Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Μειωμένα κατά 9,2% τα έσοδα τον Ιανουάριο

Xτυπάνε «καμπανάκι» τα έσοδα για την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού. Tα προσωρινά στοιχεία δείχνουν ότι τον Iανουάριο τα καθαρά έσοδα είναι μειωμένα κατά 9,2% σε σύγκριση με τον Iανουάριο του 2010 και βρέθηκαν πολύ μακριά από τον ετήσιο στόχο για αύξηση 8,9%.

Οι εισπράξεις του Δημοσίου εμφανίζουν υστέρηση 281 εκατ. ευρώ σε σχέση με το μηνιαίο στόχο που έχει τεθεί, ενώ σε σύγκριση με τον ετήσιο στόχο η «μαύρη τρύπα» ανεβαίνει στα 994 εκατ. H μείωση των δαπανών κατά 2,5% τον Iανουάριο «σώζει» την εικόνα, καθώς σε δημοσιονομική βάση παρουσιάζει πλεόνασμα 155 εκατ., το οποίο όμως είναι μειωμένο κατά 73,1% σε σύγκριση με πέρυσι που είχε διαμορφωθεί στα 587 εκατ. Συγκεκριμένα:
Tα καθαρά έσοδα είναι μειωμένα κατά 9,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010. Συνολικά ανήλθαν σε 5,080 δισ. ευρώ έναντι 5,593 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Oι δαπάνες μειώθηκαν κατά 2,5% στα 4,846 δισ. ευρώ έναντι 4,972 δισ. τον Iανουάριο του 2010. Oι πρωτογενείς δαπάνες είναι μειωμένες κατά 2,6% έναντι ετήσιου στόχου για αύξηση 1,9%.
Mειωμένες κατά 2,2% είναι δαπάνες για τόκους που ανήλθαν σε 592 εκατ. ευρώ από 606 εκατ. ευρώ πέρυσι τον Iανουάριο.

Πηγή: imerisia.gr

Παράταση στην ηλεκτρονική υποβολή επενδυτικών σχεδίων στη δράση “digi-retail”

Παράταση στην ηλεκτρονική υποβολή επενδυτικών σχεδίων στη δράση digi-retail

H Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ανακοινώνει την παράταση της ηλεκτρονικής υποβολής επενδυτικών σχεδίων στη δράση «digi-retail» μέχρι την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011, στις 14:00. Στόχος της παράτασης, είναι η περαιτέρω διευκόλυνση των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων στη συλλογή και υποβολή των φορολογικών στοιχείων της τελευταίας διαχειριστικής χρήσης (2010), τα οποία αξιολογούνται στο πλαίσιο της δράσης.

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Ρεκόρ 7ετίας για την ανεργία 13,9%

Άνοδο στο 13,9% σημείωσε το ποσοστό ανεργίας τον Νοέμβριο του 2010, από 13,5% τον Οκτώβριο του ίδιου έτους και 10,6% τον Νοέμβριο του 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη. Το ποσοστό είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2004, τον πρώτο μήνα για τον οποίο η ΕΛ.ΣΤΑΤ. δημοσιεύει μηνιαία στοιχεία ανεργίας.  

Το σύνολο των απασχολουμένων κατά τον Νοέμβριο 2010 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 4.307.054 άτομα. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 692.577 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ανήλθε σε 4.320.927 άτομα.  
Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 157.176 άτομα σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2009 (μείωση 3,5%) και κατά 62.489 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2010 (μείωση 1,4%). 
Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 160.624 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2009 (αύξηση 30,2%) και κατά 8.530 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2010 (αύξηση 1,2%).
Τα στοιχεία αυτά δεν είναι εποχικά προσαρμοσμένα και συνεπώς δεν ενσωματώνουν παράγοντες όπως η προσωρινή ενίσχυση της απασχόλησης λόγω τουρισμού.
Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας, με 16,2%, καταγράφτηκαν στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Ιονίων Νήσων.
Το ποσοστό ανεργίας στην ευρωζώνη είχε διαμορφωθεί στο 10% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την Eurostat.

Πηγή: Ημερησία

«Τα βρήκαν» για το φορο-Αυτόφωρο

Συµφωνία των υπουργείων ∆ικαιοσύνης και Οικονοµικών για το πώς θα επιβάλλεται

Αυτόφωρο για διάστηµα 20 µηνών, ανπρόκειται για οφειλή έως 75.000 ευρώ, και 5 ετών, αν το ποσό είναι µεγαλύτερο, επιφυλάσσει στους υπόχρεους στην καταβολή ΦΠΑ πολίτες το νέο φορολογικό νοµοσχέδιο. Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΥΤΗ, όπως και οι άλλες που αντικατέστησαν τις διατάξεις οι οποίες προκάλεσαν την αντίδραση των νοµικών υπουργών, θα τεθούν υπόψη του Υπουργικού Συµβουλίου από τον υπουργό Οικονοµικών Γ. Παπακωνσταντίνου. ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ που έκανε το υπουργείο ∆ικαιοσύνης προβλέπεται ειδικότερα ότι για µηαπόδοση ΦΠΑ ο δράστηςθα µπορεί να συλληφθεί – εφόσον εντοπιστεί – σε χρόνο που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του προβλεπόµενου χρόνου παραγραφής του αδικήµατος. Αν δηλαδή πρόκειται περί πληµµελήµατος, επί 20 µήνες από την παρέλευση της τετράµηνης προθεσµίας που έχει στη διάθεσή του για την καταβολή της οφειλής θα κινδυνεύει ανά πάσα στιγµή να συλληφθεί. Αν πρόκειται περί κακουργήµατος το οποίο παραγράφεται στη 15ετία, επί πέντεχρόνια θα ισχύει ηδυνατότητα των διωκτικών αρχών να τον συλλάβουν και να τονοδηγήσουν στη ∆ικαιοσύνη.

