrew Balls, επικεφαλής της Pimco, δηλώνει: «Οι ρυθμιστές πρέπει να βάλουν στην καραντίνα την Ελλάδα, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία. Μέχρι στιγμής, η στρατηγική της καραντίνας δείχνει να αποδίδει, αλλά η ψυχολογία μπορεί να αλλάξει κάθετα και ταχύτατα».

Διαμάχες

Το λένε κι άλλοι στρατηγικοί αναλυτές οι οποίοι πιστεύουν ότι οι αγορές θα δουν διαρκή βελτίωση στην ψυχολογία και λήξη της απειλής ντόμινο, μόνο όταν οι Ευρωπαίοι ρυθμιστές αρχίσουν να μιλούν με μια ενιαία φωνή.

Αυτό που πρέπει να γίνει, δηλαδή τονίζουν, είναι να κάνουν μια κίνηση οι ρυθμιστές περιγράφοντας μια τακτική αναδιάρθρωση με αξιόπιστη στρατηγική εξόδου.

Σε αυτό το σημείο, η χρονική στιγμή είναι πολύ σημαντική. Οι περισσότεροι αναλυτές περιμένουν ότι το χρεοστάσιο θα γίνει τον επόμενο χρόνο, γιατί η Ελλάδα αναμένεται να «ξεμείνει» από χρήματα στο β΄ εξάμηνο του 2012, σχολιάζουν οι FT.

Η Ελλάδα έχει επίσης μπροστά της ένα βουνό από επαναχρηματοδοτήσεις 112 δισ. ευρώ από λήξεις ομολόγων μεταξύ των ετών 2012 και 2015. Κι αυτό ωθεί ορισμένους επενδυτές να πιστεύουν ότι η αναδιάρθρωση θα μπορούσε να συνδυαστεί με περισσότερα δάνεια από τη διεθνή κοινότητα, ώστε να γλιτώσουν οι ιδιώτες επενδυτές από «άγρια κουρέματα».

"Κούρεμα" 55%

O κ. David Oakley γράφει στους «F.T.» ότι οι χρηματοοικονομικές αγορές προεξοφλούν κούρεμα 55% στα ελληνικά ομόλογα. Το κούρεμα 55% υπολογίζεται μέσω των σχετικά νεαρών εργαλείων στις διεθνείς αγορές κρατικών ομολόγων, των αποκαλούμενων «recovery swaps».

Προεξοφλούν ανάκτηση κεφαλαίων 45%, που ισούται με «haircut» 55%. Η ING Investment Management έχει υπολογίσει ότι ένα τέτοιο σενάριο θα σημαίνει πως τα yields, οι αποδόσεις, στα διετή ομόλογα του ελληνικού δημοσίου θα ανέλθουν από το 24,78% σήμερα στο περίπου 45%!!

Οπότε τα νέα δάνεια θα είναι πολύ σημαντικά, δεδομένου ότι και με κούρεμα 55% η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να έχει συντελεστή χρέους επί του ΑΕΠ 80% με βάση τις σημερινές προβλέψεις, μέγεθος που θα παραμένει υψηλότερο από το όριο του 60% της Συνθήκης του Μάαστριχτ.

Οι FT αναφέρουν πως όλο και περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι μια εθελοντική αναδιάρθρωση, που θα περιέχει κάποιου είδους παράταση στις λήξεις ομολόγων, θα μπορούσε να γίνει πρώτα, ίσως και φέτος, και να ακολουθήσει πλήρης στάση πληρωμών το 2012 ή το 2013.

Τράπεζες "subprime"

Η εθελοντική αναδιάρθρωση προϋποθέτει, βέβαια, τη συμμετοχή των ιδιωτών επενδυτών.
Επίσης, ένα κούρεμα 55% στα ομόλογα 262 δισ. ευρώ σε κυκλοφορία θα δημιουργήσει προβλήματα στις τράπεζες των Αθηνών, που κατέχουν μεγάλο τμήμα του χρέους, καθώς και σε άλλες χώρες της ευρωζώνης που έχουν ανοίγματα στην Ελλάδα, ενώ η ΕΚΤ έχει 20 - 30 δισ. ευρώ σε κρατικά ομόλογα της Ελλάδας.

Αν και οι περισσότεροι στρατηγικοί αναλυτές δεν πιστεύουν ότι η Ισπανία μπορεί να βυθιστεί στην κρίση χρεών, που είναι ο μεγάλος φόβος των αγορών, οι κίνδυνοι για ντόμινο δεν μπορεί να αγνοηθούν.

Οπότε, η αβεβαιότητα παραμένει η λέξη-κλειδί για τους επενδυτές και τους αναλυτές, σημειώνουν οι FT.

Πηγή: Ημερησία

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Πώς θα γίνουν οι αποκρατικοποιήσεις και θα μειωθεί το Δημόσιο 20%

Ο πρωθυπουργός χθες κάλεσε στο γραφείο του στη Βουλή τον Γ. Παπακωνσταντίνου, τον Γ. Ραγκούση, τον Δ. Δρούτσα, τον Δ. Ρέππα, και τον Π. Γερουλάνο. Σε ένα τμήμα ήταν παρών και ο Β. Ράπανος, καθώς στη σύσκεψη συζητήθηκε και το θέμα των τραπεζικών χορηγήσεων. Σήμερα, θα ακολουθήσει και νέα σύσκεψη, με τους υπόλοιπους υπουργούς που εμπλέκονται στην προετοιμασία του κειμένου που θα τεθεί υπόψιν της τρόικας, ακολούθως θα εγκριθεί από το υπουργικό και περίπου στα μέσα του μήνα θα κατατεθεί στη Βουλή. Στη διάρκεια της τρίωρης συνεδρίασης έγινε για μία ακόμη φορά σαφές πως ο έλεγχος για την πέμπτη δόση των 12 δισ. ευρώ δε θα είναι τυπικός. Πως η κυβέρνηση θα πρέπει να δείξει στους εταίρους της μεταρρυθμιστική ορμή.