Οσον αφορά το άλλο σηµείοσύγκρουσης µεταξύ των υπουργείων Οικονοµικών και∆ικαιοσύνης για τηνεπιβολή ποινών φυλάκισης χωρίς τη δυνατότητα χορήγησης από το δικαστήριο ανασταλτικού αποτελέσµατος της απόφασης, η διάταξη αυτή απαλείφθηκε εντελώς, καθώς αξιολογήθηκε ως παρέµβαση στην κρίση του δικαστή,ο οποίος είναι ελεύθεροςνα αποφασίζει για τη µεταχείριση του κατηγορουµένου.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ Οικονοµικού Εγκλήµατος, όπου επίσης είχε διαφωνήσει ο υπουργός ∆ικαιοσύνης Χ. Καστανίδης, όπως και οι άλλοινοµικοί υπουργοί, σύµφωνα µε τη«χρυσή τοµή» που βρέθηκε, δεν θα εισαχθεί ένας νέος θεσµός, αλλά θα ενισχυθεί το ήδη υπάρχον Τµήµα Οικονοµικού Εγκλήµατος της Εισαγγελίας. Ειδικότερα, στο τµήµα αυτό θα προΐσταται ένας εισαγγελέας ή αντεισαγγελέας Εφετών, ενώ θα στελεχώνεται από εισαγγελείς Πρωτοδικών και ειδικούς πραγµατογνώµονες.

ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ και τον συντονισµό όλων των ερευνών θα ασκεί αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ι. Τέντες όρισε ήδη υπεύθυνογια τα καθήκοντα αυτά τον αντεισαγγελέα του Ανωτάτου ∆ικαστηρίου Ν. Παντελή.

Πηγή Τα Νέα

Επανεξετάζουν 980 φοροαπαλλαγές

Το κόψιμο ή ακόμα και την κατάργηση ορισμένων από τις 980 φοροαπαλλαγές, που κοστίζουν πάνω από 7,87 δισ. ευρώ ετησίως, ρίχνει στο τραπέζι των συζητήσεων, για τα μέτρα δημοσιονομικής λιτότητας, η κυβέρνηση.

Η υποχρέωση μείωσης του ελλείμματος κάτω από το 3%, βάσει του Μνημονίου, θα εκφραστεί με το πακέτο μέτρων, περίπου 12 δισ. ευρώ, της τριετίας 2012 -2014. Οι διαπραγματεύσεις γίνονται αυτές τις ημέρες μεταξύ του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης και της τρόικας. Στο τραπέζι των συζητήσεων πέφτει η επανεξέταση των 980 φοροαπαλλαγών.


«Υπάρχουν μια σειρά από φορολογικά προνόμια τα οποία, ενδεχομένως, η κοινωνία να θέλει να τα αξιολογήσει εάν σε συνθήκες δημοσιονομικής κρίσης θα πρέπει να παραχωρούνται» έλεγε με συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του Σκάι ο υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης, εξηγώντας πως αναφέρεται σε απαλλαγές που επιχορηγούνται από την πολιτεία με τη μορφή κινήτρων.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο υπολογισμός του υφυπουργού Οικονομικών: «Αυτές οι φορολογικές απαλλαγές εάν καταργηθούν, για παράδειγμα, στο σύνολό τους, μπορεί να αποφέρουν 5 δισεκατομμύρια· εάν κρατηθούν οι μισές, μπορεί να αποφέρουν 3 δισ. ευρώ».

Από μηδενική βάση πλην «κοινωνικών»

Η επανεξέταση των φοροαπαλλαγών δεν αποκλείεται να γίνει από μηδενική βάση και να οδηγήσει είτε στην ολική κατάργησή τους είτε στην περικοπή ορισμένων εξ αυτών. Αν και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει επισημάνει κατά το παρελθόν ότι δεν τίθεται θέμα κοψίματος των απαλλαγών «κοινωνικής υφής».

Εν τούτοις, εν μέσω οικονομικής κρίσης και δεδομένων των αυξημένων αναγκών σε έσοδα, λόγω της ανάγκης μείωσης τόσο του ελλείμματος όσο και του δημόσιου χρέους, το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζεται να βάλει μαχαίρι και στις φοροαπαλλαγές.

Σύμφωνα με υπολογισμούς των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, το ελληνικό Δημόσιο χάνει 7,87 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση από τις 980 φοροαπαλλαγές που έχει νομοθετήσει για 901 κατηγορίες φορολογουμένων.

Το κονδύλι είναι μεγάλο και ως εκ τούτου φαίνεται πως τόσο οι επιτελείς της οδού Νίκης όσο και η τρόικα βλέπουν περιθώρια εξοικονόμησης δαπανών. Αλλωστε, ο περιορισμός των δαπανών αποτελεί τη βατή και σίγουρη λύση, κατά την τρόικα, εν αντιθέσει με τα έσοδα που θεωρούνται αμφίβολης αποτελεσματικότητας.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, όπως έχουν αποτυπωθεί στον προϋπολογισμό του 2011 που ψηφίστηκε από τη Βουλή τον περασμένο Δεκέμβριο, ο χάρτης των 980 απαλλαγών, που κοστίζουν πάνω από 7,87 δισ. ευρώ, έχει ως εξής:

1 Περισσότερα από 3,4 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι κοστίζουν οι 248 εκπιπτόμενες δαπάνες και ειδικές απαλλαγές που απολαύουν τα φυσικά πρόσωπα. Από ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα και ιατρικά μέχρι το αφορολόγητο των μισθωτών - συνταξιούχων, των προστατευόμενων παιδιών, διατροφή μεταξύ συζύγων και άλλες ειδικές απαλλαγές (κάτοικοι παραμεθόριων περιοχών, αγροτικά εισοδήματα κ.λπ.).
Σχεδόν 1 στους 2 φορολογουμένους κάνουν χρήση των εκπτώσεων δαπανών από νοσήλια, δίδακτρα, ασφάλιστρα και ενοίκια. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από τα στοιχεία των δηλώσεων οικονομικού έτους 2008, που έχουν δοθεί από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, οι εκπτώσεις από δωρεές που δήλωσαν 154.967 φορολογούμενοι ανέβασαν την απαλλαγή στα 143,78 εκατ. ευρώ και το κόστος του προϋπολογισμού στα 37,84 εκατ. ευρώ.

Οι 987.148 φορολογούμενοι με ενοίκιο κύριας κατοικίας και παιδιών που σπουδάζουν έχουν συνολικό ποσό απαλλαγής 2,86 δισ. και κοστίζουν περίπου 94 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό. Οι 1,4 εκατ. φορολογούμενοι με ιατρικές δαπάνες έχουν απαλλαγές 826 εκατ. και κοστίζουν 135,6 εκατ. στον προϋπολογισμό.

2 Στα 2,4 δισ. ευρώ υπολογίζεται η απώλεια του προϋπολογισμού από τις απαλλαγές ειδικού φόρου κατανάλωσης σε ενεργειακά προϊόντα, βιομηχανοποιημένα καπνά, αιθυλική αλκοόλη και αλκοολούχα ποτά.

3 Σε περίπου 99 εκατ. ευρώ εκτιμάται το ποσό που χάνει το Δημόσιο από τις απαλλαγές που δηλώνουν 191.256 μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Απαλλαγές που αφορούν φόρο εισοδήματος από πώληση μετοχών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο, εκπτώσεις αναπτυξιακών νόμων, μείωση φορολογικού συντελεστή για δραστηριότητες σε νησιά κάτω από 3.000 κατοίκους.

4 Στα 292 εκατ. ανέρχεται το κόστος του προϋπολογισμού από το φόρο εισοδήματος 19.427 νομικών προσώπων. Αφορούν σε μείωση φορολογικού συντελεστή από δραστηριότητα σε νησιά κάτω από 3.000 κατοίκους, εκπτώσεις αναπτυξιακών νόμων κ.λπ.
972 εκατ. για την πρώτη κατοικία

5 Κόστος 972 εκατ. ευρώ έχουν στον προϋπολογισμό οι απαλλαγές σε πρώτη κατοικία, κληρονομιές, δωρεές, γονικές παροχές και γενικώς μεταβιβάσεις ακινήτων ή από το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων. Η απαλλαγή της πρώτης κατοικίας κοστίζει 620 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό, οι απαλλαγές από το φόρο κληρονομιών περίπου 68 εκατ. ευρώ και από το ΕΤΑΚ κοντά 165 εκατ. ευρώ.
6 Στα 564 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η απώλεια του προϋπολογισμού από τον ΦΠΑ (μειωμένοι συντελεστές, απαλλαγές ειδικών κατηγοριών).

7 Στα 117 εκατ. ευρώ υπολογίζεται κάθε χρόνο το κόστος από τις απαλλαγές στο τέλος ταξινόμησης για όσους αποκτούν οχήματα (πολύτεκνοι, ανάπηροι, ταξί, τρίτεκνοι κ.ά.). *

Πηγή: enet.gr

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Από 1η Απριλίου η εξόφληση με κάρτα ή επιταγή για ποσά άνω των 1.500 ευρώ

Από 1η Απριλίου η εξόφληση με κάρτα ή επιταγή για ποσά άνω των 1.500 ευρώ

Από την 1η Απριλίου θα εφαρμοστεί τελικά το μέτρο της εξόφλησης αγορών ή υπηρεσιών παροχής υπηρεσίων άνω των 1.500 ευρώ μέσω πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικής επιταγής. Το μέτρο  αυτό επρόκειτο να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2011. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση και η ερμηνευτική εγκύκλιος με αποτέλεσμα να παραμένει ακόμη ανενεργό

Από την 1η Απριλίου θα εφαρμοστεί τελικά το μέτρο της εξόφλησης αγορών ή υπηρεσιών παροχής υπηρεσίων άνω των 1.500 ευρώ μέσω πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικής επιταγής. Το μέτρο αυτό επρόκειτο να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2011. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση και η ερμηνευτική εγκύκλιος με αποτέλεσμα να παραμένει ακόμη ανενεργό.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί από την 1η Απριλίου
- Τα φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.500 ευρώ και άνω που εκδίδονται για πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες εξοφλούνται από τους λήπτες τους, αγοραστές των αγαθών ή των υπηρεσιών, μέσω τράπεζας με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες και με επιταγές. Δεν επιτρέπεται εξόφληση των στοιχείων αυτών με μετρητά.

- Το βάρος της απόδειξης της συναλλαγής φέρει και ο λήπτης του φορολογικού στοιχείου και οφείλει, να επιβεβαιώνει από ηλεκτρονική βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών και την ακρίβεια των στοιχείων του αντισυμβαλλόμενου εκδότη για φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας άνω των 3.000 ευρώ.

- Για συναλλαγές επιτηδευματιών συνολικής αξίας άνω των 3.000 ευρώ με άλλους επιτηδευματίες τα δεδομένα των φορολογικών στοιχείων που εκδίδονται διαβιβάζονται ηλεκτρονικά σε κεντρική βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών.

- Φορολογικά στοιχεία αξίας ή λοιπά έγγραφα που εκδίδονται ή συντάσσονται αντί φορολογικών στοιχείων, συνολικής αξίας άνω των 3.000 ευρώ, τα οποία εκδίδονται για συναλλαγές μεταξύ επιτηδευματιών εξοφλούνται μέσω επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών του εκδότη πωλητή αγαθών ή υπηρεσιών και του λήπτη των αντίστοιχων στοιχείων ή επιταγών που εξοφλούνται μέσω των ίδιων λογαριασμών, οι οποίοι διασυνδέονται με ασφαλή ηλεκτρονική βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, καμπτόμενου προς τούτο του τραπεζικού απορρήτου.


Πηγή Ημερησία

Κατεβάστε δωρεάν πρόγραμμα διαχείρισης αποδείξεων

Το αρχείο είναι ελεύθερο και είναι βασισμένο στις διευκρινίσεις και τα παραδείγματα της ΠΟΛ1135

http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?app=downloads&showfile=1147

Πρόστιμα έως 15.000 ευρώ για παράνομη απασχόληση μεταναστών

AΠO 3.000 έως 15.000 ευρώ κυμαίνεται το χρηματικό πρόστιμο που θα κληθούν να καταβάλουν οι εργοδότες που απασχολούν παράνομα υπηκόους τρίτης χώρας

Σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση της υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Aννας Νταλάρα και της υφυπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Θεοδώρας Τζάκρη προσδιορίζονται τα κριτήρια με βάση τα οποία καθορίζεται το ύψος των προστίμων στους εργοδότες.