Ο Γ. Παπανδρέου επισήμανε και έναν επιπλέον λόγο. Γιατί, το διακύβευμα δεν είναι απλά η επόμενη δόση, αλλά η ανάγκη, η ελληνική οικονομία να ξεκολλήσει από τον πάτο της ύφεσης. Και σε αυτή την πορεία πίεσε τους υπουργούς του να συμμετάσχουν με όλες τους τις δυνάμεις, χωρίς ιδεοληψίες και ακαμψίες του παρελθόντος.

Ολοι οι συμμετέχοντες επισήμαναν ότι ο οδικός χάρτης πρέπει να αποπνέει αισιοδοξία και να μην είναι απλά ένα πρόγραμμα περικοπών και πώλησης περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου. Τόνισαν ακόμη πως πρέπει να αποτελεί και ένα μήνυμα αποφασιστικότητας προς τις αγορές και τους εταίρους, ώστε να μπει ένα τέλος στα σενάρια για αναδιάρθρωση του χρέους, που έχουν τινάξει στον αέρα τη ψυχολογία των πολιτών. Σε κάθε περίπτωση, στο τραπέζι βρίσκονται:

Η μετοχοποίηση της ΔΕΗ, μέχρι του σημείου που το Δημόσιο δε θα απολέσει τον έλεγχο της επιχείρησης. Στο Μέγαρο Μαξίμου πιστεύουν πως έτσι θα μπορέσουν να συγκεράσουν τις αντικρουόμενες απόψεις των υπουργών και να κάμψουν τις αντιδράσεις των συνδικαλιστών.
Η μετοχοποίηση της ΕΥΔΑΠ, στο βαθμό που δε θα θιγεί ο δημόσιος χαρακτήρας του αγαθού της ύδρευσης και τα δίκτυα της αποχέτευσης.

Η πώληση ποσοστού του ΟΤΕ για το οποίο υπάρχει συμφωνία με την Ντόιτσε Τέλεκομ.

Η πώληση ποσοστού του ΟΠΑΠ.

Η πώληση των καζίνο.

Η εκχώρηση με συμβάσεις παραχώρησης αεροδρομίων και λιμανιών και η δημοπράτηση νέων έργων με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης.

Η πώληση ποσοστού του Τ.Τ., για το οποίο αναζητείται στρατηγικός εταίρος από χώρα της Ε.Ε.

Η πώληση της Αγροτικής Τράπεζας με την επιφύλαξη των υποθηκευμένων αγροτικών γαιών.
Ευρύς αναδασμός με την εκχώρηση αναξιοποίητητων δημόσιων εκτάσεων σε άκληρους ή νέους αγρότες.

Η ενεργοποίηση του fast track. Για τον σκοπό αυτό ο Χ. Παμπούκης κλήθηκε να ενημερώσει τους νέους περιφερειάρχες και δημάρχους, ώστε να ξεμπλοκαριστούν τα αναρίθμητα ιδιωτικά σχέδια επενδύσεων που έχει σταματήσει η γραφειοκρατία.

Ο περιορισμός του κόστους του κράτους κατά 20% μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, της μείωσης του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων και το νέο μισθολόγιο, το οποίο θα εφαρμοστεί και στις ΔΕΚΟ.

Η διεύρυνση των επιχειρησιακών συμβάσεων, θέμα στο οποίο η τρόικα επιμένει πολύ.
Η εμπλοκή του πρωθυπουργού σε μεγάλα έργα και περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης, ώστε να καμφθεί η αντίδραση των εμπλεκόμενων γραφειοκρατών και συμφερόντων.

Μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού με νέες παρεμβάσεις στις επικουρικές συντάξεις και τις λοιπές παροχές.

Ενεργοποίηση του νέου επενδυτικού νόμου και διαδικασίες ολυμπιακών έργων, όπου παρατηρείται καθυστέρηση με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου.
Ολοκλήρωση του ανοίγματος κλειστών επαγγελμάτων και αγορών.
Ενσωμάτωση στον οδικό χάρτη του σχεδίου κατά της φοροδιαφυγής για να εμπεδωθεί αίσθημα κοινωνικής δικαιοσύνης.

Το σύνθημα

Στο πλαίσιο αυτής της γραμμής ο Γ. Πεταλωτής εφοδιάστηκε χθες με το σύνθημα που θέλει να περάσει ο πρωθυπουργός: «Εδώ και τώρα αντιμετωπίζουμε όλα τα προβλήματα. Εδώ και τώρα σχεδιάζουμε και υλοποιούμε τις λύσεις». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος για μία ακόμη φορά υποστήριξε πως η κυβέρνηση δε συζητά το ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης και κράτησε χαμηλούς τόνους έναντι όσων αντιδρούν στις αποκρατικοποιήσεις, βουλευτές και συνδικαλιστές.

«Είμαστε σίγουροι ότι όταν θα έλθει το τελικό σχέδιο και όταν θα κληθούν οι βουλευτές μας να πουν τις απόψεις τους και να αποφασίσουν, ότι θα έχουμε πείσει τους πάντες πως πρόκειται για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος και στη ΔΕΗ» είπε χαρακτηριστικά. Από τη στιγμή που θα αποσαφηνιστεί το «τι» ο Γ. Παπανδρέου θα ασχοληθεί και με το «ποιοι». Ο πρωθυπουργός, θιασώτης ο ίδιος της διαρκούς αξιολόγησης, έχει εντοπίσει τους αδύναμους κρίκους της κυβέρνησής του. Του το λένε, άλλωστε και από την τρόικα και τα ίδια του τα στελέχη.

Χαρακτηριστική είναι η χθεσινή παρέμβαση του Ευάγγ. Βενιζέλου στο «Ράδιο 9». «Διέξοδος υπάρχει και αισιοδοξία πρέπει να υπάρχει αρκεί να είμαστε συνεννοημένοι ως έθνος για το ποια είναι η ανάγκη στην οποία βρισκόμαστε και ότι πρέπει να συγκροτηθεί ένα μέτωπο» επισήμανε ο υπουργός Αμυνας. Απάντησε και στο ενδεχόμενο να του προταθεί το υπουργείο Οικονομικών: «Δεν είναι δική μου υποχρέωση και κυρίως δεν είναι δικό μου δικαίωμα να απαντήσω διότι αυτά είναι θέματα που τα χειρίζεται ο πρωθυπουργός. Εγώ δεν λέω τις απόψεις μου για να φύγω από το εξαιρετικά τιμητικό υπουργείο Εθνικής Αμυνας στο οποίο βρίσκομαι για να πάω αλλού. Εμένα με ενδιαφέρει συνολικά και συλλογικά κυρίως η χώρα, το έθνος να κάνει κινήσεις οι οποίες είναι απολύτως αναγκαίες». Χαρακτηριστική είναι και η απάντησή του στο ερώτημα αν η είναι κουρασμένη η κυβέρνηση. «Μα όλη η κοινωνία δεν είναι κουρασμένη;» αναρωτήθηκε και έσπευσε να σημειώσει πως «κούραση δεν σημαίνει ότι δεν έχω τη διάθεση, την όρεξη, την αισιοδοξία και κυρίως την υποχρέωση να αγωνιστώ για να ορθοποδήσει η πατρίδα μας».

Καμπανάκι από Ανδρουλάκη

Η πιο ηχηρή παρέμβαση ανήκει στο Μ. Ανδρουλάκη. Εκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, για τις αδυναμίες της κυβέρνησης, αλλά, για πρώτη φορά, και του συστήματος εξουσίας του Γ. Παπανδρέου. Μιλώντας στον «Βήμα 99,5» ήταν αποκαλυπτικός. «Το επίσημο σενάριο έχει πολύ μικρές πιθανότητες επιτυχίας και το λέγαμε εξαρχής όλοι» τόνισε και πρόσθεσε:

«Ενός αρχικού λάθους, μια αρχική προσέγγιση της διακυβέρνησης αμέριμνη με φρου-φρου κι αρώματα, αυτό έχει αφήσει ίχνη».

«Δεν μπορεί να προχωρήσει έτσι η κυβέρνηση. Κάτι πρέπει να κάνει».
«Τα προβλήματα τα δημιουργούν οι άνθρωποι του Παπανδρέου στην κυβέρνηση. Δεν είδα εγώ να τα δημιουργούν ούτε ο Βενιζέλος ούτε ο Λοβέρδος ούτε άλλος κανείς».

Πηγή: Ημερησία

Υπαγωγή σε Φ.Π.Α. και των υπηρεσιών που παρέχονται από δικηγόρους αμειβόμενους με πάγια αντιμισθία (Σ.τ.Ε. 909/2011 7μ.).

Υπαγωγή σε Φ.Π.Α. και των υπηρεσιών που παρέχονται από δικηγόρους αμειβόμενους με πάγια αντιμισθία (Σ.τ.Ε. 909/2011 7μ.).

Με την 909/2011 απόφαση (Β΄ Τμήμα, 7μ.), εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως δικηγόρου κατά του υπ’ αριθμ. ΠΟΛ 1100/24.6.2010 εγγράφου του Υπουργού Oικονομικών, με θέμα «Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 59,60,61,62,63 και 81 του ν.3842/23.4.2010 (ΦΕΚ 58Α) “Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις”», κρίθηκαν τα εξής:

Το προσβαλλόμενο έγγραφο, κατά το μέρος που αναφέρεται στην υπαγωγή των υπηρεσιών των δικηγόρων σε φόρο προστιθεμένης αξίας με συντελεστή 23%, ουδεμία νέα ρύθμιση εισάγει και ουδεμία έννομη συνέπεια επάγεται, αλλά έχει χαρακτήρα εγκυκλίου, και ως εκ τούτου, στερείται εκτελεστότητος και προσβάλλεται απαραδέκτως με την αίτηση ακυρώσεως. Και τούτο διότι η κατάργηση της απαλλαγής των υπηρεσιών των δικηγόρων από τον Φ.Π.Α. επήλθε με την παρ.3 του άρθρο 62 του ν. 3842/2010, η οποία τροποποίησε την διάταξη του άρθρου 22 παρ. 1 περίπτωση ε΄ του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000), που προέβλεπε την εν λόγω απαλλαγή, ενώ η υπαγωγή των υπηρεσιών δικηγόρων στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ ύψους 23% προκύπτει από την διάταξη του άρθρου 21 παρ.1 του ως άνω Κώδικα Φ.Π.Α., όπως η διάταξη αυτή ισχύει μετά την αντικατάσταση των δύο πρώτων εδαφίων της με το άρθρο τέταρτο του ν. 3845/2010,και εφ’ όσον οι ως άνω υπηρεσίες δεν έχουν υπαχθεί ειδικώς σε μειωμένο συντελεστή. Αντιθέτως, κατά το μέρος που το ίδιο έγγραφο «διευκρινίζει» ότι «οι δικηγόροι που εργάζονται με πάγια αντιμισθία και κατά την φορολογία εισοδήματος θεωρούνται ως μισθωτοί δεν υπάγονται στον Φ.Π.Α. για τις εν λόγω αμοιβές» εισάγει νέα ρύθμιση κανονιστικού περιεχομένου, αντίθετη προς τις ισχύουσες διατάξεις. Και τούτο διότι με τις ανωτέρω διατάξεις υπήχθη στον εν λόγω φόρο και η παροχή υπηρεσιών από δικηγόρους που αμείβονται με πάγια αντιμισθία, καθ’ όσον και οι δικηγόροι αυτοί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 61 επ. του Κώδικα περί Δικηγόρων (ν.δ. 3026/1954, Α’235), συνδέονται με τον πελάτη τους με σχέση έμμισθης εντολής (Σ.τ.Ε. 696/2008, 1955/1998, 2682/1991 επταμ.), η δε παροχή νομικών συμβουλών από δικηγόρο, ακόμα και με σχέση πάγιας αντιμισθίας, δεν μπορεί ποτέ να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεως εξηρτημένης εργασίας (πρβλ. Α.Π. 941/1992), αλλά συνιστά άσκηση ελευθερίου επαγγέλματος, ενώ το γεγονός ότι το εισόδημα του επί παγία αντιμισθία αμειβομένου δικηγόρου θεωρείται κατά πλάσμα του νόμου (άρθρο 45 παρ. 1 τού Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο τού ν. 2238/1994, Α' 151), ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, δεν μεταβάλλει την φύση των δικηγορικών υπηρεσιών ως υπηρεσιών ελευθέρου επαγγελματία, ούτε την συνδέουσα αυτόν με τον πελάτη του σχέση εμμίσθου εντολής σε σχέση εξηρτημένης εργασίας. Συνεπώς, κατά το μέρος αυτό το προσβαλλόμενο έγγραφο του Υπουργού Οικονομικών έχει εκτελεστό χαρακτήρα και παραδεκτώς, κατ’ αρχήν, προσβάλλεται με την υπό κρίση αίτηση (ΣτΕ 2883/2004, 4295, 3634/1986). Στην άποψη αυτή προσχώρησε, κατ’ άρθρο 34 παρ.2 του π.δ/τος 18/1989 (ΦΕΚ Α΄8), ο Πρόεδρος του Τμήματος, ο οποίος είχε διατυπώσει την γνώμη ότι, ανεξαρτήτως του κατά πόσο η ρύθμιση αυτή γεννά δικαιώματα και υποχρεώσεις για τους πολίτες, ο εκτελεστός της χαρακτήρας απορρέει εκ μόνου του ότι απευθύνθηκε δεσμευτικά στους ιεραρχικά υφισταμένους του Υπουργού (Δ.Ο.Υ. κλπ.) «για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή του νόμου», όπως ορίζει η προσβαλλομένη. Κατά την γνώμη, όμως, των Συμβούλων Ευαγγελίας Νίκα και Ιωάννη Γράβαρη, η προσβαλλομένη πράξη συνιστά στο σύνολό της ερμηνευτική εγκύκλιο στερουμένη εκτελεστού χαρακτήρα (πρβλ. ΣτΕ 2779/1989, 3594/1987), και, ως εκ τούτου, απαραδέκτως προσβάλλεται με την κρινομένη αίτηση, ενώ οι όποιες αμφισβητήσεις ως προς την ισχύ και την έννοια των επί μέρους ρυθμίσεων του νόμου 3842/2010 μπορούν να αχθούν προς δικαστική κρίση επ’ ευκαιρία προσβολής ατομικών πράξεων εκδιδομένων κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του εν λόγω νόμου. Περαιτέρω, η προσβαλλομένη πράξη του Υπουργού Oικονομικών, κατά το μέρος που απαλλάσσει από τον Φ.Π.Α. τους δικηγόρους που εργάζονται με πάγια αντιμισθία για τις εν λόγω αμοιβές τους, και έχει, κατά τα προεκτεθέντα, κανονιστικό χαρακτήρα, επεβάλλετο από το Σύνταγμα και το άρθρο 5 παρ.2 του ν. 3469/2006 (ΦΕΚ Α΄131) να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου να λάβει νόμιμη υπόσταση. Όπως, όμως, προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, η πράξη αυτή δεν έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου, κατά το ως άνω κανονιστικό μέρος της, είναι ανυπόστατη. Συνεπώς, προεχόντως για τον λόγο αυτόν ακυρώσεως, που λαμβάνεται υπ’ όψη αυτεπαγγέλτως, και ανεξαρτήτως της υπάρξεως ή μη έγκυρης νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως για την θέσπιση της ανωτέρω ρυθμίσεως, πρέπει η κρινομένη αίτηση να γίνει εν μέρει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλομένη πράξη, κατά το πληττόμενο μέρος αυτής, που θεσπίζει απαλλαγή των δικηγόρων που εργάζονται με πάγια αντιμισθία από τον φόρο προστιθεμένης αξίας για τις σχετικές αμοιβές τους (πρβλ. ΣτΕ 87/2011 Ολομ.).

Ανακοίνωση σχετικά με την παράταση προθεσμίας υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικ. έτους 2011, της δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2011 για ορισμένες κατηγορίες υπόχρεων, καθώς και των καταστάσεων της παρ. 1, του άρθρου 20 του Π.Δ. 186/1992 (Κ.Β.Σ.) ημερολογιακού έτους 2010

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΝΙΚΗΣ 5-7
10180 ΑΘΗΝΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : press@minfin.gr

 
Αθήνα, 3 Μαΐου 2011

   
Ανακοίνωση σχετικά με την παράταση προθεσμίας υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικ. έτους 2011, της δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2011 για ορισμένες κατηγορίες υπόχρεων, καθώς και των καταστάσεων της παρ. 1, του άρθρου 20 του Π.Δ. 186/1992 (Κ.Β.Σ.) ημερολογιακού έτους 2010:

 

Το Υπουργείο Οικονομικών για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, ανακοινώνει ότι με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών, Δημήτρη Κουσελά,

- η προθεσμία υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους της παραγράφου 1 του άρθρου 62 του ν.2238/1994, που έληγε την 5η Μαΐου 2011, (ατομικές επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν τηρούν βιβλία ή ανεξάρτητα της κατηγορίας τήρησης βιβλίων του Κ.Β.Σ., όσοι απόκτησαν εισοδήματα από συμμετοχή σε Ε.Π.Ε., κ.τ.λ.), που υποχρεωτικά υποβάλλονται με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου ανεξαρτήτως Α.Φ.Μ., παρατείνεται ως και τις 20 Μαΐου 2011.