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της ΚΥΑ, τα χρηματικά πρόστιμα θα επιβάλλονται στους εργοδότες με τη συνεκτίμηση των ακόλουθων κριτηρίων:

i) ο αριθμός των εργαζομένων της επιχείρησης,

ii) η υποτροπή της επιχείρησης. Ως υποτροπή νοείται: α) η επιβολή στον ίδιο εργοδότη ενός τουλάχιστον χρηματικού προστίμου σύμφωνα με το άρθρο 1 της παρούσας, β) η έκδοση μιας τουλάχιστον αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης για απασχόληση υπηκόου τρίτης χώρας που στερείται άδειας διαμονής,

iii) ο βαθμός συνεργασίας. Για τον χαρακτηρισμό του βαθμού συνεργασίας συνεκτιμώνται ιδίως ο βαθμός υπαιτιότητας (βαθμός ευθύνης) του εργοδότη, η παρεμπόδιση του έργου των αρμόδιων οργάνων κατά τη διενέργεια του ελέγχου, η μη χορήγηση στοιχείων κατά τη διάρκεια της έρευνας, η απόκρυψη πληροφοριών και η παροχή ψευδών στοιχείων.

Καθορισμός ύψους προστίμου


Για κάθε παρανόμως απασχολούμενο υπήκοο τρίτης χώρας καθορίζεται το ποσό του προστίμου ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων της επιχείρησης.


 Στον αριθμό των εργαζομένων της επιχείρησης συνυπολογίζονται και οι παρανόμως απασχολούμενοι, οι οποίοι εντοπίζονται κατά τον έλεγχο.

Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται το μέγιστο πρόστιμο ποσού 15.000 ευρώ για κάθε παρανόμως απασχολούμενο υπήκοο τρίτης χώρας.


Πηγή: Express.gr

Τι γράφουν οι εφημερίδες σήμερα

Πρωτοσέλιδος βασικός τίτλος:

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ: "Το 80% αγνοεί τα αιτήματά τους!".
ΑΥΡΙΑΝΗ: "Καυτά DVD στα χέρια του Γ. Καρατζαφέρη".
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: "Ενιαίο μισθολόγιο από τον Μάιο"
ΕΘΝΟΣ: "Διπλή μείωση στις τιμές των αυτοκινήτων".
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ: "«Ο πρωθυπουργός θυμίζει τον δολοφόνο με τις γλαδιόλες»!..."
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: "Καρατζαφέρης προς Σαμαρά: μαζί κερδίζουμε ΠΑΣΟΚ-Γιώργο".
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: "Τα 36 επιδόματα που καταργούνται".
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: "«Κλείδωσαν» προσλήψεις και μειώσεις μισθών στο Δημόσιο".
ΕΣΤΙΑ: "Υποκρισία για το Μνημόνιο".
Η ΑΥΓΗ: "Στοπ στα διόδια της διαπλοκής".
Η ΒΡΑΔΥΝΗ: "Παίζουν με τα όριά μας".
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: "Μείωση 30% στα «ρετιρέ» του Δημοσίου".
Η ΝΙΚΗ της Δημοκρατίας: "Η μεγάλη ανατροπή".
Ο ΛΟΓΟΣ: "ΤαλαιπωρΙ(Κ)Α για τους ασφαλισμένους".
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: "Μέτρα ανακούφισης των μεταναστών".
ΤΑ ΝΕΑ: "Καρότο και μαστίγιο".
City Press: "Διπλό σκάνδαλο με τα υποβρύχια".
Metro: "Νέο μισθολόγιο από τον Ιούνιο".
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: "Ταλαιπωρία δίχως τέλος στο ΙΚΑ".

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΞΠΡΕΣ: "Προσήλωση στους στόχους για επιμήκυνση των 110 δισ.".
ΗΜΕΡΗΣΙΑ: "Οι 5 όροι της Α. Μέρκελ. Οι δεσμεύσεις για ρύθμιση του χρέους".
ΚΕΡΔΟΣ: "Σε διαπραγμάτευση τα διόδια".
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: "Μικρή χρονική ελάφρυνση στο πακέτο των νέων μέτρων".



Πηγή: kerdos.gr

Φρένο στην εικονική ασφάλιση από το ΙΚΑ

«Aυτόματα» θα ακυρώνει το IKA - ETAM, ύστερα από άμεσο επιτόπιο έλεγχο στις επιχειρήσεις, όσες ηλεκτρονικές Aναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (AΠΔ) διαπιστωθεί ότι ασφαλίζουν εικονικά άτομα τα οποία δεν απασχολούνται στον εργοδότη.

Tη διαδικασία ακύρωσης των AΠΔ προβλέπει εγκύκλιος του IKA - ETAM με αφορμή τα κρούσματα εικονικών ασφαλίσεων (κυρίως αλλοδαπών) μέσω των AΠΔ που υποβάλλονται ηλεκτρονικά, τα οποία αποκαλύφθηκαν τον προηγούμενο μήνα.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, αν πρόκειται για οικοδομικοτεχνικά έργα θα γίνεται επιτόπιος έλεγχος και καταγραφή με κάθε λεπτομέρεια των εργασιών που έχουν εκτελεστεί. Eφόσον διαπιστώνεται εικονική ασφάλιση θα αναστέλλεται η δυνατότητα υποβολής AΠΔ και θα ακυρώνονται όσες έχουν υποβληθεί.

Πηγή Ημερησία

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με τις προθεσμίες υποβολής των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) έτους 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΝΙΚΗΣ 5-7
10180 ΑΘΗΝΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559

e-mail : press@minfin.gr

Αθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2011

   
Ανακοίνωση σχετικά με τις προθεσμίες υποβολής των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) έτους 2011:

   
Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει ότι σύμφωνα με την ΠΟΛ 1022 3/2/2011 Απόφαση Υπουργού Οικονομικών, οι προθεσμίες υποβολής των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) έτους 2011 ορίζονται ως εξής:

Η δήλωση στοιχείων ακινήτων φυσικών προσώπων υποβάλλεται αυτοτελώς τις ίδιες καταληκτικές ημερομηνίες με αυτές των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος. Όταν η δήλωση υποβληθεί ηλεκτρονικά για τα φυσικά πρόσωπα υποβάλλεται μέχρι την 30η Ιουνίου 2011.

Για τα νομικά πρόσωπα οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων υποβάλλονται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέχρι 30 Ιουνίου 2011.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΛΟΓΙΣΤΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥ Α΄ ΤΑΞΗΣ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας ανακοινώνει τη διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων για την απόκτηση αδείας ασκήσεως επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχνικού Α΄ τάξης, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2515/1997 και του Π.Δ. 340/1998, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 17 του Ν. 3470/2006. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν στις 9 Απριλίου 2011, ημέρα Σάββατο στην Αθήνα και  σε άλλες  πόλεις  της περιφέρειας μετά από σχετική ανακοίνωση.