- η προθεσμία υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους της παραγράφου 1 του άρθρου 62 του ν.2238/1994, που έληγε την 5η Μαΐου 2011, (εισοδήματα από ακίνητα, από κινητές αξίες, γεωργικό εισόδημα, εισόδημα από εκμίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση γεωργικής γης κ.τ.λ.), ανεξάρτητα αν η υποβολή τους θα γίνει με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου ή χειρόγραφα μέσω Δ.Ο.Υ και ανεξαρτήτως Α.Φ.Μ., παρατείνεται ως και τις 20 Μαΐου 2011.

- οι προθεσμίες υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011 των υπόχρεων των υποπεριπτώσεων ββ΄ έως και ζζ΄ της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 62 του ΚΦΕ (εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες ,συνταξιούχοι, εισοδήματα που προέκυψαν στο εξωτερικό κτλ.), που υποβάλλονται είτε αυτοπροσώπως από τον υπόχρεο ή από πρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί από αυτόν είτε ταχυδρομείται επί αποδείξει, για τις οποίες η ημερομηνία υποβολής τους ξεκινά από την 3η Μαΐου και ολοκληρώνεται την 31η Μαΐου, ανάλογα με το ΑΦΜ τους, διαμορφώνεται ως εξής:

Με ΑΦΜ 1 μέχρι τις 17 Μαΐου 2001

Με ΑΦΜ 2 μέχρι τις 18 Μαΐου 2001

Με ΑΦΜ 3 μέχρι τις 19 Μαΐου 2011

Με ΑΦΜ 4 μέχρι τις 20 Μαΐου 2011

Με ΑΦΜ 5 μέχρι τις 23 Μαΐου 2011

Με ΑΦΜ 6 μέχρι τις 24 Μαΐου 2011

Με ΑΦΜ 7 μέχρι τις 25 Μαΐου 2011

Με ΑΦΜ 8 μέχρι τις 26 Μαΐου 2011

Με ΑΦΜ 9 μέχρι τις 27 Μαΐου 2011

Με ΑΦΜ 10 ή 20 ή 30 ή 40 ή 50 μέχρι τις 30 Μαΐου 2011 και

Με ΑΦΜ 60 ή 70 ή 80 ή 90 ή 00 μέχρι τις 31 Μαΐου 2011

   
Εφόσον οι δηλώσεις των παραπάνω υπόχρεων, υποβάλλονται από τους ίδιους με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, καθώς και οι δηλώσεις των υπόχρεων της υποπερίπτωσης αα΄ της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 62 του ΚΦΕ (εισοδήματα από συμμετοχή σε εταιρίες, αντιπρόσωποι, πράκτορες ασφαλιστικών εταιριών, ασφαλειομεσίτες κ.τ.λ.), που υποχρεωτικά υποβάλλονται με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, η προθεσμία υποβολής τους παρατείνεται μέχρι και τις 15 Ιουνίου 2011, ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους.

- η προθεσμία υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων του έτους 2011, που υποβάλλονται στη Δ.Ο.Υ., ορίζεται στις ίδιες ημερομηνίες με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος για τους παραπάνω υπόχρεους.

 
Επίσης με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών παρατείνονται οι προθεσμίες υποβολής των καταστάσεων της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του Π.Δ. 186/1992 (Κ.Β.Σ.), για τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν το ημερολογιακό έτος 2010, ως ακολούθως:

- Μέχρι την 20η Σεπτεμβρίου 2011 για τους υπόχρεους που ο ΑΦΜ τους λήγει στο 1, 2, 3.

- Μέχρι την 23η Σεπτεμβρίου 2011 για τους υπόχρεους που ο ΑΦΜ τους λήγει στο 4, 5, 6.

- Μέχρι την 27η Σεπτεμβρίου 2011 για τους υπόχρεους που ο ΑΦΜ τους λήγει στο 7, 8, 9.

- Μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2011 για τους υπόχρεους που ο ΑΦΜ τους λήγει στο 0.

   
Σε περίπτωση γενικής ή τοπικής αργίας ή τοπικά μη εργάσιμης ημέρας, οι παραπάνω προθεσμίες μετακυλίονται ανάλογα.

 
Σημειώνεται ότι για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των λογιστών και για λόγους ίσης μεταχείρισης η δυνατότητα που δόθηκε με την παράγραφο 1 της ΠΟΛ.1070/7.4.2011 σε ορισμένα πρόσωπα (ατομικές, προσωπικές, ΕΠΕ κ.λπ.) για κλείσιμο του ισολογισμού μέχρι την προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ισχύει αναλόγως και για τις ανώνυμες εταιρείες και τους συνεταιρισμούς, καθώς και για τις Δημόσιες, Δημοτικές και Κοινοτικές Επιχειρήσεις.

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Ανακοίνωση της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. σχετικά με παράταση δηλώσεων Φυσικών Προσώπων

Ανακοίνωση  της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. σχετικά  με παράταση δηλώσεων  Φυσικών Προσώπων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα 29/4/2011 η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.), αναμένεται παράταση για τις δηλώσεις Φυσικών Προσώπων που λήγουν στις 5/5/2011.

Οι ακριβείς ημερομηνίες θα ανακοινωθούν από το Υπουργείο Οικονομικών την Δευτέρα 2 Μαΐου 2011.

Ελεγχοι «πόθεν έσχες» για όλους

Ανοιγμα τραπεζικών λογαριασμών για όσους πλούτισαν χωρίς να «ενημερώσουν» την Εφορία και κατασχέσεις ακινήτων
Mπροστά στο δίλημμα να αυξήσει τα έσοδα του Δημοσίου καταπολεμώντας τη φοροδιαφυγή ή να προχωρήσει σε ισόποσες περικοπές δαπανών του κράτους βρίσκεται η κυβέρνηση. Υπό την πίεση της τρόικας, η οποία ζητεί πλέον «άμεση δράση», ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ.Παπακωνσταντίνου αναμένεται να παρουσιάσει τη Δευτέρα 2 Μαΐου «επιχειρησιακό σχέδιο δράσης» κατά της φοροδιαφυγής με στόχο την είσπραξη περίπου 3,5 δισ. ευρώ σε βάθος τριετίας. Θα είναι περίπου 180 σελίδες και θα έχει τη δομή του μνημονίου, δηλαδή θα προβλέπει συγκεκριμένες δράσεις, σαφείς στόχους, χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και θα προσδιορίζει με σαφήνεια τον ρόλο του ΣΔΟΕ, της νέας οικονομικής αστυνομίας που υπάγεται στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, των ελεγκτικών υπηρεσιών του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και των υπηρεσιών και των δικαστικών αρχών του υπουργείου Δικαιοσύνης. Μάλιστα, όπως αναφέρει στο «Βήμα της Κυριακής» ανώτερος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, ο ρόλος της Δικαιοσύνης αναμένεται να είναι καθοριστικός στην επίτευξη του στόχου και αυτό διότι υπάρχει η δέσμευση να δίνεται προτεραιότητα σε υποθέσεις φοροδιαφυγής και να μην περιμένει το Δημόσιο πέντε ή ακόμη και 10 χρόνια για να μάθει αν τελικά θα εισπράξει τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί.

Το μέτρο όμως που αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω σε φοροφυγάδες και σε όσους πλούτισαν τα προηγούμενα χρόνια χωρίς να «ενημερώσουν» την Εφορία είναι το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών φορολογουμένων και ταυτόχρονα ο έλεγχος του «πόθεν έσχες» για όλους. Μάλιστα, όπως αναφέρει αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, αυτοί που θα βρεθούν πρώτοι στο μάτι του φοροελεγκτικού κυκλώνα είναι όσοι έβγαλαν το προηγούμενο διάστημα χρήματα στο εξωτερικό τα οποία δεν δικαιολογούνται από τα πραγματικά-δηλωθέντα εισοδήματα. Αυτό διότι ακόμη και αν κάποιος προχωρήσει σε ανάληψη μετρητών, η κίνηση του λογαριασμού δεν διαγράφεται και μπορούν οι «Ράμπο» του ΣΔΟΕ να εντοπίσουν όλες τις αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών, όπου και όταν αυτές πραγματοποιήθηκαν. Ο έλεγχος των περιουσιακών στοιχείων θα καλύπτει τόσο την κινητή όσο και την ακίνητη περιουσία των φορολογουμένων. «Δεν είναι δυνατόν κάποιος να έχει καταθέσεις εκατομμυρίων ευρώ, βίλα στη Φιλοθέη και στη Μύκονο και την ίδια στιγμή να δηλώνει στην Εφορία εισοδήματα που θα δικαιολογούσαν, αν ήταν συνταξιούχος,ακόμη και τη χορήγηση ΕΚΑΣ» δηλώνει στο «Βήμα της Κυριακής» ο ίδιος παράγοντας.

Η αύξηση των εσόδων δεν θα περιοριστεί μόνο στον έλεγχο του «πόθεν έσχες» αλλά και στην αναγκαστική είσπραξη ληξιπρόθεσμων χρεών από οφειλέτες με ακίνητη περιουσία σε «ακριβές» περιοχές της επικράτειας όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη, το Κολωνάκι, τα βόρεια προάστια, το Πανόραμα και η Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.

Την ίδια στιγμή στα «δίχτυα» του ΣΔΟΕ έχουν πιαστεί 1.700 φυσικά πρόσωπα καθώς και επιχειρηματίες που είναι πλούσιοι αλλά οι εταιρείες τους πτωχεύουν. Μάλιστα ο υπουργός Οικονομικών υπέγραψε τις προηγούμενες ημέρες απόφαση στην οποία αναφέρονται αναλυτικά τα ονόματα των ελεγχόμενων προσώπων και οι αρμόδιες αρχές θα ξεκινήσουν άμεσα τις διαδικασίες για να επιβάλουν πρόστιμα συνολικού ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ!

Επίσης στο στόχαστρο των φοροελεγκτικών υπηρεσιών θα βρεθούν καλλιτέχνες, τραγουδιστές, παράγοντες του ποδοσφαίρου, συμβολαιογράφοι, φαρμακοποιοί, γιατροί, προμηθευτές ηλεκτρονικών ειδών και πολυκαταστημάτων, τεχνικές εταιρείες και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής. Κατά προτεραιότητα θα ελεγχθούν 26 μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής που βρίσκονται ήδη στη λίστα του υπουργείου Οικονομικών, ενώ στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ θα βρεθούν και οι 1.000 μεγαλύτερες από πλευράς τζίρου επιχειρήσεις και όλες οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Παράλληλα έλεγχοι θα πραγματοποιηθούν και σε όσους έχουν μεγάλη ακίνητη περιουσία και την ίδια στιγμή οφείλουν φόρους ή έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη στο Δημόσιο, σε όσους δεν μπορούν να δικαιολογήσουν το «πόθεν έσχες», σε όσους έχουν καταθέσεις στο εξωτερικό που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν από τα εισοδήματά τους στην Ελλάδα και σε εκείνους που κατά σύστημα δεν αποδίδουν ΦΠΑ. Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα αναζητήσουν αδήλωτα εισοδήματα σε όλη την Ελλάδα και θα προσπαθήσουν να εντοπίσουν φορολογουμένους που ως σήμερα βρίσκονται στο απυρόβλητο.