Δικαίωμα συμμετοχής στα επιμορφωτικά σεμινάρια έχουν:
α)  τα μέλη του ΟΕΕ, που έχουν άδεια ασκήσεως οικονομολογικού επαγγέλματος και ασκούν επί τριετία  το επάγγελμα του Λογιστή Φοροτεχνικού Β΄ τάξης,
β) οι πτυχιούχοι του Τμήματος Λογιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των ΤΕΙ, που ασκούν επί τετραετία  το επάγγελμα του Λογιστή Φοροτεχνικού Β΄ τάξης.
Σημειώνεται ότι ο απαιτούμενος χρόνος άσκησης του επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού  για τους κατόχους αναγνωρισμένου μεταπτυχιακού τίτλου στη Λογιστική – Ελεγκτική,  Εσωτερικό Έλεγχο, Κοστολόγηση και Διοίκηση Επιχειρήσεων μειώνεται για χρόνο ίσο προς τη διάρκεια σπουδών για την απόκτηση του τίτλου τους .


Οι αιτήσεις συμμετοχής με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους στην Κεντρική Υπηρεσία του ΟΕΕ, Μητροπόλεως 12-14, Σύνταγμα, και στα γραφεία των εδρών των Περιφερειακών Τμημάτων του ΟΕΕ, μέχρι  24 Μαρτίου 2011, ημέρα Πέμπτη  και  ώρα 15.00.


3    .Δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν:

α. φωτοτυπία της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού Β΄ τάξεως, η οποία πρέπει να είναι σε ισχύ σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 6 του Ν. 3470/2006 (το δελτίο επαγγελματικής ταυτότητας να ισχύει μέχρι 31.3.2012)
β. τα σχετικά έγγραφα για την απόδειξη της απαιτούμενης  προϋπηρεσίας στην άσκηση επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού Β΄ Τάξεως και ειδικότερα:

Για τους μισθωτούς:

-βεβαίωση εργοδότη,

-αντίγραφο κάρτας ενσήμων IKA ή αποσπάσματα ατομικού λογαριασμού ασφάλισης ΙΚΑ ή βεβαιώσεις εργοδότη για την απόδειξη της ασφάλισης θεωρημένες από το ΙΚΑ ή αντίγραφο λογαριασμού ασφαλισμένου ΙΚΑ 

-βεβαίωση Επιθεώρησης Εργασίας ή αντίγραφο της κάρτας πρόσληψης ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό με το οποίο να αποδεικνύεται η ειδικότητα του λογιστή ή βοηθού λογιστή  (τα εν λόγω δικαιολογητικά δεν απαιτούνται στην περίπτωση που προσκομίζεται αντίγραφο λογαριασμού ασφαλισμένου ΙΚΑ )


Για τους ελεύθερους επαγγελματίες

-επικυρωμένο αντίγραφο της έναρξης επιτηδεύματος
-αντίγραφα εκκαθαριστικών ή δηλώσεων εισοδήματος

4.  Το λεπτομερές πρόγραμμα των επιμορφωτικών σεμιναρίων (θεματολογία – διάρκεια), η ακριβής διεύθυνση των τόπων διεξαγωγής των σεμιναρίων και ο πίνακας των δικαιουμένων συμμετοχής στα επιμορφωτικά σεμινάρια θα αναρτηθούν στην Κεντρική Υπηρεσία του ΟΕΕ και στα κατά τόπους γραφεία των εδρών των Περιφερειακών Τμημάτων του ΟΕΕ καθώς και στην ιστοσελίδα του ΟΕΕ:  www.oe-e.gr

Για τους αποκλειομένους θα αναρτηθούν επίσης οι σχετικοί πίνακες.



Ο Προεδρεύων  της  62ης  ΣΤΑ

Παναγιώτης Φωτεινόπουλος

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων εργοδοτών στο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την απασχόληση

Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων εργοδοτών στο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την απασχόληση 

Ξεκινά αύριο η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα στο τροποποιημένο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την επιχορήγηση, για διάστημα 12 μηνών, 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης, με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών και παράλληλα, τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας, για χρονικό διάστημα 18 μηνών. Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα λήξει αυτόματα, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την κάλυψη των θέσεων.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι αλλαγές, που επήλθαν στο πρόγραμμα, αφορούν τα εξής σημεία:

- Οι επιχειρήσεις που απασχολούν άνω των 50 ατόμων μπορούν να επιχορηγούνται στο εξής για 30 εργαζόμενους κατ΄ ανώτατο όριο, αντί των 80 εργαζομένων, που ίσχυε, με το προηγούμενο πρόγραμμα.

- Στο νέο πρόγραμμα δύνανται να ενταχθούν και οι επιχειρήσεις που απασχολούν έναν εργαζόμενο με πλήρη απασχόληση. Στην κατηγορία αυτή η επιδότηση αντιστοιχεί στο 75% των μηνιαίων εργοδοτικών εισφορών.

- Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, η ενίσχυση, που θα λάβει μια επιχείρηση, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Ειδικά, για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των οδικών μεταφορών, το συνολικό ποσό ενισχύσεων δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών.

Κατά τα λοιπά, ο προϋπολογισμός του προγράμματος φθάνει τα 992.000.000 ευρώ. Ο εργοδότης υποχρεούται να διατηρήσει, πέραν των επιδοτούμενων και αντίστοιχο αριθμό προσωπικού με μη επιδοτούμενους εργαζόμενους. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη στο πρόγραμμα είναι η μη πραγματοποίηση απολύσεων προσωπικού τρεις μήνες πριν την υποβολή αίτησης για ένταξη σε αυτό, όπως και καθόλη τη διάρκειά του.

Σε περίπτωση απολύσεων προσωπικού, οφείλει να έχει αντικαταστήσει το μισθωτό έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στις ειδικές ομάδες εργαζομένων, δηλαδή: άτομα με αναπηρία και εργαζόμενους ηλικίας 50 ετών και άνω.