Πηγή Το Βήμα

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Ποιες φοροαπαλλαγές απειλούνται για να μαζευτούν 27 δισ. ευρώ

Με στόχο να εξοικονομήσει πάνω από 27 δισ. ευρώ για τη μείωση του ελλείμματος το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζει παρέμβαση στις οριζόντιες αυξήσεις φόρων και τις περικοπές αμοιβών και κοινωνικών παροχών για την περίοδο 2011-2015

Τα 12,5 δισ. ευρώ θα προέλθουν από αυξήσεις στη φορολογία εισοδήματος και ακινήτων και μειώσεις σε μισθούς, συντάξεις, περίθαλψη και κοινωνικά επιδόματα.
Με βάση τα σενάρια που επεξεργάζονται οι επιτελείς του υπουργείου Οικονομικών στη ζώνη υψηλού κινδύνου βρίσκονται:
  • περίπου 380.000 φορολογούμενοι με ετήσια εισοδήματα πάνω από 45.000 ευρώ οι οποίοι θα χάσουν μέρος ή ολόκληρες φοροαπαλλαγές.
  • Συζητείται και το ενδεχόμενο κατάργησης του πρόσθετου αφορολόγητου για τα παιδιά για όσους έχουν υψηλά εισοδήματα. Στόχος των νέων ρυθμίσεων η εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ
  • δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα των οποίων οι αποδοχές θα περικοπούν μέχρι και 30% μέσω του δραστικού περιορισμού ή και της κατάργησης επιδομάτων και πάσης φύσεως πρόσθετων αποδοχών. Το όφελος από τις περικοπές, τη μη ανανέωση των συμβάσεων και το πάγωμα των προσλήψεων θα είναι της τάξης των 2 δισ.
  • μεγάλος αριθμός συνταξιούχων με υψηλές επικουρικές. Οι μειώσεις για τα ελλειμματικά ασφαλιστικά ταμεία και εκείνα που χορηγούν συντάξεις με υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης θα κυμαίνονται κατά μέσον όρο στο 6%
  • όσοι λαμβάνουν επιδόματα, βοηθήματα και επιδοτήσεις και η εισοδηματική και περιουσιακή τους κατάσταση ξεπερνά ένα ορισμένο ύψος. Στόχος, να περικοπούν τα 2,5 δισ. από τα 6 δισ. ευρώ που είναι το συνολικό κονδύλι, πράγμα που σημαίνει ότι θα θιγεί περίπου ένας στους 3 δικαιούχους
  • οι ιδιοκτήτες μεγάλης ακίνητης περιουσίας καθώς και όσοι θα αγοράσουν ακίνητα για τους οποίους θα υπάρξει αύξηση της φορολογίας μέσω κυρίως της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών. Κατά μέσον όρο ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας και ο φόρος μεταβίβασης θα αυξηθούν κατά 20%, ενώ ορισμένοι με την αναπροσαρμογή των τιμών θα χάσουν το αφορολόγητο όριο. Στόχος, να εισπραχθεί επιπλέον 1 δισ. ευρώ.
Το πακέτο περιλαμβάνει ακόμα περικοπές 2,7 δισ. ευρώ στις δαπάνες υγείας και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, μειώσεις δαπανών ύψους 2,3 δισ. ευρώ στις ΔΕΚΟ και ενίσχυση των εσόδων τους με αυξήσεις τιμολογίων, καθώς και περιορισμό της κρατικής χρηματοδότησης προς τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης με αναπροσαρμογές στα δημοτικά τέλη.
  • 500 EΥΡΩ τον χρόνο θα είναι η μέση αύξηση του φόρου εισοδήματος, ενώ για ορισμένους θα ξεπερνά τα 1.000 ευρώ
  • 30% θα μειωθούν οι αμοιβές για δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους σε υπουργεία, ΔΕΚΟ, δημόσιους φορείς και οργανισμούς
Πηγή: Ημερησία

Εφορία: Στον εισαγγελέα για πλαστές αποδείξεις

«Παγίδα» έξτρα φόρων κρύβει η εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων για τα τεκμήρια και τις αποδείξεις που εξασφαλίζουν το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ, ενώ στον εισαγγελέα θα παραπέμπονται οι φορολογούμενοι που υποβάλλουν στην εφορία πλαστά δικαιολογητικά ή αποδείξεις για να περιορίσουν τη φορολογική τους επιβάρυνση.

Και ενώ από αύριο «τρέχουν» οι προθεσμίες για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων από 3,5 εκατ. μισθωτούς και συνταξιούχους, με νέα εγκύκλιο του υφυπουργού Οικονομικών Δημ. Κουσελά προκύπτει ότι το ύψος των αποδείξεων που απαιτούνται για να καλυφθεί το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ υπολογίζεται είτε με βάση το δηλωθέν (πραγματικό) εισόδημα είτε το τεκμαρτό, δηλαδή το εισόδημα που προκύπτει με βάση τα νέα τεκμήρια διαβίωσης (κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία κ.λπ.) και τα τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων.

Εισόδημα

Συγκεκριμένα διευκρινίζεται ότι «σε κάθε περίπτωση που το δηλούμενο συνολικό εισόδημα του φορολογουμένου (πραγματικό ή τεκμαρτό) υπερβαίνει τα 6.000 ευρώ και ανεξάρτητα από το ύψος των δαπανών που εκπίπτει από το εισόδημα (ασφαλιστικές εισφορές, ιατρικές δαπάνες κ.λπ.), ο φορολογούμενος οφείλει να έχει συγκεντρώσει το ελάχιστο ποσό των απαιτούμενων αποδείξεων αυτών των δαπανών, τις οποίες συνυποβάλλει με τη δήλωσή του σε κλειστό φάκελο στην αρμόδια εφορία».
Αυτό σημαίνει ότι φορολογούμενοι με πραγματικό δηλωθέν εισόδημα χαμηλότερο από το τεκμαρτό θα χρειαστεί να προσκομίσουν περισσότερες αποδείξεις προκειμένου να κατοχυρώσουν το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ. Σε αντίθετη περίπτωση θα πληρώσουν έξτρα φόρο.

Με την ίδια εγκύκλιο του υφυπουργού Οικονομικών διευκρινίζονται ακόμη τα εξής:

1. Διασταυρώσεις μέσω του Taxis θα διενεργούνται στις φορολογικές δηλώσεις με επιστροφές φόρου μέχρι 1.500 ευρώ, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι δαπάνες και τα έξοδα που δηλώνονται για έκπτωση από το εισόδημα ή το φόρο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

2. Η υποβολή πλαστών δικαιολογητικών και αποδείξεων είναι αξιόποινη πράξη και θα γίνεται σχετική αναγγελία στις εισαγγελικές αρχές. Οι φορολογούμενοι που θα διαπιστωθεί ότι χρησιμοποίησαν πλαστά δικαιολογητικά ή συμπεριέλαβαν ανύπαρκτες δαπάνες, πέραν του ότι θα υποχρεωθούν να πληρώσουν τους φόρους που γλίτωσαν προσαυξημένους με πρόσθετα ποσά ή με υπέρογκα πρόστιμα, θα διωχθούν ποινικά.

3. Οι ΔΟΥ, κατά την παραλαβή των κλειστών φακέλων με τις αποδείξεις δαπανών, θα τους αποσυσχετίζουν από τις δηλώσεις και θα τους τοποθετούν σε ιδιαίτερο χώρο της κάθε ΔΟΥ Αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας παραλαβής των δηλώσεων θα επιλεγεί δείγμα με νεότερη οδηγία που θα δοθεί στον κρίσιμο χρόνο, προς έλεγχο και στη συνέχεια το σύνολο των αποδείξεων θα παραδοθούν προς ανακύκλωση.

4. Σε περίπτωση υποβολής της δήλωσης με τη χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μεθόδων και δικτυακών υποδομών είτε από τον ίδιο τον υπόχρεο είτε από εξουσιοδοτημένο λογιστή, οι αποδείξεις θα πρέπει, επειδή θα ακολουθήσει οπωσδήποτε δειγματοληπτικός έλεγχος αυτών για να διαπιστωθεί η ύπαρξη και η ακριβής δήλωσή τους, να φυλάσσονται για να παραδοθούν στην αρμόδια ΔΟΥ όταν ζητηθούν.

5. Στις δηλώσεις που το πιστωτικό υπόλοιπο υπερβαίνει το ποσό των 1.500 ευρώ, εξακολουθεί να διενεργείται από τη ΔΟΥ έλεγχος όλων των σχετικών παραστατικών.

6. Οι καταστάσεις φορολογικής αναμόρφωσης, αυτοκινήτων επιχείρησης, κινητής τηλεφωνίας και αποδοθέντων και οφειλομένων φόρων εισοδήματος και έμμεσων φόρων θα υποβληθούν υποχρεωτικά ηλεκτρονικά με καταληκτική ημερομηνία την 30/6/2011 και συνεπώς δεν απαιτείται η συνυποβολή τους με την υποβολή των οικείων δηλώσεων.

7. Στην περίπτωση που νομικά πρόσωπα υποβάλλουν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ενώ βρίσκονται σε αδράνεια, δηλαδή δεν έχουν ακαθάριστα έσοδα, δεν υφίσταται υποχρέωση υπογραφής της δήλωσης τους από λογιστή φοροτεχνικό.

Παράδειγμα 

Αγαμος φορολογούμενος με συνολικό ετήσιο εισόδημα 8.000 ευρώ για το έτος 2010. Κατοικεί σε σπίτι 80 τ.μ. που πληρώνει ενοίκιο και έχει κληρονομήσει από τον πατέρα του ένα σπίτι 90 τ.μ. στο χωριό. Διαθέτει επίσης ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ. τριετίας. Οι αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης που τον βαρύνουν ανέρχονται σε:
  • 2.400 ευρώ για το σπίτι των 80 τ.μ.
  • 1.440 ευρώ για το σπίτι των 90 τ.μ. στο χωριό
  • 4.200 ευρώ για το Ι.Χ. των 1.600 κ.εκ.
  • 3.000 ευρώ ως ελάχιστο ποσό αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης για έγγαμο φορολογούμενο.
Ο συγκεκριμένος φορολογούμενος συγκέντρωσε αποδείξεις 800 ευρώ όσες ακριβώς αντιστοιχούν στο εισόδημα των 8.000 ευρώ. Ομως το συνολικό τεκμαρτό εισόδημά του όπως προκύπτει με βάση τα νέα τεκμήρια της εφορίας, ανέρχεται στο ποσό των 11.040 ευρώ και θα έπρεπε να είχε συγκεντρώσει αποδείξεις 1.104 ευρώ για να δικαιούται ολόκληρο το αφορολόγητο.

Ετσι, παρά το γεγονός ότι το εισόδημα του φορολογούμενου (πραγματικό και τεκμαρτό) βρίσκεται κάτω από το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ τελικά θα πληρώσει φόρο 30,4 ευρώ επειδή συγκέντρωσε λιγότερες αποδείξεις. Η εφορία θα του υπολογίσει φόρο με συντελεστή 10% στην «ακάλυπτη» διαφορά των 304 ευρώ (1.104 - 800) των αποδείξεων.

Πηγή: Ημερησία