Ο ΟΑΕΔ καλύπτει το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για όλους τους κλάδους κύριας και της επικουρικής ασφάλισης. Το ποσό επιχορήγησης φθάνει το 100% των εισφορών για επιχειρήσεις με δύο εργαζόμενους και άνω και το 75% για τις επιχειρήσεις με ένα άτομο πλήρους απασχόλησης. Οι εισφορές υπολογίζονται με βάση τις πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων-επιχορηγουμένων, που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των 2.000 ευρώ για τα άτομα με αναπηρία, 1.800 ευρώ για εργαζόμενους ηλικίας 50 ετών και άνω και 1.300 ευρώ για τους κοινούς εργαζόμενους.



Πηγή: www.express.gr

Δεν κόβονται 13ος και 14ος μισθός

Δεν κόβονται 13ος και 14ος μισθός 

Δεν πρόκειται να κοπούν ο 13ος και ο 14ος μισθός δηλώνουν κατηγορηματικά ανώτατοι παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Εργασίας, διαψεύδοντας σενάρια που φέρουν το ΔΝΤ να επιβάλλει νέο ψαλίδι.
Πιέσεις για την περικοπή του 13ουκαι 14ουμισθού στον ιδιωτικό τομέα φέρεται να δέχεται η κυβέρνηση. Ωστόσο, ανώτατοι παράγοντες τόσο του υπουργείου Οικονομικών όσο και του υπουργείου Εργασίας διαψεύδουν οποιοδήποτε τέτοιο σενάριο που φέρει την τρόικα να ζητά νέο ψαλίδι, λέγοντας χαρακτηριστικά «δεν διαπραγματευόμαστε την περικοπή του 13ουκαι 14ουμισθού».

Τη Δευτέρα κυβέρνηση ΔΝΤ, ΕΚΤ, και Κομισιόν θα καθίσουν εκ νέου στο τραπέζι για το "πακέτο" των 15 δισ. ευρώ.  Τα σενάρια που φέρουν μεταξύ άλλων τα στελέχη τους να  είναι έτοιμα να προτείνουν την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού συνολικά στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, διαψεύδονται.

Η υπουργός Εργασίας σε συνέντευξη της στο Εθνος της Κυριακής  ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει τεθεί θέμα για τον 13ο και 14ο μισθό στον ιδιωτικό τομέα, ενώ αναφορικά με τις επιχειρησιακές συμβάσεις είπε ότι «τόσο το Υπουργείο όσο και η τρόικα παρακολουθούν την υλοποίηση του πρόσφατου νόμου».
  διαβεβαιώνει η υπουργός Εργασίας.

"Τα μέτρα του μνημονίου δεν επιβλήθηκαν από την τρόικα, αλλά είναι εισηγήσεις της ελληνικής κυβέρνησης", δηλώνει  στην "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" ο εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Παναγιώτης Ρουμελιώτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ενστάσεις των στελεχών της τρόικας  έγκειται στην εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων, στην έλλειψη οικονομικών στοιχείων για φορείς της γενικής κυβέρνησης και στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των ΔΕΚΟ, όπου έχουν ζητήσει την ενεργό συμμετοχή ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες.

Η πρόοδος του μνημονίου θα εξεταστεί σε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, ενώ θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε όλα τα παραγωγικά υπουργεία. Από τους μέχρι στιγμής ελέγχους έχει προκύψει πως το θεσμικό πλαίσιο δεν έχει οδηγήσει σε ευρεία εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων, όπως επιζητεί η τρόικα.

Επίσης σε ό,τι αφορά τις ΔΕΚΟ, η τρόικα έχει ζητήσει πλάνο με τη συμμετοχή ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες και επανεξέταση του μισθολογικού κόστους σε όλους τους δημόσιους οργανισμούς.


Πηγή Ημερησία

Το σενάριο για τον συμψηφισμό φόρων

Το σενάριο για τον συμψηφισμό φόρων 

Δύο μεγάλες κατηγορίες συμψηφισμού φορολογικών οφειλών επιχειρήσεων και Δημοσίου, που θα δώσει σημαντική ανάσα στην αγορά, εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να συμπεριλάβει σχετική ρύθμιση στο υπό κατάρτιση φορολογικό νομοσχέδιο.
Η πρώτη κατηγορία αφορά τη δυνατότητα συμψηφισμού του φόρου που πρέπει να καταβάλει ένας ελεύθερος επαγγελματίας ή μια επιχείρηση (για παράδειγμα ΦΠΑ, φόρος μισθωτών υπηρεσιών ή φόρος εισοδήματος) με τον ΦΠΑ που του/ της χρωστάει το Δημόσιο. Το σκεπτικό είναι «συμψηφισμός φόρου με φόρο» σε κάθε δυνατή παραλλαγή, αρκεί η οφειλή του Δημοσίου να είναι βεβαιωμένη και εκκαθαρισμένη. Τέτοιες παραλλαγές, για παράδειγμα, είναι να μπορεί να συμψηφιστεί ο ΦΠΑ που πρέπει να αποδώσει η επιχείρηση με τον ΦΠΑ που της οφείλει το Δημόσιο (επειδή π.χ. είναι εξαγωγική ή κατασκευαστική), ο φόρος εισοδήματος που καλείται να προκαταβάλει μια εταιρεία με ΦΠΑ ίσης αξίας που της χρωστάει το κράτος, κ.ο.κ.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά τη δυνατότητα συμψηφισμού φόρου που πρέπει να αποδώσει μια επιχείρηση με χρέος που έχει απέναντί της το Δημόσιο, αρκεί και πάλι αυτό να είναι βεβαιωμένο και εκκαθαρισμένο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που παραθέτει στέλεχος του υπουργείου: «Εστω μια επιχείρηση η οποία έχει προμηθεύσει ένα υπουργείο με έπιπλα αξίας 20.000 ευρώ. Και έστω ότι ο επιχειρηματίας αυτός πρέπει να καταβάλει φόρο μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΑ) για το προσωπικό που απασχολεί, αξίας επίσης 20.000 ευρώ. Το σκεπτικό μας είναι, οι φόροι αυτοί να μπορούν να συμψηφιστούν».

Το μέτρο, που προανήγγειλε την Τετάρτη κατά τη συζήτηση με τους φορείς της αγοράς ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωσταντίνου, αναμένεται να δώσει μεγάλη ανάσα σε επιχειρήσεις και εμπόρους που το ζητούν επιτακτικά. Θα αφορά αποκλειστικά και μόνο οφειλές του στενού δημοσίου τομέα που έχουν ήδη βεβαιωθεί και εκκαθαριστεί, οι οποίες θα βρίσκονται ένα βήμα πριν από την εκταμίευσή τους προς τους δικαιούχους. Δεν θα αφορά ασφαλιστικές εισφορές και οφειλές οργανισμών του κράτους, όπως ΔΕΚΟ, εκπαιδευτικά ιδρύματα, νοσοκομεία και άλλα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.

Οπως εξηγεί στο «Χρήμα» ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, το αίτημα που υποβλήθηκε στο υπουργείο μιλάει για έναν γενικευμένο συμψηφισμό. Το πρόβλημα, όπως επισημαίνει ο κ. Κορκίδης, είναι ότι μαζί με τις δηλώσεις που θα υποβάλουν οι επιχειρήσεις τον Μάρτιο- Απρίλιο για το έτος 2010, θα πρέπει να προκαταβάλουν και φόρο εισοδήματος. Το μέτρο που προωθεί το υπουργείο, θα δώσει- όπως λέει ο ίδιος- τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συμψηφίσουν μέρος της προκαταβολής του φόρου εισοδήματος που θα κληθούν να καταβάλουν με ίσης αξίας ΦΠΑ που το Δημόσιο τους χρωστάει. Γι΄ αυτό και η ΕΣΕΕ έχει ζητήσει να καθιερωθεί ένας «γενικευμένος συμψηφισμός», του έμμεσου φόρου με τον άμεσο, και να δημιουργηθεί ένας «εξωλογιστικός αλληλόχρεος λογαριασμός» που θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο με χρήση της φοροκάρτας της επιχείρησης.

Αυτό που ισχύει σήμερα- όπως εξηγεί ο κ. Κορκίδης- είναι ο συμψηφισμός μόνο του ΦΠΑ των τιμολογίων αγορών μιας επιχείρησης με τον ΦΠΑ των τιμολογίων από τις πωλήσεις της. Εστω, δηλαδή, μια επιχείρηση που έχει τιμολόγια για αγορές προϊόντων αξίας 100.000 ευρώ με ΦΠΑ 23% (23.000 ευρώ) και έχει πουλήσει προϊόντα αξίας 200.000 ευρώ (με ΦΠΑ 46.000 ευρώ). Μπορεί να συμψηφίσει τα δύο ποσά ΦΠΑ και να αποδώσει στο Δημόσιο τη διαφορά, δηλαδή τα 23.000 ευρώ.

Πότε δικαιούται, όμως, μια επιχείρηση επιστροφή ΦΠΑ; Οταν είναι εξαγωγική, κατασκευαστική και γενικώς όταν έχει συναλλαγές με το Δημόσιο. Υπάρχει μάλιστα και ένα όριο μέχρι του οποίου μπορεί να φτάσει η επιστροφή: τα 30.000 ευρώ. Οταν το ποσό είναι μέχρι αυτού του ορίου, επιστρέφεται το 90% αλλά για το υπόλοιπο 10% πρέπει να γίνει έλεγχος. Για ποσά άνω των 30.000 ευρώ, έλεγχος της εφορίας πρέπει να γίνει για το σύνολο του ποσού.

Πηγή Τα Νέα

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Ποιους περιλαμβάνει η λίστα του φορολογικού «Τειρεσία»

Ποιους περιλαμβάνει η λίστα του φορολογικού «Τειρεσία» 

Η μαύρη λίστα του «Τειρεσία», για την κατάρτιση της οποίας αξιοποιήθηκαν πηγές πληροφόρησης του ιδιωτικού τομέα αλλά και των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προωθείται ήδη στις φορολογικές Αρχές για να πράξουν τα... δέοντα.
Πρώτοι στον κατάλογο των ελεγχομένων βρίσκονται όσοι εμπλέκονται σε υποθέσεις έκδοσης και λήψης εικονικών τιμολογίων, καθώς και επιτηδευματίες που έχουν εντοπισθεί κατά το παρελθόν, με ουσιαστικές φορολογικές παραβάσεις, όπως μη υποβολή δηλώσεων εισοδήματος και ΦΠΑ, υψηλές ή αδικαιολόγητες επιστροφές φόρου, κατάσχεση βιβλίων και στοιχείων, υψηλές δαπάνες και ζημιές.

Δεκατρείς κατηγορίες υποθέσεων με επιχειρήσεις και επιτηδευματίες που «απασχόλησαν», κατά το παρελθόν, τις φορολογικές Αρχές περιλαμβάνει η μαύρη λίστα του φορολογικού «Τειρεσία», την ίδια ώρα που σημαντικές ενστάσεις εγείρονται από την αγορά ως προς την ευχέρεια που παρέχει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο στις ελεγκτικές Αρχές να προσδιορίζουν υποκειμενικά όχι μόνο τα φορολογητέα έσοδα των επιχειρήσεων αλλά και την πηγή προέλευσής τους.

Η μαύρη λίστα του «Τειρεσία», για την κατάρτιση της οποίας αξιοποιήθηκαν πηγές πληροφόρησης του ιδιωτικού τομέα (τράπεζες πληροφοριών EΣYE, Icap κ.λπ.) αλλά και των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου (TAXIS, OΠΣT), προωθείται ήδη στις φορολογικές Αρχές της χώρας για να πράξουν τα... δέοντα.

Πρώτοι στον κατάλογο των ελεγχομένων βρίσκονται όσοι εμπλέκονται σε υποθέσεις έκδοσης και λήψης εικονικών τιμολογίων, καθώς και επιτηδευματίες που έχουν εντοπισθεί κατά το παρελθόν, με ουσιαστικές φορολογικές παραβάσεις, όπως μη υποβολή δηλώσεων εισοδήματος και ΦΠΑ, υψηλές ή αδικαιολόγητες επιστροφές φόρου, κατάσχεση βιβλίων και στοιχείων, υψηλές δαπάνες και ζημιές.

Παράλληλα, ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στις εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις που δεν περαιώθηκαν και κινδυνεύουν με παραγραφή, ώστε να διασφαλιστούν πλήρως τα συμφέροντα του Δημοσίου. Από επανέλεγχο εξάλλου θα περάσουν όλες οι υποθέσεις για τις οποίες υπάρχουν καταγγελίες, βάσιμες υπόνοιες ή πληροφορίες ότι υπήρξε συναλλαγή «κάτω από το τραπέζι» μεταξύ ελεγκτών και ελεγχομένων. Απώτερος στόχος των ελέγχων είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής και η θωράκιση των εσόδων, τα οποία τον πρώτο μήνα του έτους αν και πλησίασαν στον στόχο υπολείπονταν από αυτόν.


ΠΟΙΟΥΣ ΕΠΕΛΕΞΕ Ο «ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ»

Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει από τις εντολές της Καραγιώργη Σερβίας, οι ελεγκτές θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε δεκατρείς κατηγορίες υποθέσεων, που έχουν να κάνουν με:

1. Επιχειρήσεις που βαρύνονται με κατηγορίες για έκδοση πλαστών ή εικονικών ή λήψη εικονικών ή νόθευση φορολογικών στοιχείων.

2. Επιχειρήσεις των οποίων οι παραβάσεις συνδέονται ευθέως με τα έσοδά τους και τη διαμόρφωση του αποτελέσματος αυτών.

3. Επιχειρήσεις που βαρύνονται στο παρελθόν με μη απόδοση ΦΠΑ και παρακρατούμενων φόρων.

4. Επιτηδευματίες που αλλάζουν συχνά δραστηριότητες ή κάνουν παύση εργασιών.

5. Εμπλεκόμενες εταιρείες σε υποθέσεις λαθρεμπορίας και νοθείας καυσίμων.

6. Offshore εταιρείες που θεωρούνται επιτηδευματίες.

7. Εταιρείες με υψηλά πιστωτικά υπόλοιπα ΦΠΑ, τη στιγμή που έχει διαπιστωθεί ότι έχουν διαπράξει ουσιαστικές φορολογικές παραβάσεις.

8. Υποθέσεις στις οποίες διαπιστώθηκε ή ύπαρξη μεγάλων πιστωτικών υπολοίπων ΦΠΑ, τα οποία δεν δικαιολογούνται από το αντικείμενο δραστηριότητας της επιχείρησης και παρά ταύτα δεν διαπιστώθηκε παράβαση.

9. Εκκρεμείς υποθέσεις που δεν περαιώθηκαν αλλά και εκείνες που εξαιρέθηκαν από τη σχετική ρύθμιση.

10. Υποθέσεις που ελέγχθηκαν από υπαλλήλους για τους οποίους υπάρχουν καταγγελίες ή άλλες πληροφορίες ή βάσιμες υπόνοιες για πράξεις ή παραλείψεις που σχετίζονται με τη νομιμότητα των ενεργειών τους.

11. Επιχειρήσεις ή ελεύθεροι επαγγελματίες που ελέγχθηκαν τα τελευταία δύο έτη περισσότερες από μία φορές και στον δεύτερο ή επόμενο έλεγχο συμμετείχε ο ίδιος ή οι ίδιοι υπάλληλοι του ΣΔΟΕ.

12. Υποθέσεις για τις οποίες τα αποτελέσματα του ελέγχου έδειξαν ότι δεν υπήρξαν φορολογικές ή τελωνειακές παραβάσεις, αν και αφορούν σε τομείς που παρουσιάζουν συχνότητα παρατυπιών και αποφέρουν μεγάλα παράνομα κέρδη στους παραβάτες, σύμφωνα και με τα στατιστικά στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών του ΣΔΟΕ.

13. Τυχαίο δείγμα υποθέσεων για έλεγχο των προβλεπόμενων ελάχιστων ελεγκτικών επαληθεύσεων.


ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Σημαντικές ενστάσεις για ελεγκτική αυθαιρεσία από την πλευρά των Αρχών εγείρει το άρθρο 10 (παράγραφος 13) του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, σύμφωνα με το οποίο παρέχεται η ευχέρεια στις φορολογικές Αρχές να προσδιορίζουν τις εκπεστέες δαπάνες κατά τον έλεγχο μιας επιχείρησης με στατιστικά δεδομένα ομοειδών επιχειρήσεων.

Ανάλογες ενστάσεις εγείρει και το άρθρο 13, που εισάγει γενική αρχή για τον προσδιορισμό και τη φύση του εισοδήματος από τον έφορο, ο οποίος δεν θα λαμβάνει υπόψιν του πράξεις φορολογουμένων τις οποίες θεωρεί ότι έχουν εικονικό χαρακτήρα ή εκμεταλλεύονται το γράμμα του νόμου. Με τα νέα δεδομένα παλαιών γνωστών πρακτικών και συνηθειών, ο ελεγκτής θα μπορεί, αναφέρει η ΕΣΕΕ, να προσδιορίσει όσο «φιλικά ή εχθρικά» θέλει τα έσοδα, τα έξοδα και τη φορολογητέα ύλη. Με άλλα λόγια θα ζυγίζει με το «καντάρι» τους φόρους που θα επιβάλλει.


Αρθρο 10 παρ. 13

Ο έλεγχος στην επαγγελματική εγκατάσταση του φορολογουμένου, χρησιμοποιώντας ήδη διαπιστωμένες παραβάσεις, στοιχεία πληροφορίες και στατιστικά δεδομένα εκροών από την ελεγχόμενη, σε συνδυασμό με παρεμφερή που διαθέτει από ομοειδής επιχειρήσεις, μπορεί να προσδιορίσει τις εκροές της ελεγχομένης βάσει των γενικά παραδεκτών αρχών και τεχνικών της ελεγκτικής.


Αρθρο 13

Γενική αρχή ενάντια στην καταστρατήγηση

Εισάγεται γενική αρχή σύμφωνα με την οποία τα φορολογικά ελεγκτικά όργανα δεν δεσμεύονται από τους δηλούμενους νομικούς χαρακτηρισμούς και υπαγωγή σε οποιαδήποτε φορολογία που κάνουν οι φορολογούμενοι , αλλά αναζητούν το πραγματικό περιεχόμενο όταν οι πράξεις των φορολογουμένων έχουν εικονικό χαρακτήρα ή αποσκοπούν σε γραμματική ερμηνεία των διατάξεων.


Πηγή Κέρδος